Ford Explorer 2011: nová generace je venku

Americký Ford po dlouhých průtazích konečně představil zcela nový Explorer pro modelový rok 2011. Podívejme se, co nabídne.

Explorer 2011 má být zosobněním pokrizového vývoje automobilového průmyslu USA, navíc se zdá, že v sobě kombinuje to nejlepší, čím Ford v současnosti disponuje. Těšit se tak můžeme na zcela novou platformu, lehčí a aerodynamicky lépe tvarovanou karoserii, hospodárné motory s malým objemem a několik prvenství v oblasti bezpečnostních systémů.

Nemá to však znamenat, že Explorer „měkne“, k dispozici zůstává pohon všech kol, i když pouze každý čtvrtý uživatel Exploreru vyjíždí se svým vozem do terénu. Jim přijdou vhod zvýšená světlost a soustava Terrain Management System vyvinutá ještě ve spolupráci s Land Roverem. Tato soustava řidiči umožňuje volbu jednoho ze čtyř přednastavených režimů (normal, písek, bláto a vyjeté koleje), tlačítkem na středu otočného ovladače se nachází aktivace omezovače rychlosti při sjíždění svahu.

Důležitou novinkou bude instalace nové generace přímovstřikových zážehových jednotek s přeplňováním, k dispozici zatím budou dva motory. Dvoulitrový čtyřválec je naladěn na 237 koní (175 kW) a vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l dává díky plynule proměnnému časování všech ventilů 290 koní (212 kW). V porovnání s dosavadními, atmosféricky plněnými jednotkami V6 a V8 mají být ty nové o 30, resp. 32 % hospodárnější. Oba motory budou doplněny šestistupňovou automatickou rychlostní skříní s kratšími nižšími převody pro lepší akceleraci a naopak delšími horními převody pro nižší otáčky ve vyšších rychlostech.

V otázce bezpečnosti se má nový Explorer stát tahounem. Jako první vůz na světě disponuje nafukovacími bezpečnostními pásy na krajních místech prostřední řady sedadel, jejich posláním je rozkládat v případě havárie zatížení na větší plochu těla cestujících. Do bezepčnostní výbavy patří skelet karoserie vyrobený vesměs z vysokopevnostních ocelí různých profilů, sada obvyklých airbagů, hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat na bázi radaru kombinovaný se samočinným bržděním nebo soustava schopná zpomalit vozidlo až o 16 km/h ve chvíli, kdy najíždí do zatáčky rychleji, než by bylo záhodno.

Za zmínku stojí rovněž nové rozhraní MyFordTouch, aktivní parkovací asistent či systém MyKey umožňující kromě jiného ukládat rodičům pubertálních řidičů pevné nastavení pro řadu skupin včetně omezení hlasitosti audiosoustavy nebo nejvyšší rychlosti. Ačkoli se to na první pohled možná nezdá, nový Explorer je uvnitř stejně velký jako jeho předchůdce, kterého navíc převyšuje šířkou interiéru, jenž tak pohodlně pojme až sedm dospělých pasažérů.

Ford Explorer modelového roku 2011 vstoupí do prodejů koncem letošního roku, v Evropě se na něj bohužel těšit nemůžeme a případným zájemcům zbude pouze individální dovoz zpoza velké louže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Explorer 2011
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků