Ford Edsel: Jak to bylo doopravdy?

21 komentářů

Milan Zilvar
13. března • 23:10

Mě osobně se tedy Ford Edsel docela líbí,ii když to bylo takové fiasko,teď se omlouvám všem fanouškům aut, kteří by mě možná teď chtěli ukamenovat.

Muf
16. července • 9:00

No, nevím, jak moc reprezentativní vzorek současné nabídky jsem našel, ale ceny se mi zdají být dost jízké. Nejdražší za 12 tisíc, kompletní nezrestaurovaný za dvojku...Že by propadák i dneska? Spíš jsem čekal, že raritka bude v astronomických číslech...

Avgvstvs
12. září • 22:03

Ziju nejaky cas ve spojenych statech a nejlepsi zpusob jak si zde poridit klasicke auto je pres internetove aukce Ebay. (Ja sam mam '79 Lincoln Continental Mark V Cartier edition) Po precteni tohoto, mimochodem velice dobreho, clanku jsem se dival na ceny a nasel jsem napriklad '59 Edsel Corsair 361 Auto ve velmi dobrem stavu se 79357 milemi za $3,250.00 .
Vlastnit tak tuto legendu nemusi byt vubec nerealne ani v ceske prijmove relaci. A jeste jednou: vyborny web i tento konkretni clanek!

Zdena
22. června • 22:35

Tak o Edselu jsem slysel hodne a na tehdejsi dobu to bylo opravdu vyjimecne auto. Mam taky jednoho Edsela. Je to model Citation z roku 1958 a mam ho v naprosto puvodnim a vybornem stavu. Potesilo by me, jesli by se nasel nekdo, kdo by zmapoval tyto vozy u nas, protoze jich bude zrejme jako safranu. Jinak clanek velice dobry a ten, kdo vi o jake jde auto, bude urcite potesen. S pozdravem Zdena

doubt
14. července • 11:55

Kurňa to byli tehdy charakterní chlapi ... jeden měl infarkt, druhý si prostřelil hlavu. U nás někdo projebe cizích 10 miliard, a nic se neděje...

ska-p
9. července • 19:02

Edsel se nachází i v ČR:-)

lojza
12. července • 16:26

Kde je v česku? Přijel bych se na něj podívat. Zoufale sháním Edsel Villager 58, popř jakýkoliv jiný a z USA se mi dovážet nechce, kór dávat za něj x tisíc dolarů....

MMMichal
26. září • 20:21

Mam EDSEL 1958 RANGER( podle tp1957)kupé.V8 361Cu. INCH Manulaní převodovka.Foto na e-mail.

MMMichal
26. září • 20:27

Dodatek prodám!Nemám čas ,98% potřebných dílu zakoupeno nových .WIN No.W8RC704045.Dovoz USA 2003.

R/D/
9. července • 15:19

Velice pekny a podrobny clanek ... dofam ze bude pokracovani i s jinymi modely :-))

P.P.
9. července • 15:28

Souhlasím. Doufám že se brzy dočkáme i jiných článků o americké klasice.

Jiří Duchoň, autor
9. července • 15:38

Dobrý den všem, děkuji, připravuji podobný článek o voze, o kterém se toho ví jistě daleko víc než o Edselu: těšte se na Mustanga, já se těším na diskusi. Mějte se!

mrazik
10. července • 19:40

Výborně a doufám, že nezapomenete vyzdvihnout skvělá rok 1967

elipsoid
9. července • 13:39

Skvělý článek, příjemné nedělní čtení :) Těším se na další...

Petr
9. července • 13:24

Pekny clanek, osobne bych se do techto let 1960-70 rad podival, ale uz nebudu mit tu moznost :-/ B-]

jeniik
9. července • 12:34

Vsechny ty motory mely samozrejme jen jeden karburator. V8 mely klasicky 4 komorovy Holley, mensi motory pak dvoukomory a na sestce jen jednokomoru.4 karburatory jsou skutecne hloupost.

vladik
9. července • 8:01

Rád sem si o tom počet, to auto se mi docela líbí na americkej pekáč. A já myslel že největší omyl co se vyráběl byl olcit:-D

Major
9. července • 2:15

Tak o Edselu jsem ani neslysel :-)) Asi proto, ze to byl takovej propadak :-D Ale zajimavy cteni...

Jiří Duchoň, autor
9. července • 2:20

Děkuji, snažil jsem se. Pokud vím (a internet napoví), nikdo se dosud tímto případem systematicky nezabýval. Doufám, že můj skromný článek kromě vozu Edsel napoví i o situaci v celém americkém automobilovém průmyslu padesátých let. Dobré ráno :-)

Vlastimil L.
10. července • 18:12

Moc pěkný článek. Doufám, že se do budoucna dočkáme článků i o dalších neúpěšných projektech světových automobilek.

mrazik
9. července • 9:09

Krásný článek a rád jsem si ho přečetl, i když ho historii Edsel znám. Jak jste napsal, Edsel je výsledkem mocenských bojů ve Fordu. Krásně je to popsáno v knize jednoho z ředitelů a Ford může velice děkovat za Mustanga.

Doporučujeme

Články odjinud