Ford Escord stále žije a je hezčí než dřív. Má po faceliftu, my si ho ale neužijeme

Legendární název sice v Evropě skončil v roce 2002, ale v minulé dekádě se objevil na druhé straně zeměkoule. Nyní prošel modernizací.

Možná je divné, že automobilka obnovila slavný název na trhu, který k escortu nikdy neměl žádný vztah, nicméně tento čínský sedan již vznikl ve vyšších stovkách tisíc kusů. V prodeji je od ledna roku 2015, původně byl poháněn čtyřválcem 1.5 Ti-VCT o výkonu 83 kW, po faceliftu z roku 2018 dostal tříválcový motor o stejném objemu s 90 kW a také přeplňovaný litrový tříválec EcoBoost s 94 kW.

Ford Escort třetí generace (1980-1990): Revoluční Erika

Ford Escort třetí generace (1980-1990): Revoluční Erika

Vůz stojí na technice druhé generace Fordu Focus, tedy auta, na jehož skvělé jízdní vlastnosti dodnes mnozí vzpomínají. Když ale čínský escort testoval britský magazín Autocar, konstatoval, že „v podstatě jde o laciné auto, poskládané ze skladových součástek Fordu.“

Chcete zbrusu nový starý Ford Escort na silnici nebo rallye? Britové ho vyrobí

Chcete zbrusu nový starý Ford Escort na silnici nebo rallye? Britové ho vyrobí

Tato nová verze sjednotila design vnějšku s aktuálním focusem. K dalším změnám došlo uvnitř, kde nově najdete digitální přístrojový štít a obrazovku infotainmentu po jeho pravé straně á la novější mercedesy. Vůz má rozvor 268 centimetrů a na délku měří 463 centimetrů. Výška činí 149 cm a šířka 182 cm. V galerii si můžete prohlédnout faceliftované provedení a pro zajímavost také předfaceliftový model.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička