Ford Escape/Kuga: nová generace představena

Značka Ford uvolnila podrobnosti a sadu snímků ke svému novému SUV, jež v USA nahradí typ Escape a v Evropě model Kuga.
Seznam kapitol
  1. Ford Escape/Kuga
  2. Kapitola 2

Koncern Ford Motor Company představil svůj zcela nový kompaktní crossover, jenž se má stát „globálním modelem“ vyráběným po celém světě. Novinka vychází z konceptu Ford Vertrek vystaveného na začátku letošního roku na autosalonu v Detroitu. Martin Smith, zodpovědný u Fordu za design, k novince uvedl: „Chtěli jsme vytvořit dojem sportovce jako běžce nebo plavce s vystupující muskulaturou budící zdání pohybu a energie.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Escape se bude v Evropě prodávat pod zavedeným označením Kuga 

Výstavní premiéru si novinka odbude již zítra na autosalonu v Los Angeles, evropskému publiku se prvně ukáže na jarním autosalonu v Ženevě. Ford Escape, resp. Kuga je 4 520 mm dlouhý, 1 840 mm široký a 1 680 mm vysoký a stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 690 mm.

Test Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift: předčí DSG?

Test Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift: předčí DSG?

Ford Escape bude k mání alternativně s trojicí zážehových čtyřválcových motorů a pohonem předních, nebo všech kol. Kombinovány budou výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou, Kuga se bude dodávat také s „diesely“ a převodovkami s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem se stává atmosféricky plněná jednotka 2,5 l s výkonem 168 koní (124 kW) a točivým momentem 226 Nm. Následují moderní EcoBoosty s objemem 1,6 a 2,0 l. Menší z nich má dávat 173 koní (127 kW) a 240 Nm, ta silnější pak 237 koní (174 kW) a 339 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Escape/Kuga má podvozek s nezávislým zavěšením kol vpředu na modifikovaných vzpěrách McPherson a víceprvkových závěsech vzadu. „Inteligentní“ soustava pohonu všech kol využívá elektromagnetické spojky a v reálném čase zpracovává informace z až 25 senzorů. Interiér působí svérázným a výrazným dojmem a přebírá řadu stylistických i funkčních součástí z modelu Ford Focus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výrobce slibuje, že Escape/Kuga nabídne takové vyspělé systémy, jaké údajně u konkurence nenajdete. Na mysli má zřejmě hlavně zábavní a komunikační soustavu Sync navazující na známé rozhraní MyFord. Dále se můžeme těšit na svérázné samočinné otevírání a zavírání výklopné zádi, automatický parkovací systém nebo hlídání mrtvých úhlů zpětných zrcátek.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Escape/Kuga
  2. Kapitola 2
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky