Ford Escort žije dál! Modernizovaná verze dostala zážehové tříválce

Modrý ovál našel v Číně během tří let až 800 tisíc zákazníků pro svůj sedan nižší střední třídy s oživeným legendárním jménem Escort. Do roku 2018 jde s osvěženou technikou i vizáží.

Zatímco ve Spojených státech Ford v nejbližších letech dramaticky omezí nabídku svých sedanů kvůli klesající poptávce a nejspíše nahradí tradiční čtyřdveřové modely novými crossovery a SUV, v Číně je situace opačná. Sedany na východ od Evropy táhnou a důkazem je i úspěch typové řady Escort.

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford oživil toto tradiční jméno, které bylo na starém kontinentu synonymem kompaktního vozu s modrým oválem až do roku 2004, v prosinci 2014, když představil vůz vyvinutý speciálně pro čínskou klientelu. Že to byl krok správným směrem, potvrdil i následující zájem. Od svého uvedení na trh se Fordu podařilo vyrobit a prodat přes 800 tisíc aut.

Není divu, že Escort dál pokračuje, od letošního dubna ale v modernizované podobě, kterou americká značka představila v rámci pořád probíhajícího pekingského autosalonu. Čtyřdveřový sedan dostal přepracovaná světla, nárazníky, masku a spoustu dalších detailů, jak je u faceliftu běžné.

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

Až dosud byl nejnovější Escort nabízen pouze se zážehovým čtyřválcem 1.5 Ti-VCT, ten ale nahradí dvojice tříválců. Atmosférická varianta je rovněž patnáctistovka a nese dokonce identické označení, výrobce nicméně slibuje o šestnáct procent nižší průměrnou spotřebu paliva.

Přeplňovaný agregát je poněkud menší, má objem 1,0 litru a nese dnes už klasické označení Ecoboost. Obě pohonné jednotky bude možné párovat buď se šestistupňovým manuálem anebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Escort nově dostane elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, systém bezklíčového přístupu a startování, okenní airbagy a multimediální rozhraní s větším osmipalcovým displejem.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků