Ford Explorer 2011: nová generace je venku

Americký Ford po dlouhých průtazích konečně představil zcela nový Explorer pro modelový rok 2011. Podívejme se, co nabídne.

Explorer 2011 má být zosobněním pokrizového vývoje automobilového průmyslu USA, navíc se zdá, že v sobě kombinuje to nejlepší, čím Ford v současnosti disponuje. Těšit se tak můžeme na zcela novou platformu, lehčí a aerodynamicky lépe tvarovanou karoserii, hospodárné motory s malým objemem a několik prvenství v oblasti bezpečnostních systémů.

Nemá to však znamenat, že Explorer „měkne“, k dispozici zůstává pohon všech kol, i když pouze každý čtvrtý uživatel Exploreru vyjíždí se svým vozem do terénu. Jim přijdou vhod zvýšená světlost a soustava Terrain Management System vyvinutá ještě ve spolupráci s Land Roverem. Tato soustava řidiči umožňuje volbu jednoho ze čtyř přednastavených režimů (normal, písek, bláto a vyjeté koleje), tlačítkem na středu otočného ovladače se nachází aktivace omezovače rychlosti při sjíždění svahu.

Důležitou novinkou bude instalace nové generace přímovstřikových zážehových jednotek s přeplňováním, k dispozici zatím budou dva motory. Dvoulitrový čtyřválec je naladěn na 237 koní (175 kW) a vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l dává díky plynule proměnnému časování všech ventilů 290 koní (212 kW). V porovnání s dosavadními, atmosféricky plněnými jednotkami V6 a V8 mají být ty nové o 30, resp. 32 % hospodárnější. Oba motory budou doplněny šestistupňovou automatickou rychlostní skříní s kratšími nižšími převody pro lepší akceleraci a naopak delšími horními převody pro nižší otáčky ve vyšších rychlostech.

V otázce bezpečnosti se má nový Explorer stát tahounem. Jako první vůz na světě disponuje nafukovacími bezpečnostními pásy na krajních místech prostřední řady sedadel, jejich posláním je rozkládat v případě havárie zatížení na větší plochu těla cestujících. Do bezepčnostní výbavy patří skelet karoserie vyrobený vesměs z vysokopevnostních ocelí různých profilů, sada obvyklých airbagů, hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat na bázi radaru kombinovaný se samočinným bržděním nebo soustava schopná zpomalit vozidlo až o 16 km/h ve chvíli, kdy najíždí do zatáčky rychleji, než by bylo záhodno.

Za zmínku stojí rovněž nové rozhraní MyFordTouch, aktivní parkovací asistent či systém MyKey umožňující kromě jiného ukládat rodičům pubertálních řidičů pevné nastavení pro řadu skupin včetně omezení hlasitosti audiosoustavy nebo nejvyšší rychlosti. Ačkoli se to na první pohled možná nezdá, nový Explorer je uvnitř stejně velký jako jeho předchůdce, kterého navíc převyšuje šířkou interiéru, jenž tak pohodlně pojme až sedm dospělých pasažérů.

Ford Explorer modelového roku 2011 vstoupí do prodejů koncem letošního roku, v Evropě se na něj bohužel těšit nemůžeme a případným zájemcům zbude pouze individální dovoz zpoza velké louže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Explorer 2011

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 26 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků