Ford Escort žije dál! Modernizovaná verze dostala zážehové tříválce

Modrý ovál našel v Číně během tří let až 800 tisíc zákazníků pro svůj sedan nižší střední třídy s oživeným legendárním jménem Escort. Do roku 2018 jde s osvěženou technikou i vizáží.

Zatímco ve Spojených státech Ford v nejbližších letech dramaticky omezí nabídku svých sedanů kvůli klesající poptávce a nejspíše nahradí tradiční čtyřdveřové modely novými crossovery a SUV, v Číně je situace opačná. Sedany na východ od Evropy táhnou a důkazem je i úspěch typové řady Escort.

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford možná přestane vyrábět legendární Mondeo. Upřednostní SUV?

Ford oživil toto tradiční jméno, které bylo na starém kontinentu synonymem kompaktního vozu s modrým oválem až do roku 2004, v prosinci 2014, když představil vůz vyvinutý speciálně pro čínskou klientelu. Že to byl krok správným směrem, potvrdil i následující zájem. Od svého uvedení na trh se Fordu podařilo vyrobit a prodat přes 800 tisíc aut.

Není divu, že Escort dál pokračuje, od letošního dubna ale v modernizované podobě, kterou americká značka představila v rámci pořád probíhajícího pekingského autosalonu. Čtyřdveřový sedan dostal přepracovaná světla, nárazníky, masku a spoustu dalších detailů, jak je u faceliftu běžné.

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

Až dosud byl nejnovější Escort nabízen pouze se zážehovým čtyřválcem 1.5 Ti-VCT, ten ale nahradí dvojice tříválců. Atmosférická varianta je rovněž patnáctistovka a nese dokonce identické označení, výrobce nicméně slibuje o šestnáct procent nižší průměrnou spotřebu paliva.

Přeplňovaný agregát je poněkud menší, má objem 1,0 litru a nese dnes už klasické označení Ecoboost. Obě pohonné jednotky bude možné párovat buď se šestistupňovým manuálem anebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Ford Mustang je opět nejprodávanější sporťák na světě. Nedivíme se

Escort nově dostane elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, systém bezklíčového přístupu a startování, okenní airbagy a multimediální rozhraní s větším osmipalcovým displejem.

 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků