Ford Escort žije dál! Modernizovaná verze dostala zážehové tříválce

Modrý ovál našel v Číně během tří let až 800 tisíc zákazníků pro svůj sedan nižší střední třídy s oživeným legendárním jménem Escort. Do roku 2018 jde s osvěženou technikou i vizáží.

Zatímco ve Spojených státech Ford v nejbližších letech dramaticky omezí nabídku svých sedanů kvůli klesající poptávce a nejspíše nahradí tradiční čtyřdveřové modely novými crossovery a SUV, v Číně je situace opačná. Sedany na východ od Evropy táhnou a důkazem je i úspěch typové řady Escort.

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford oživil toto tradiční jméno, které bylo na starém kontinentu synonymem kompaktního vozu s modrým oválem až do roku 2004, v prosinci 2014, když představil vůz vyvinutý speciálně pro čínskou klientelu. Že to byl krok správným směrem, potvrdil i následující zájem. Od svého uvedení na trh se Fordu podařilo vyrobit a prodat přes 800 tisíc aut.

Není divu, že Escort dál pokračuje, od letošního dubna ale v modernizované podobě, kterou americká značka představila v rámci pořád probíhajícího pekingského autosalonu. Čtyřdveřový sedan dostal přepracovaná světla, nárazníky, masku a spoustu dalších detailů, jak je u faceliftu běžné.

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

Až dosud byl nejnovější Escort nabízen pouze se zážehovým čtyřválcem 1.5 Ti-VCT, ten ale nahradí dvojice tříválců. Atmosférická varianta je rovněž patnáctistovka a nese dokonce identické označení, výrobce nicméně slibuje o šestnáct procent nižší průměrnou spotřebu paliva.

Přeplňovaný agregát je poněkud menší, má objem 1,0 litru a nese dnes už klasické označení Ecoboost. Obě pohonné jednotky bude možné párovat buď se šestistupňovým manuálem anebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Escort nově dostane elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, systém bezklíčového přístupu a startování, okenní airbagy a multimediální rozhraní s větším osmipalcovým displejem.

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků