Ford Escort Concept: slavné jméno se vrací, zatím jen v Číně

Značka Ford v Šanghaji oživila kdysi slavný název Escort. Nová studie zatím míří na Čínu, ale s ohledem na strategii FMC posledních let je docela možné, že se jejího produkčního provedení dočkáme brzy i u nás.

Automobilka Ford se stala jednou z prvních značek, jež se odvážila opustit osvědčenou značku. Escort tak byl po třech dekádách výroby nahrazen v roce 1998 modelem Focus. A tento tah se Fordu podařil, Focus se rázným způsobem odtrhnul od vazeb na tradici a i ve své aktuální, v pořadí již třetí generaci patří k obchodně mimořádně úspěšným modelům v rámci exponovaného segmentu nižší střední třídy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová šanghajská studie Ford Escort Concept

Na právě probíhajícím veletrhu Auto Show v Šanghaji Ford představil studii Escort Concept, která svým jménem i po patnácti letech od ukončení výroby jistě potěší nejednoho pamětníka. Nový model vyniká úhlednými, dotaženými liniemi a jeho sériová podoba má v Číně zaútočit na kolbišti kompaktních tříprostorových sedanů nižší střední třídy.

Testy | Ford | Kombi

Ford Escort 1,4 kombi: dva roky bez závad (zkušenosti)

Na rozdíl od vnějšími rozměry srovnatelné odvozeniny aktuálního Focusu je nový Escort Concept již od prvního pohledu ryze čtyřdveřovým automobilem a ihned si na něm všimneme hlavně typické, dominantní masky chladiče doplněné po stranách světlomety sestavenými z LED. Podle dostupných informací tento automobil v dohledné době skutečně vyrazí do běžného provozu, ovšem zatím jen v Číně, kde je odbyt automobilů tohoto střihu mimořádný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Escort Concept působí docela dotaženým dojmem

V rámci důrazu, který koncern FMC v poslední době klade na „globálnost“ svých modelů, se jej ale v případě úspěchu možná již brzy dočkáme také v Evropě, kde by se nový Escort mohl zasunout někam mezi Focus sedan a Mondeo. Vysloveným trhákem by se v této pozici zřejmě nestal, ale každé oživení modelové palety se dnes cení.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků