Ford Escort 1,6: pohledný klasik (test)

90 komentářů

Michal
1. července • 22:01

Na svůj věk je to pořád držák, mám Escorta 1.6 v benzínu z roku 2000 a šlape bez chybičky, jen ta koroze, je to asi úděl Escortů. Jinak motoricky spolehlivý auto, který s poctivou péčí nenechá ve štychu. Je to ale spíš diskuze od auta k autu, některý je založený na vadách a jiný je v pohodě, je to o štěstí. Spotřeba se dá uhrát na těch 7l/100km. V porovnání s vozy stejné doby si myslím že Ford Escort patří k těm lepším a pravidelnou péči oplatí dlouhou výdrží, asi bych na něj nedal dopustit. :-)

Martin
7. října • 13:31

Mám také 1,6 v benzínu, neřekl bych že je to o štěstí ale spíš o ochotě investovat. Auto mi slouží pořád a bez problémů, což je možná i tím, že zná jen originální servis(koupeno jako nové,takže to vím s jistotou) a ne nějaké garážové patlali, těm bych ho do ruk nikdy nesvěřil. Je lepší si trochu připlatit za práci a mít jistotu, že auto dostane to co opravdu potřebuje a že toho nepotřebuje moc. Až teda na karoserii, která má opravdu špatnou ochranu proti korozi na dnešní dobu, tenkrát to bylo asi ok. Letos jsem mu dopřál komplet nový podvozek (po 200t km, jednou už teda dostal nové zadní tlumiče, chvíli sloužil jako dodavka a to se mu moc nelíbilo) a opravu karoserie a zase spolu jezdíme spokojeně dál.

vasek
6. června • 15:12

Zdravím.Po přečtení článku nápisů krátkou recenzi na svého escorta zetek 1.6 16v rv 97 combi.Nemohu souhlasit se spotřebou do 120km 6.6/100km po problémech kdy auto pocitově jelo na 3 válce vimena svíček kabelu a nakonec vstriku stále nic a nakonec to znejakeho důvodů se to srovnalo ale spotřeba stoupla na cca 7.2 při rychlostech 140-160 bez problémů do 8l při obsazení 2 dospěli a 2 děti a v kufru věci.Na 3.stupeň to jelo 145 a 4.stupeň 185 ale šlo by to kousek dál 200 bych zřejmě nedosahl .V zatáčkách to sedelo celkem dobře a bylo čitelne.Zápor bych uvedl nižší posez,tlačítko výstražných světel a koze spodku a 5 dveří.auto jsem kupoval jako 9-tilete a 9 ho mám.Celkově jsem byl s autem spokojen.I v dnešní době se auto parametrove neztratí vzhledové samozřejmě je už jinde.

Lukin
1. února • 17:34

Dobrý den ,zháním zadní nápravu na Ford Escort 1996 5dv. 1.4i, s bubny,ještě taková menší otázečka nová se zřejmě koupit nedá že?díval jsem se všude a nikde jsem na ní nenarazil,tím že se mi vykloktá v místě kde jsou uložená ložiska tak přeci nemusím kupovat nové auto ne?díky za radu

devatnik
27. října • 13:21

Mam esco z roku 89. 1.4 8v. Nieco tu pravda je, nieco nie. Ja mam spotrebu okolo 6 litrov a motor riadne nahanam. Mam najazdenych uz na benzin neuveritelnych 360t km. A zatial ma to auticko nikde nenechalo. Na lacne diely chodim na stranku autokelly tam maju snad uplne vsetko.

217.73.23.xxx
5. srpna • 2:06

Potrebujem radu .pri rozjazdoch na 1 a2 stupni auto trha .?Pri vyssich otackach to nieje tak citit.Moze to byt od teplotnych cidel?;-);-)

Escort 1.6 16v
11. června • 0:31

Ahoj.Mám escorta 1.6i 16v z 95.Mám obrovský problém s korozí zadní nápravy. Je tu někdo s podobným problémem? Auto je ve skvělém stavu,má sice najeto 180 000, ale jediný problém je že je úpně prorezlá zadní náprava. Šetřili snad na materiálu? Oprava by stála kolem 30 tisíc! Na čem vlastně drží nosníky zadní nápravy? Jen na podlaze a čtyřech šroubech? Prosím poradí mi někdo?

petr
25. dubna • 11:19

měl sjem escorta z 90. roku a měl jsem stejný problém s rezavým nosníkem nápravy, řešil jsem to eprosinem abych prosel technickou, ale pak uz jsme s tim mmoc dlouho nejezdil a dal to do strotu. bylo to auto za 10 tis, a byl problem s 10 tis ekodani.

Escorfan
17. listopadu • 1:59

Je tam hrubší plech ale je to uchycené jen k podlaze. Zadní náprava je z "papíru" a pokud jednou chytne rez - za půl roku je v sežraný. to samý podlaha, stačí trochu větší výmol na silnici a vytrhneš nosníky. Prodal jsem už 4 Esca kde jsme to jen tak plechama přivařili než se to prodá :-D

radim
20. srpna • 14:20

já mám escort 1.6 16v osum roku,najel sem tak 80tis a hodně si dělám sám.Spotřeba pod 7l je lhaní to by vás předjel i traktor a tyhle auta mají rády vyšší otáčky jinak to nejede.Díly jsou levné to jo,ale třeba koroze je velký problém prahy a celý podvozek.Jo a brzdy jsou fakt slabší z rychlosti 160 prudce to je hukot zrovna hledám nějaké sportovní kotouče i desky.Nemá někdo zkušenost za kolik a jaké.Ale závěrem mám 92 a srovnejte to v té době z favoritem ani felda na to nemá.Jo třeba golf

erider
27. srpna • 0:30

jazdím na escorte 1,8 16V a na 40 litrov benínu prejdem asi 640 km. A teraz mi milý radim povedz aká je spotreba tohto auta na 100 km.

doudoslav
31. prosince • 12:25

to je leký...6,25....a ted neco slozitejsiho....:-D

lubomír šíp
16. července • 10:16

mám rv 1993 1,6 16V a v létě jezdím 6,5 - 7 l/100km, jezdím normálně

A.macurova
8. května • 11:21

Ahojte všichni motoriste,mam ford escorta combi1,6r.v.1996.asi 3měsice mě zlobi zadni světla.Někdy svití jindy zase ne.v servisu na nic nepřišli.pojistky,ukopstření je v pořadku.jestli mate nějake zkušenosti,tak mi prosím poradte.jinak jsem s nim moc spokojena.

PIKE
25. prosince • 9:48

Ta 1,6i ve vašem testu musí být hodně špatná. mám to auto také a z 0 na 100 jsem za 11,4s, na 120 za 16,9 a na 4.stupeň to bez problémů rozjedu na tachometrových 190 neboli 6100 otaček.

MachR
23. února • 13:09

jj na 4ku 180tachometrovych to jede na 13kach kolech i me otacky jak pises

JAN
9. června • 21:19

CHci se zeptat špatně řadí když je větší teplo ford escort 1,6 nevíte čím to je.Hlavně nepište abych jezdil jenom v zimě dík

eys
23. dubna • 22:54

Přátelé Eskorťáci, tak se rozhoduji o koupi buď 1,8TD a nebo 1,6 16V a po přečtení prakticky všech příspěvků zde a prozkoumání i jiných webů jste mne přesvědčili, že se přikloním k tomu benzínu.
Pakliže si myslít že je to blbost tak budu rád za každý názor...děkuji.

mrazik
25. dubna • 13:40

Je to to nejlepsi co muzes udelat a kdyby jsi sehnal 1.8 16V udelas jeste lepe.

Gohan
14. února • 18:41

tak z nim suhlasim na dnesne pomery sa mi vydi ze 1.6 us nestiha optoti silnejsim autam ako pri obehu vo vysich rychlostiach a zrychleni inak v pohode auto ale us by potrebovla 1.6 kuscik zdvihnut vykon nejakym cipom alebo vyladenim motora ;-)

xsarahdi
2. dubna • 11:49

ahojte neviete aky ma interval vymeny motor 1.8D 44Kw a aky olej tam ma ist?Dakujem

zdenek
31. března • 21:58

Mám Escorta 1,8 TD 51 kW (na tento motor se jaksi zapomělo), koupený nový v r. 1997. Najeto má 311 000 km. Kdyby s ním byly závažnější problémy (největší problém s jedním servisem, kde toho moc neznali), už bych ho neměl, spolehlisvost je u mne hodně důležitým parametrem. Ale posledních cca 100 000 km bylo snad vůbec nejlepších, asi je už zajetý. Začíná už ale rezavět, zatím však nikde, kde by to ohrožovalo bezpečnost.

shadowboy
29. března • 23:59

jasne ze hej, ten zvuk je nezamenitelny :) ved tie ozubene kolesa su takmer take iste, ak nie vobec identicke u felicie a u starych skodoviek :)))

Moik
29. března • 20:31

TO opravdu někdo věří tomu, že na 5-ti místném tachometru Escortu bude po 12 letech do 100 000km??? Dnes to možná srovnáváme s Felicií, ale myslím, že v roce 1994 si Escorta 1.6 jako auto na pojížďky nekupovali ani v Německu. Já měl v roce 2000 Escorta 96 s najetými 63000km a to bylo absolutně nový auto. Když jsem ho ve 120 000km prodával, pořád to bylo auto v perfektním stavu. Od té doby musím smát Escortům se "120 000km".
IMHO mají takové Escorty nezřídka 180 000km a víc najeto - proto je Escort perfektní.Podle nějakých statistik byl Escort nejpoužívanější služební auto v Německu.

Ladik
30. března • 0:04

No, my máme, Škodu Felicia, z roku výroby 1994/95, s objemem motoru 1.3 L, a s výkonem Motoru asi tak 50 kW, a koupili, jsme jí v roce 2004, od nějakého Důchodce, a teĎ, má najeto, naše Škoda Felicie, z roku výroby 1994/95, s objemem motoru 1.3 L, a s výkonem Motoru asi tak 50 kW, a je to ta nejluxusnější Verze GLX, a tedy, ta naše Škoda Felicia, z roku výroby 1994/95, a s motorem o objemu 1.3 L, má najeto, asi tak takových 110 000 KiloMetrů, prostě, no!

bammer
29. března • 11:41

Ja na svojho stareho Escortika spominam len v dobrom bol to model 92 cize fakt nevydareny medzimodel a zohnat diely nato bola dost fuska. Motor 1.4 vsak vydrzal celu vecnost az niekedy po 260 tisic km zacal cakat olej a potreboval generalku ... S tou koroziou o ktorej autor pise by som si nebol dvakrat isty, kezde kazdemu escortu odhnije veko nadrtze, zavesenie kolies, podbehy a ine nekryte casti :) je to proste choroba Escortu :) Inak vozba je 100% lepsia ako na felicia taktiez jazdne vlasnosti a spotreba je porovnatelna s feliciou. Jedina vec co sa na escorte kazila bola poistkova skrinka, myslim ze do roku 1993 mali problem so strojom ktory nedaval dostatocne mnozstvo cinu, takze niektore relatka sa odpalili. Dalej bol na nich problem s cyklovacom stieraca + smeroviek, ktory ked sa vydral robil casto problemy :) inak s Fordikom ako znackou som bol vzdy spokojny :) mozem doporucit

Roadmaster
28. března • 23:16

Jako stručná antologie modelu ucházející, jako test ojetiny slabé. Nejprve jsem myslel, že jde o stručné shrnutí pocitů ze svezení tímto autem, pak jsem se dozvěděl, že jej autor měl k dispozici na týden! Takřka každá věta článku by šla rozporovat (a to na Escorty žádný expert nejsem!), výčet pohonných jednotek a verzí je slušně řečeno chatrný, nepoužitelný a nekomentovaný. Vůbec v celém článku chybí takřka jakýkoli duchaplný komentář autora či jeho názor. Stylistické průšvihy typu „Prostor na zadních sedadlech je příjemně prostorný“ bych ve světle výraznějších nedostatků ponechal bez komentáře. Pan autor zřejmě podcenil jak přípravu před testem, tak celý test a jeho zpracování, které se omezuje většinou jen na komentování fotografií. Pustit se do takto populárního vozu, s nímž má řada čtenářů bohaté osobní zkušenosti (o čemž svědčí i příspěvky), vyžaduje hodně odvahy, ale především informací, které bohužel autor nevyhledal. Jsem tímto testem opravdu zklamán, průměrnému motoristovi kromě pár statických a uniformních fotek z betonové plochy nepřinese nic nového.

M
29. března • 8:48

máš pravdu, že jako test ojetiny je to takový suchý, ale zase těch escortů je hrozně variant a modelů a jejich popis by podle mě neměl moc cenu, stejně záleží na konkrétním autě, když sme kupovali escorta, tak byly asi 4 modely, 4 motory a k tomu 3 výbavy a ke každý se dokupovala spousta doplňků, to pro bazarový kupce nemá cenu popisovat,
stačí jen upozornit na zásadní vady, že třeba diesely brát jen po opravdu pořádným vyzkoušení a i potom si to pořádně rozmejšlet a benzínový verze kupovat jako každý jiný auto adekvátního ročníku - vzít sebou někoho zkušenýho a zkontrolovat podrobně celej stav :-)

Müllerová
28. března • 23:26

Poslouchaj Švejk, voni raděj ať napíšou nebo ať na císařpána neserou jak ty mouchy :-D:-D:-P

Roadmaster
28. března • 23:40

Však voni maj pravdu vašnosti, dyk ja ten titulek zvrzal jak císařpán housle v Salzburgu! :-P Inu, trapas opravdu je, když člověk v nadpise vážně míněného příspěvku udělá chybu... Omlouvám se.

Hutchins
28. března • 20:02

Zdravím sice mám Escorta RS 1600 r.v. 1987 ale na 1.6 turbo spotřeba max 10l ve městě a to stylem hodně plný plyn, i při max. rychlosti podle jineho auta 230-240Km/h nejde spotřeba o nic víc nahoru, takže pochybuju o spotřebě normální 1.6 tak vysoko. Jezdil jsem i s mkVII a akcelerace oproti např. Octavii slušná. Jenom mě mrzí oproti japonským motorům stejná rychlost i kvalt tak otáčky 500-800 vyšší, ale to je i u Škodovek

Lidoop
28. března • 20:00

Cena 60tis mi prijde hodne vysoka vzhledem k tomu ze v Nemecku se tyto auta prodavaji kolem 1000Euro. Za 2000 Euro by to byl perfektni kousek. (Vecer dam link na jedno se 28.000km za 2100Euro)

Lidoop
28. března • 22:32

Tady je ten za 2000 Euro jak jsem slibil:
http://cgi.ebay.de/Ford-Escort-mit-29500km-in-Neuwagenzustand-von-Opa_W0QQitemZ290093039663QQihZ019QQcategoryZ9801QQrdZ1QQcmdZViewItem

Patrik
28. března • 18:36

Zdravim, vsechny majitele :-)
Escort 1,8 77kw,r.95 135tis. km
Koroze: lemy zadnich blatniku ,prahy,podlaha v predu,nosniky v kufru.
Nefunkcni teplomer je samozrejme zavada teplotniho cidla !!vymena 280,-
Nove predni pruziny ve 120tis. ... jo jo
Spotreba kombinovana 8-9 litru ... i po vymene lambda sondy .. a jezdim normalne 60/100 km/h
Tlumice samozrejme uz KO ...
Jinak jak bylo uz receno z vyhrivanym prednim oknem uz rad jezdim do prace i v zime )))

alambert
28. března • 16:31

drazí autoři, z vašeho popisu generací a faceliftů jsem toho bohužel moc nepochopil, ale dost mě to zajímá. nemohli byste prosím prosím udělat nějaký článek typu Historie Fordu Escort, s popisem změn a obrázky? (něco jako jsem od vás čatl o Mustangu?
díky za článek nebo aspoň odpověď.....

mrazik
28. března • 17:19

Historie Ford Escort s obrazky plus reklamni brozury - http://www.fordfans.cz/history.phphistorie sportovnich modelu Ford Escort MKI - MKII :
http://www.fordfans.cz/historyrsmki.php
http://www.fordfans.cz/historyrsmkii.php
http://www.fordfans.cz/historyrsmkiii.phpA co bych se nepochlubil, psal jsem to ja

Robert Vašíček
28. března • 18:54

Dobrý večer,mohu potvrdit - skvělý web, občas si k Vám chodím pro rady, konkrétně i k Escortu :-P:-P:-P

Gohan
15. února • 1:03

:-)) nazdarek ja sa len chcem spitat ci niekto ma manual na escorda alebo ako ta kniha JAk NA TO alebo ci to neje niekde na internete do teraz som to este nenasiel mal som na ine auta ale na escorta som nenasiel ak vie niekto proadit ohaldom toho

Gohan
14. února • 18:13

:-)) nazdarek ja sa len chcem spitat ci niekto ma manual na escorda alebo ako ta kniha JAk NA TO alebo ci to neje niekde na internete do teraz som to este nenasiel mal som na ine auta ale na escorta som nenasiel ak vie niekto proadit ohaldom toho

M
28. března • 16:26

no mám Escorta '96 (tehdy nově koupenej) a moje postřehy k autu, který je pravidelně servisovaný v autorizovaným servisu:
motoricku bez problémů (i když je to ten proklínanej 1.8TD, tak zatím bez jakýkoliv poruchy a mám 150tkm), slabý brzdy a kotouče moc nevydržej
karosérie je na rez náchylná, stejně jako všechny fordy,
začíná tomu blbnout elektrika (v pojistkovce),
provozní náklady slušný, levný díly z druhovýroby, díly nápravy (tyčky, péra atd.) taky moc nevydržej - holt český silnice (mě třeba praskly obě pružiny vepředu okolo 100tkm).
Ale celkově držák a za ty prachy co to tedka stojí dobrý auto, jinak doporučuju verze s vyhřívaným předním sklem, výborná vychytávka.

Driver
28. března • 17:41

My jsme menili pruziny okolo 130 - 140 tkm, presne si to nepamatuju, ale tak nejak to bylo. Brzdy rychle vadnou - s tim taky souhlasim, i kdyz me zvadly jen 2x a to jsem jel z hodne velkejch kopcu - Jednou z Pradedu a mistama jsem tam jel i 130, takze fakt rychle a brzdil jsem pred kazdou zatackou hodne. Po druhy to bylo taky v Jesenikach, ale jinde a taky velkej sjezd. Jinak si myslim, ze brzdy jsou na tom aute na tu dobu super, ale taky je dost znat, kdyz se to poradne nalozi a pak se brzdi.Na motor 1.8 jsem slysel samy negativni postrehy, ale sam s nim zkusenosti nemam, takze to hodnotit nebudu. Mame rv. 97, ale uz to je myslim mr. 98 (je to listopad) a koroze neni (tuk tuk) vubec nikde, ma najeto 160 tkm, motor naprosto v pohode.Jediny co se menilo - tlumice, pruziny predni + tahla stabilizatoru a myslim, ze i silentbloky, kotouce + desticky, trubka na olej do serva (je z hliniku a uz byla praskla a tekl olej), zadni dil vyfuku, termostat na ukazovani teploty oleje, starter a odemykani zadnich dveri (nesly otevrit), autobateriJinak jen bezna udrzba - naplne, gumy, zarovky...Jinak zadny dalsi problemy, kupovali jsme ho, kdyz mel najeto 95 tkm, ted ma necelejch 160 tkm a servisovano jen ve znackovym Ford a co se tyce spolehlivosti, tak na escorta nemuzu nadavat. Startoval v pohode i pri -20°C :)IMHO za cenu, za kterou se dneska prodava, nema moc konkurentu. Felicie stojej skoro stejne a vybavove ani motoricky se na nej nehrabou..

PaKell
17. března • 14:07

Místo v Escortu. Mám Kombíka rv96, 1,6 16V, kolik najeto nevím, páč se pro mě z nepochopitelných důvodů šetřilo na ukazateli celkových km, takže jsem ho kupoval s 5800Km, kolik stovek tisíc předtím ví jen bůh, každopádně já osobně vůůůbec neřeším, jak se v autě sedí vzadu:-) sem řidič, když se někdo veze a nebyl by spokojen s komfortem sezení, klidně mu zastavím a může jít pěšky, mě je to fuk a vepředu mám místa dost. Jinak k escortu... Motor funguje OK, ALE ta spotřeba. Náhradní díly levné, ALE ta koroze... žádný auto není bez chyby, ALE Escort jich má myslím víc, než vozy srovnatelného stáří a stejné cenové kategorie. Plastové nárazníky, ze kterých je po lehkém nárazu nebo zachycení o obrubník hromádka trsátek taky nic moc.

Driver
28. března • 17:43

jo jeste doplnim, ze pred cca 10-15 tkm se rozsypal katalyzator, takze sme ho jen vymlatili ven a nejak to dal neresili :-D:-D:-D od ty doby to řve a mam pocit, ze i vic zere:-(:-(

M
28. března • 19:55

já teda na vejfuk zatim ani nešáhnul, nevim proč, ale je komplet originál nerez nebo co :-), má to tak napsaný i v techničáku

mrazik
28. března • 18:41

Misto katalyzatoru doporucuju dat rezonator.

Driver
28. března • 21:13

No my sme tam jen vysvareli diru, vytloukly ten vnitrek, protoze to bylo rozbity a rachtalo to. A zase sme to zavarili.... ten rezonator - nemam s tim zkusenosti, co a jak?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
29. března • 7:47

Jde o to, ze katalyzator vytvari urcity protitlak, se kterym se pocita. Pokud tento ptotitlak zmizi, ma to vliv na prubeh vykonu a krouticiho momentu. Nahrazenim rezonatorem se vse vrati do puvodnich hodnot.

Dr. 120L
28. března • 14:22

mám možnost poměrně často řídit Escorta (kombi, 96 r.v., 1,6) a stim místem to opravdu neni nijak slavné .. Zejména na chodidla je málo místa i kolena nepříjemně tlačí do sedačky, když sám za sebe ... nicméně já se uvelebim tak v Superbu nebo Mondeu ... :D jinak Escort je prima auto, dobře sedí na silnici, brzdy ujdou i když rychle vadnou, spotřeba se dá udržet na přijatelné hranici, komfort uvnitř neporovnatelný oproti Felicii, výbava slušná (máme ghia), ceny auta i dílů parádní, tuhost karoserie a bezpečnost taky super ...

Bobek
28. března • 12:49

"Prostor na zadních sedadlech je příjemně prostorný" :-O Mluvíme o Fordu Escort?

zdenek
28. března • 13:09

Asi tezko, Escort v tomhle snad prekonava i pidiprostor na nohy na zadnich sedadlech v Octavii prvni generace a kdyz si ze presednes do Felicie tak si pripadas jak v limuzine :-D

Driver
28. března • 17:28

Tak s tim taky nesouhlasim. Merim 188 cm a v escortu combi nemam problem si sednout sam za sebe. V oktavii to ale nejde, mel sem problem si sednout i za cca 173-175 cm ridice.

mrazik
28. března • 13:19

Mel jste nekdy escorta ? Vzadu je vice mista nez v Octavii I - mereno na bratrove oktavce a na mem escortu. Verte tomu nebo ne, ale ma i vetsi rozvor nez oktavka.
Takze priste radsi nic nepiste, kdyz o tom nic nevite.

Ladik
29. března • 23:53

Tak, to taky, záleží, třeba taky, na tom, jestli řidič, nemá v tom Autě, udělanou lůžkovou úpravu, kdy má ve-předu, místa, možná až moc, a vzadu, se pak, to místo, nedostává, prostě, no!

PrazskejCHlapec
6. dubna • 22:45

Jako Šmajchl-Eskort ? Nevím jestli na takový pekáč nějakého krasavce nalákáte chlapáci :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Čermi
4. června • 13:27

To vis, mi kluci mimo-prazsky nepotrebujeme Audi na zbaleni bochte:)

zdenek
28. března • 13:54

Nemeril jsem, ale v Escortu combi (tusim 95) na zadnich sedackach jsem jel vicekrat, a toho mista je tam podle me jestli ne min tak stejne jako v O1 (tedy hodne malo), kazdopadne proti Felicii je tam na 100% mensi misto. Vyjadruju svuj nazor na zaklade svych zkusenosti, pokud se vam nelibi tak staci napsat protinazor, neni nutny hned utocit ;-)

mrazik
28. března • 14:15

Ok posledni veta byla zbytecna :-)
Zalezi jak se ten vepredu roztahuje - pokud mel sedacku uplne vzadu a vy merite dva metry, pak bude malo mista v hodne autech.

lukasvoboda
28. března • 11:47

Rezatí

fanda
28. března • 12:24

Motor 1,6 66kW r.v.98-Po nastartování krátce volnoběh 2000ot/min ,potom 1500ot a po ohřátí motoru volnoběh 800-900ot/asi po 1km jízdy./Je to tak v pořádku?U Fokusu otáčky ihned po startu na volnoběh 900.

mrazik
28. března • 12:32

No jsou malicko vyssi nez normal, ale v zasade bych se tim nejak netrapil. Jak dlouho trva tech 2000 ? Startujes bez plynu ?

fanda
28. března • 12:35

2000 ot. tak 5-10 sec ,vně auta je cítit benzin,jako kdyby si odfoukla nádrž.

mrazik
28. března • 18:39

Nadrz si skutecne ,,odfoukne" otevre se ventil od aktivniho uhli.
Ale stejne jsou docela vyssi ty otacky. Ja bych zkusil na 10 minut odpoijt baterku a pak znovu naucit hodnoty, coz znamena nechat 3 minuty na volnobeh, pak 3 minuty na 1500 otackach a pak projet asi 8 km trasu ruznymi rezimy.

FCC
28. března • 9:12

Nemam rad reci typu: "1.8 TD rozdone nedopurucuju" . Ve firme mame ford Mondeo rv. 99 najeto 260000 km. S 1.8 TD zadny problem, jedina vec co se vyskytlo byl problem s imobilizerem. Kamen urazu je v tom, ze tento motor potrebuje presne jezdit na servisni prohlidky. Jakmile na to nekdo "sere", a vynecha 2-3 prohlidky, nedejboze vymenu oleje, tak ten motor jde rapidne do kytek. Ale jak rikam, pokud je mu venovana potrebna pece, tak neni problem. Samodzrejme to neni zadny super TDI, ale spotreba je mezi 6-7 l, zadny rychlik, ale na cestovani bez problemu. S pozdravem Pavel

Radek Ondrášík
28. března • 9:15

Jenže jedno auto, které nemá problém na tom nic nezmění. 1,8 TD byl a je stále velmi problémovým motorem. A na tomto nezmění ani desítka lidí, kteří s nim mohou mít dobré zkušenosti.

mrazik
28. března • 9:20

Jako fordak a escortak bohuzel musim souhlasit. Motor je siulne nachylny na zachazeni, ale take znam pripady, kdy s temito motory neni zadny problem. Ale take znam, kdy motor musel projit GO. Pro kazdeho kdo nad timto motorem uvazuje, radeji benzin.

Radek Ondrášík
28. března • 9:39

Tento motor jsme měli také v Escortu, najeto mraky kilometrů bez jediného problému. I po 200tkm starty v zimě zcela v pohodě, spotřeba pár litrů a nikdy žáden problém. Ale na druhou stranu znám "dost" případů, kdy tomu tak nebylo. Je to prostě jako 2,5 TD/TDS Opel/BMW z Omegy a BMW. Desítky lidí bez problémů, desítky lidí s velkými problémy.

Pepin
28. března • 8:59

Měl jsem Escorta 1,6 16V, nalítal jsme na něm 180tis km, hlavně na trase Praha -Norimberg, kde jsem pracoval. Vynikající držák! Koupil jsem to zánovní v Dojčlandu a nedám na celé auto dopustit. Jediné s čím naprosto zásadně nesouhlasím je spotřeba. 9l/100km jsem měl akorát po Německu (dálnice), ale jinak 8l/100 km a mimoměsto po okreskách 7l/100km. Hodnoty to nejsou kdoví jaké, ale stejné trasy jsem jezdil před tím s Felinou 1,3 50kW a při nižší rychlostech jsem na tom byl o asi 0,5l/100km hůř. Takže mi to připapadá, že na tehdejší dobu jsou to hodnoty odpovídající.

Ladik
29. března • 23:51

To, je zajímavé nám Škoda Felicia, z roku 1994/95, s motorem o objemu 1.3 L, s Motorem o výkonu 50 kW, žere dlouhodobě, asi jen tak 7,6 Litrů, na 100 KiloMetrů, a to jezdíme i po dálnici, a to rychlostí asi tak 120 Km/H, až asi tak 150 Km/H, Tachometrových, prostě, no!

Scottie
28. března • 10:07

Tak nevím. Já mám zkušenost takovou, že po dálnici do 150km/h mi bral 6,3, ale bohužel ve městě se nestačí prohřát a jezdí za 10.

Koby
28. března • 8:53

Při troše snahy půjde kombinovanou spotřebu dostat pod osm. Snaha to ale bude muset být velká...:-D

Nivico
28. března • 7:39

A co Ford Escort Typ S z roku 1991 motor 1,6 77 KW ??To byl drak :-D

Driver
28. března • 7:39

Tak by me docela zajimalo, jestli v tom autor clanku opravdu jel. 1) Auto jede o dost vic nez udavanejch 170, 2) Kombinovana spotreba 9 litru je naprosta kravina. Ja s tim samym motorem jezdim za 9 jezdim ve meste. Samozrejme se da za 9 jezdit i jinde, ale to uz neni normalni jizda, ale styl brzda-plyn.Clanek jsem necetl uplne celej, ale i tak mi prijde, ze je tam dost keců a zbytečností

mrazik
28. března • 7:44

Take me to zaujalo. S timto motorem lze bez problemu dosahnout 185 km tachometrovych - otazka je, kolik ot je skutecnych. Ted mam motor y XR3i 1.8 96kW a ten jde pres 200.
Autorovi tam jeste v nabidce motoru chybi 1.8 85kW.

woned
12. července • 9:38

taky mi tam chybí motor 1.6 77kw, se kterým jsem osobně přesáhl hranici 215km/h :-)

Driver
28. března • 17:24

Ja jel s kombikem pres 190 tachometrovych a jeste by to trosku slo, ale to auto na takovyhle rychlosti neni, ten vitr byl dost znat... Jinak XR3i je zihadlo, to musi jet :)

_Teddy_
28. března • 8:36

Jo, ved o tom to je! 185km/h na tachometri, to je realne tak ~170km/h, viac nie. Pri tej rychlosti mozes kludne 10% z hodnoty na tachaci odcitat...btw mal som aj ja escorta 1.8d, a bol to nezmar. Ked som ho kupil, mal 70tis, ja som na nom spravil este dakych 160tisic, bez vacsich zavad. Menil som rozvodovy remen, tlmice vzadu 1x, tlmic vyfuku, bateria, predne platnicky. Kombi spotreba nepresla cez 6l/100km (na voz z r.93 skvele!). Ku koncu uz trosku tazsie startovanie v zime, asi koli nizsej tesnosti motora (povodne valce+kruzky, obcas som "presvihol" vymenu oleja, a tankoval som vsetko mozne, vratane akehosi zlto-zeleneho svinstva z repky olejnej). Ked mi niekto so smiechom vravel "ford = fix or repair daily", musel som sa tiez smiat. Bodaj by kazde auto bolo aspon tak spolahlive, ako ten escort, ktory som mal...

mrazik
28. března • 7:33

Za spatny volnobeh urcite nemuze spatna ridici jednotka - zatim jsem se nesetkal s majitelem, kteremu odesla. Ridici jednotka vydrzi neskutecne moc, dokonce i zkrat. Spravne autor uvadi senzor skrtici klapky, ale hlavni pricinou kolisaveho volnobehu je volnobezny ventil. Ten se casem pricpe necistotami a zasekava se - vetsinou pomuze jeho vycisteni spolu s klapkou. Take pomaha vymena ventilu odvetrani klikovky.
S temi mekcenymi plasty bych to neprehanel. Mam stejneho escorta a at hledam jak hledam, mekceny plast ne a ne najit. Jediny mekceny plast je na volantu a radici pace.
Za nefunkcni ukazatel teploty motoru nemuze pojistkova skrin (tuto souvislost jsem nepochipil), ale spatne cidlo pro tento ukazatel - nachazi se na domecku termostatu zespodu.
S brzdami souhlasim a kazdemu majiteli doporucuji sehnat aspon predni vetsi z verze XR3i nebo RS2000 - nic se nemusi upravovat, staci sehnat brzdice s kotouci.
Podvoyek vzstihl autor dobre, ale ostatni je zapricineno 13" koly, ktere hodne ubiraji a zpusobuji to nahle ustreleni. Staci dat 14" a vse je jinak a samozrejme s 15" (standartni rozmer pro RS2000) se daji zatacky projizdet hodne rychle, i kdyz uz se projevuje vetsi tvrdost.
Drobnou zvlastnosti je dlouha prevodovka, zvlaste vhodna na dalnice, ale do mesta obcas nuti k castejsimu razeni.

Mamlas
28. března • 7:31

S tím špičkovým řazením si autor dělá legraci, ne?
Mám 1,6 kombi z konce 95. Zařadit zpátečku je mnohdy o delším míchání "fofrklackem".
A podle zkušeností ostatních uživatelů Fordů to není jen problém můj. A jelikož mám zámek řazení, tak je to celkem protivné.
Při cestách se služební Fábií (jasně, je podstatně mladší) je řazení o nečem úplně jiném.

_Teddy_
28. března • 8:42

No neviem, mal som 1.8d, a tak raz z piatich pokusov tam spiatocka nevliezla na prvy sup. Stacilo len povolit spojku, zas ju vyslapnut, pretocili sa kusok hriadele, a na druhy raz uz vliezla vzdy. Tusim ze escort ma na spiatocke priame ozubenie, hriadel sa nepotoci pri jeho posuvani, ako pri sikmych zuboch, a preto tam niekedy jednoducho nevlezie (skratka sa oprie "zub o zub")...

Mamlas
28. března • 9:00

Nejsem odborník přes převodovky, ale nemá většina auta na zpátečce přímé ozubení? Stačí si poslechnout zvuk při couvání, zvlášť při vyšších otáčkách.
Neví někdo proč?

xxx
6. prosince • 18:15

je to zpusobeno tim ze jsou tam prime zuby a ty na sebe klepou protoze je v zaberu jen jeden zub ostatni stupne maji sikme a tam tam je v zaberu vice zubu , je to plynulejsi a tisi

shadowboy
28. března • 10:48

na spiatockach sa nechavaju kolesa s priamym ozubenim, pretoze su nenarocne na vyrobu = lacne, ale hlavne, kvoli tomu, ze sa pocita s tym, ze sa bude zakazdym cuvat len par maximalne desiatok metrov a nie 20km (nie, ze by nevydrzali, ale je to kravina), ich nevyhodou je spominany hluk :) inak, v sucasnosti sa uz vo vozidlach vyssich tried montuju prevodovky so spiatockou s kolesami s sikmym ozubenim - dovod: eliminaciu hluku :)

Ladik
29. března • 23:47

Zpátečka, má náhodou, dost dobrej, a hustej zvuk, u naší Škody 100 LS, nebo, jakej, to byl přesně typ, se mi moc, líbil, a u naší Škody Felicie, z roku 1994/95, s motorem o objemu, asi tak 1.3 L, s motorem o výkonu 50 kW, se mi taky, líbí, zvuk u zpátečky, prostě, no!

ka-spel
28. března • 8:09

Měl jsem Sierru TD a jezdil jsem služebním Escortem 1,4 a 1,6 MKIV a musím potrvrdit. Natlačit zpáčečku bylo někdy dost otrava. A když se za volat pustila ženská, tak často to bylo o tom něco trefit zepředu na jedničku místo zpátečky.:-D

Driver
28. března • 7:40

S sou spateckou bohuzel souhlas....

Macca
1. června • 10:18

Ke všem těm komentářům ke zpátečce. Mám Esco 1.6 16V zeta 96. Rada: Řaďte zpátečku při spuštěném motoru. Při spuštěném motoru jde krásně lehce a nikdy se mi nestalo že bych ji nezařadil na první pokus. Těžko jde občas když motor neběží, tak to si holt člověk pohraje se spojkou a fofrklackem.....

mrazik
28. března • 7:38

Je to zpusobeni tim, ze zpatecka neni pres synchrony, proto jde obcas spatne. Tento neduh melo a ma spousta spousta aut.
Srovnani s Fabii neni fer. Razeni ve Focusu je take uz o necem uplne jinem.

stoural
28. března • 8:17

Spousta aut, i dnesnich, nema zpatecku pres synchrony a presto s tim neni zadny problem. Kdyz zpatecka nahodou nejde zaradit (protoze zuby jsou proti sobe), staci napr. mirne povolit spojku, nebo pred zarazenim zpatecky zaradit nejakou rychlost a pak zpatecku.

mrazik
28. března • 7:11

Cituji : ,,V roce 1994 přišel facelift a v jeho rámci přestal být odvozený sedan Orion samostatnou řadou a stal se Escortem Orion"
V roce 1994 facelift nebyl, jen se zmenil design sedacek a jejich konzole, vse ostatni zustalo stejne. Nicmene jsem rad, ze autor pouzil historii z jednoho escortiho serveru a ze jsem ji tim padem nepsal zbytecne :-D

milos
28. března • 6:49

Hm, pekna seria recenzii. S tou antikoroznou upravou pri forde som trochu skeptickejsi, nez autor. Mal som 94. 1.8D kombika a kde bola farba OFF, tam bola hned drdza a za cca 1-2 roky diera. s ostatnym suhlas. Najazdil som na nom 110k km a menil som iba remene bez kladiek. Zatial vsak najprepracovanejsie auto. Vela detailov, ktore potesia. Nebyt tej hrdze, este ho mam.

Doporučujeme

Články odjinud