Ford Escape/Kuga: nová generace představena

Značka Ford uvolnila podrobnosti a sadu snímků ke svému novému SUV, jež v USA nahradí typ Escape a v Evropě model Kuga.
Seznam kapitol
  1. Ford Escape/Kuga
  2. Kapitola 2

Koncern Ford Motor Company představil svůj zcela nový kompaktní crossover, jenž se má stát „globálním modelem“ vyráběným po celém světě. Novinka vychází z konceptu Ford Vertrek vystaveného na začátku letošního roku na autosalonu v Detroitu. Martin Smith, zodpovědný u Fordu za design, k novince uvedl: „Chtěli jsme vytvořit dojem sportovce jako běžce nebo plavce s vystupující muskulaturou budící zdání pohybu a energie.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Escape se bude v Evropě prodávat pod zavedeným označením Kuga 

Výstavní premiéru si novinka odbude již zítra na autosalonu v Los Angeles, evropskému publiku se prvně ukáže na jarním autosalonu v Ženevě. Ford Escape, resp. Kuga je 4 520 mm dlouhý, 1 840 mm široký a 1 680 mm vysoký a stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 690 mm.

Test Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift: předčí DSG?

Test Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift: předčí DSG?

Ford Escape bude k mání alternativně s trojicí zážehových čtyřválcových motorů a pohonem předních, nebo všech kol. Kombinovány budou výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou, Kuga se bude dodávat také s „diesely“ a převodovkami s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem se stává atmosféricky plněná jednotka 2,5 l s výkonem 168 koní (124 kW) a točivým momentem 226 Nm. Následují moderní EcoBoosty s objemem 1,6 a 2,0 l. Menší z nich má dávat 173 koní (127 kW) a 240 Nm, ta silnější pak 237 koní (174 kW) a 339 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Escape/Kuga má podvozek s nezávislým zavěšením kol vpředu na modifikovaných vzpěrách McPherson a víceprvkových závěsech vzadu. „Inteligentní“ soustava pohonu všech kol využívá elektromagnetické spojky a v reálném čase zpracovává informace z až 25 senzorů. Interiér působí svérázným a výrazným dojmem a přebírá řadu stylistických i funkčních součástí z modelu Ford Focus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výrobce slibuje, že Escape/Kuga nabídne takové vyspělé systémy, jaké údajně u konkurence nenajdete. Na mysli má zřejmě hlavně zábavní a komunikační soustavu Sync navazující na známé rozhraní MyFord. Dále se můžeme těšit na svérázné samočinné otevírání a zavírání výklopné zádi, automatický parkovací systém nebo hlídání mrtvých úhlů zpětných zrcátek.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Escape/Kuga
  2. Kapitola 2
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 112 712 km
Cena: 264 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 219 524 km
Cena: 57 000 Kč
Ford S-Max 2
Rok výroby: 2006
Stav: 223 336 km
Cena: 146 000 Kč
Ford Fiesta 1,3
Rok výroby: 2006
Stav: 117 165 km
Cena: 54 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2003
Stav: 122 106 km
Cena: 68 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2009
Stav: 141 648 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků