Mě osobně se tedy Ford Edsel docela líbí,ii když to bylo takové fiasko,teď se omlouvám všem fanouškům aut, kteří by mě možná teď chtěli ukamenovat.
No, nevím, jak moc reprezentativní vzorek současné nabídky jsem našel, ale ceny se mi zdají být dost jízké. Nejdražší za 12 tisíc, kompletní nezrestaurovaný za dvojku...Že by propadák i dneska? Spíš jsem čekal, že raritka bude v astronomických číslech...
Ziju nejaky cas ve spojenych statech a nejlepsi zpusob jak si zde poridit klasicke auto je pres internetove aukce Ebay. (Ja sam mam '79 Lincoln Continental Mark V Cartier edition) Po precteni tohoto, mimochodem velice dobreho, clanku jsem se dival na ceny a nasel jsem napriklad '59 Edsel Corsair 361 Auto ve velmi dobrem stavu se 79357 milemi za $3,250.00 . Vlastnit tak tuto legendu nemusi byt vubec nerealne ani v ceske prijmove relaci. A jeste jednou: vyborny web i tento konkretni clanek!
Tak o Edselu jsem slysel hodne a na tehdejsi dobu to bylo opravdu vyjimecne auto. Mam taky jednoho Edsela. Je to model Citation z roku 1958 a mam ho v naprosto puvodnim a vybornem stavu. Potesilo by me, jesli by se nasel nekdo, kdo by zmapoval tyto vozy u nas, protoze jich bude zrejme jako safranu. Jinak clanek velice dobry a ten, kdo vi o jake jde auto, bude urcite potesen. S pozdravem Zdena
Kurňa to byli tehdy charakterní chlapi ... jeden měl infarkt, druhý si prostřelil hlavu. U nás někdo projebe cizích 10 miliard, a nic se neděje...
Edsel se nachází i v ČR:-)
Kde je v česku? Přijel bych se na něj podívat. Zoufale sháním Edsel Villager 58, popř jakýkoliv jiný a z USA se mi dovážet nechce, kór dávat za něj x tisíc dolarů....
Mam EDSEL 1958 RANGER( podle tp1957)kupé.V8 361Cu. INCH Manulaní převodovka.Foto na e-mail.
Dodatek prodám!Nemám čas ,98% potřebných dílu zakoupeno nových .WIN No.W8RC704045.Dovoz USA 2003.
Velice pekny a podrobny clanek ... dofam ze bude pokracovani i s jinymi modely :-))
Souhlasím. Doufám že se brzy dočkáme i jiných článků o americké klasice.
Dobrý den všem, děkuji, připravuji podobný článek o voze, o kterém se toho ví jistě daleko víc než o Edselu: těšte se na Mustanga, já se těším na diskusi. Mějte se!
Výborně a doufám, že nezapomenete vyzdvihnout skvělá rok 1967
Skvělý článek, příjemné nedělní čtení :) Těším se na další...
Pekny clanek, osobne bych se do techto let 1960-70 rad podival, ale uz nebudu mit tu moznost :-/ B-]
Vsechny ty motory mely samozrejme jen jeden karburator. V8 mely klasicky 4 komorovy Holley, mensi motory pak dvoukomory a na sestce jen jednokomoru.4 karburatory jsou skutecne hloupost.
Rád sem si o tom počet, to auto se mi docela líbí na americkej pekáč. A já myslel že největší omyl co se vyráběl byl olcit:-D
Tak o Edselu jsem ani neslysel :-)) Asi proto, ze to byl takovej propadak :-D Ale zajimavy cteni...
Děkuji, snažil jsem se. Pokud vím (a internet napoví), nikdo se dosud tímto případem systematicky nezabýval. Doufám, že můj skromný článek kromě vozu Edsel napoví i o situaci v celém americkém automobilovém průmyslu padesátých let. Dobré ráno :-)
Moc pěkný článek. Doufám, že se do budoucna dočkáme článků i o dalších neúpěšných projektech světových automobilek.
Krásný článek a rád jsem si ho přečetl, i když ho historii Edsel znám. Jak jste napsal, Edsel je výsledkem mocenských bojů ve Fordu. Krásně je to popsáno v knize jednoho z ředitelů a Ford může velice děkovat za Mustanga.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.