Ford Escort žije dál! Modernizovaná verze dostala zážehové tříválce

Modrý ovál našel v Číně během tří let až 800 tisíc zákazníků pro svůj sedan nižší střední třídy s oživeným legendárním jménem Escort. Do roku 2018 jde s osvěženou technikou i vizáží.

Zatímco ve Spojených státech Ford v nejbližších letech dramaticky omezí nabídku svých sedanů kvůli klesající poptávce a nejspíše nahradí tradiční čtyřdveřové modely novými crossovery a SUV, v Číně je situace opačná. Sedany na východ od Evropy táhnou a důkazem je i úspěch typové řady Escort.

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford oživil toto tradiční jméno, které bylo na starém kontinentu synonymem kompaktního vozu s modrým oválem až do roku 2004, v prosinci 2014, když představil vůz vyvinutý speciálně pro čínskou klientelu. Že to byl krok správným směrem, potvrdil i následující zájem. Od svého uvedení na trh se Fordu podařilo vyrobit a prodat přes 800 tisíc aut.

Není divu, že Escort dál pokračuje, od letošního dubna ale v modernizované podobě, kterou americká značka představila v rámci pořád probíhajícího pekingského autosalonu. Čtyřdveřový sedan dostal přepracovaná světla, nárazníky, masku a spoustu dalších detailů, jak je u faceliftu běžné.

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

Až dosud byl nejnovější Escort nabízen pouze se zážehovým čtyřválcem 1.5 Ti-VCT, ten ale nahradí dvojice tříválců. Atmosférická varianta je rovněž patnáctistovka a nese dokonce identické označení, výrobce nicméně slibuje o šestnáct procent nižší průměrnou spotřebu paliva.

Přeplňovaný agregát je poněkud menší, má objem 1,0 litru a nese dnes už klasické označení Ecoboost. Obě pohonné jednotky bude možné párovat buď se šestistupňovým manuálem anebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Escort nově dostane elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, systém bezklíčového přístupu a startování, okenní airbagy a multimediální rozhraní s větším osmipalcovým displejem.

 

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků