Ford Escort třetí generace (1980-1990): Revoluční Erika

kralova  |  31. 05. 2015 12:57

Táta měl Eskorta 18let, nedal naněho dopustit, kdyby ho ne sežrala rez jezdí do dnes. Potom co si koupil nové lepší auto, stále na našeho starého Eskorta vzpomíná, auto mělo duši.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  31. 05. 2015 17:14

ano jsou auta z duší a bez duše. A tohle duši mělo. Já měl sice více aut ale u mě mělo duši jen jedno Honda accod coupe 3.0 v6. Jako malej kluk jsem koukal po escortech a líbily se mi.

Odpovědět  |   | 
Madla Fakla  |  02. 06. 2015 14:53

"18let" a co to je? To je česky? Pro všechny český kryply: mezi číslovkou a jednotkou se píše mezera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Johny  |  02. 06. 2015 18:27

18let je 18 let! Neumýž snat šýt! Šakra!

Odpovědět  |   | 
st  |  01. 06. 2015 12:05

Pamatuji si, že jsem měl počátkem 90. let jezdit s benzinovou versí. Bylo to v té době neskutečný zážitek. Co mě ze všeho nejvíce dostalo, tak nesmírně tichý motor. Podotýkám, že v té době kralovali na našich cestách vozidla převážně původem ze zemí s centrálně plánovanou ekonomikou.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 06. 2015 12:11

V čem spočívá ta revoluce. Jenom se přidali k něčemu, co bylo už tehdy zcela běžné. Nemuseli nic vymýšlet.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2015 13:38

Revoluce v tom, ze Escort MK3 nemel s predchozi generaci ani jeden spolecny dil. Konstrukce vychazel z pocitacove simulace, nahon na predni kola, prvni Ford se vsemi nezavisle zavesenymi koly, ABS. Na svou dobu velmi odvazny pocin, ktery se vyplatil a lze mluvit o revoluci. Za zminku stoji hlavne vrcholna verze Escort Turbo.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 06. 2015 16:19

To ano, byla to revoluce z pohledu forda případně jeho tradičních zákazníků čili žádný další pohrobek fordu T tj. tuhá zadní náprava s bendžem, listové péra........ Z pohledu vývoje automobilů tam nic revolučního nebylo. Naprosto tuctové vozítko.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  01. 06. 2015 19:42

Milé Zelí, opět jsi předvedl své minimální znalosti, nepozornost ve čtení odborných textů a neschopnost pamatovat si a studovat z více zdrojů. Už vůbec nejsi schopen pochopit podstatu pojmu "revoluční", který si poněkud pleteš s pojmem "objevný" (v automobilech, milé Zelí, totiž nic "objevného" už v posledních desetiletích nedohledáš - auto má 4 kola, volant, zavedené koncepce uspořádání atd. a všechno je už víceméně z hlediska automobilu, jako takového, jen "evoluce"). Revolučním počinem bylo totiž v případě Forda vytvořit/vyvinout něco jako koncernovou "stavebnici", jejíž jednotlivé prvky by se montovaly do do aut vyráběných ve Fordových závodech po celém světě. Z tohoto důvodu byl Escort Mk.III Erika "revoluční". Jak je uvedeno dále, Fordovi se ta revoluce zcela nevydařila (dal si v té době veliký cíl), to se podařilo automobilovým koncernům až později a dnes to vidíme v celé kráse u koncernu VW (a samozřejmě i u jiných koncernů...).
Zatímco Mk.II je chápán jen jako převlečená Mk.I, Mk.III nemohla být víc odlišnější, než její předchůdce, s kterým v důsledku sdílí jen obchodní název – ESCORT. Nejen styling karoserie byl nový – s verzemi 3 a 5 dveřový hatch, nahrazující 2 a 4 dveřové sedany, ale taky celý systém pohonu a zavěšení kol, celá nová řada motorů, vyráběná v k tomu určené nové továrně.
Byl to mamutí počin, i pro tak velký koncern, jako je Ford, se všemi jeho celosvětovými zdroji a technologiemi. Malým překvapením se stalo to, kdy byl nový vůz v září 1980 představen, že Ford informoval motoristické novináře o skutečnosti, že tento projekt zabral 5 let vývoje, 5 různých aerodynamických tunelů, 500 inženýrů a 500 milionů liber.
V diskuzi o novém modelu vznikl koncept „světového“ vozidla. Fordova mateřská továrna v USA držela velký podíl v japonské Mazdě a spolupracovala s ní na mnoha různých projektech. Počáteční idea zahrnovala rozšíření spolupráce i na evropskou pobočku a Escort měl být vozidlem produkovaným po celém světě. Bohužel správný čas pro tento koncept v té době ještě neuzrál a na konci této myšlenky stojí 3 různé vozidla – Americký Escort nahrazující Pinto, evropský Escort a Mazda 323, které sice vypadají podobně, ale fakticky sdílejí jen minimum součástí.
Dalo by se toho napsat ještě více, ale jak jsi už jinde v diskusi milé Zelí uvedl, že nejsi schopen vnímat delší text, tak už se nebudu rozepisovat a uvádět odkazy a přepisovat články, ze kterých jsem vycházel, protože ty je stejně nečteš (jsou dlouhé a často i komplikované...).
Milé Zelí, jak jsem už uvedl v jiných diskusích k tvým diskusním "příspěvkům", ve kterých jsi předvedl ještě hlubší neznalosti než zde a omezenost chápání a puberťácké způsoby myšlení a vnímání reality, měl by ses nad sebou zamyslet (pokud máš ještě čím), než něco ze sebe vypustíš. Tvoje poslední 3 slova v tvém příspěvku: "Naprosto tuctové vozítko", kterými jsi "ohodnotil" Ford Escort Eriku, jsou toho nezpochybnitelným důkazem.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  02. 06. 2015 08:29

Opět ti zopakuji, naprosto tuctové vozítko, které se zařadilo mezi podobné již vyráběné u jiných výrobců. Revoluční z pohledu fordu je jen to, že pochopil, že mu ujíždí vlak a rychle přehodil vyhýbku.
Některým například bavorským vdolečkům to trvalo dalších třicet let.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  02. 06. 2015 11:35

Nemeli jste v rodine Jiraska ?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  02. 06. 2015 16:23

Tak to je docela trefné, protože toho taky nikdo nečetl.

Odpovědět  |   | 
Tvůj učitel myšlení  |  03. 06. 2015 20:21

Ještě se mu vy dva negramotní tupci posmívejte za to, že něco zná a umí to hodit na papír. To opravdu nepoznáte, kdy máte držet zobák a šoupat nohama?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  04. 06. 2015 11:17

Zkus to rozvést, alespoň na jednu normostranu jako tvůj učitel myšlení.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  04. 06. 2015 22:06

Milé Zelí, tvými reakcemi dokonale potvrzuješ to, co jsem konstatoval nejenom já. Pokud bys byl tak velký jak jsi omezený a hloupý, tak ti Eifelova věž nesahá ani po kolena.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  05. 06. 2015 06:30

No ono je umění něco hodit na papír a umění žvanit o něčem půl hodiny, co se dá říct za půl minuty. A mezi náma, dneska se nosí spíše jasnost a stručnost.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  05. 06. 2015 19:29

Reaguji na: Ludek_II :
To tvoje "progresivní: "A mezi náma..." bys měl použít především vůči sobě. Předně - téma diskuse je "...Revoluční Erika" a k tomu tématu ses vůbec v diskusi svými příspěvky nevyjádřil. Pokud tě téma diskuse nezajímá, tak není pochopitelné, proč jsi vůbec reagoval. A jestli tě zaujala jen délka mého příspěvku, tak bys měl pochopit, že byla reakcí na příspěvek od Zelí, který zněl:
"V čem spočívá ta revoluce. Jenom se přidali k něčemu, co bylo už tehdy zcela běžné. Nemuseli nic vymýšlet."
Záměrně jsem chtěl uvést argumenty mého nesouhlasu s názorem Zelí. A to se do dvou řádků nemohlo vejít. Myslím si, že jsem v mém příspěvku logicky prokázal naprosto nesmyslný a hloupý názor Zelí, protože když nic jiného, tak třeba jen, že Ford přece nevyhodí ohromné peníze za vývoj, když to u Fordů mohli jen: "...přidat k něčemu, co už bylo tehdy zcela běžné a nemuseli nic vymýšlet", jak uvedl Zelí. Nebo si snad myslíš, stejně jako Zelí, že Fordu jsou hlupáci, kteří jen tak vyhazují miliardy dolarů do vzduchu?
Dalo by se očekávat, že v návaznosti na tvoje stanovisko o "jasnosti a stručnosti" sdělíš k tématu této diskuse a k příspěvku od Zelí napíšeš svůj jasný a stručný příspěvek, ve kterém mi (nám) zde předvedeš jak se to správně dělá a píše. To jsi ale nepředvedl a ani to od tebe podle toho, co zde předvádíš, neočekávám (neočekáváme).
Je neštěstím pro část mladé generace (mezi kterou pravděpodobně patříš), že ji ovlivnily (zdeformovaly) mobilní telefony a jejich literární dovednosti se omezují na texty v podobě SMS. Tomu odpovídá i jejich omezené myšlení a způsobilost formulovat myšlenky do písemné podoby. Pro takovou část mladé generace je cokoliv, co má více jak 50 znaků, rozsáhlým literárním dílem a z důvodu této rozsáhlosti nejsou schopni vnímat delší texty a vůbec rozumět jejich obsahu. To vysvětluje tvůj názor na "jasnost a stručnost", kterou požaduješ i tam, kde ji nelze splnit.

Odpovědět  |   | 
damp  |  03. 06. 2015 22:09

Měl jsem před dvaceti lety XR3 - a tohle auto ve mě zanechalo asi nejhlubší vzpomínky ze všech mých vehiklů.

Na tu dobu celkem střela a nikdy nezapomenu na udivené pohledy řidičů předjížděných aut, kteří nechápali, kolik síly se to bere v tom mrzáčkovi a jak je to možné, že jejich novou oktávku f dýzlu deklasuje jakési červené cosi...

Parádní auto, které se tenkrát Fordu fakt povedlo!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Poslední rána pro spalovací motory? Nová baterie Elona Muska může způsobit revoluci

Poslední rána pro spalovací motory? Nová ba…

Tak nějak jsme tušili, že to jednou přijde…

31.  5.  2020 | | 144 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 32 N/A