Ford Escape XLT: dobrý velikostní kompromis

Americký Ford své taktické SUV Escape modernizoval vloni, letos tak zbyl prostor pouze pro drobnější úpravy.

Přesto neuškodí podívat se na tento model, do kterého FMC vkládá stále velké naděje, bližším pohledem. Nová jsou na první pohled v podstatě jen loga s nápisem Ford v modrém oválu, tedy vlastně elipse. K nim se přidává drobná aerodynamická optimalizace karosérie, jež má přispět ke snížení spotřeby a hladiny vnitřního hluku. Ačkoli se situace na trhu s americkými SUV nevyvíjí nikterak růžově, Američané stále projevují zájem o prostorné vozy s relativně kompaktními vnějšími rozměry a rozumnou spotřebou benzínu. Pro modelový rok 2009 se díky tomu začal Ford nabízet Escape také s „ekonomickým“ čtyřválcem, kterým opatřil také jeho provedení s hybridním pohonem, a vylepšeným třílitrovým vidlicovým šestiválcem, upraveným pro nižší spotřebu paliva a vyšší výkon. Letošní vozy jsou standardně osazeny brzdami s ABS, protiprokluzem a systémem omezujícím možnost převrácení.

„Zelené snažení“ pokračuje i v Dearbornu, takže kromě vloni nasazeného čalounění z recyklovaných materiálů se Escape nyní prodává i s pěnovými výplněmi na sojové bázi. Palivové nádrže s uzávěry Easy Fuel by měly zabránit ztrátám při tankování, vznikajícím rychlým odpařováním benzínu. Stupně výbavy nesou označení XLS, XLT a Limited a pokrývají stupně od střední třídy přes takřka luxusníé verzi s širokou škálou příplatkových prvků až po Limited, jenž nabízí vše dostupné. Hybridní verze se nyní nenabízí již pouze pro XLS, ale také Limited, přičemž rozsah výbavy je v podstatě srovnatelný.

Jako optimální varianta pro konvenčního majitele prostorného SUV se jeví Escape s šestiválcovým motorem, stálým pohonem všech kol a prostřední výbavou, jejíž cena v USA začíná na necelých 26 000 dolarů. Motor po úpravách nabyl na výkonu o 40 koní na výsledných 240 koní při 6 550 ot./min. a šestistupňová, pochopitelně automatická převodovka vyhovuje svým nastavením potřebám ekonomické i dynamické jízdy. Pohonná celohliníková jednotka je uložena vpředu napříč a má čtyřventilový rozvod a zdvihový objem rovných tří litrů. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, ta přední na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní na víceprvkových závěsech. Přední kola jsou opatřena větranými kotoučovými brzdamy, vzadu si však vystačí s konvenčními bubny. Lité ráfky jsou obuty do pneumatik michelin Latitude P235/70 R16 104T a Escape na ních z 0 na 96 km/h zrychlí za velmi slušných 7,5 sekund.

Model Escape i ve své letošní verzi nabízí vyvážený poměr mezi kompaktními rozměry karosérie a nabídkou slušného prostoru pro posádku a její zavazadla. Přidává ale vylepšený interiér a bezpečnost a  větší cit pro životní prostředí. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Escape 2009

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Escape Hybrid
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků