Ford Edge v Ženevě ukazuje, s čím půjde Ford proti Škodě Snowman

Příští generace Edge bude první velké SUV, které Ford nabídne i zákazníkům v Evropě. Koncept vystavovaný na ženevském autosalonu „silně naznačuje“ jeho podobu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, technika; video
  2. Fotogalerie

Plán na sjednocování modelové skladby Fordu napříč celým světem, který razí vizionářský šéf Alan Mulally pod heslem One Ford (jeden Ford), se dotkne i modelu Ford Edge. Tento crossover, s nímž Ford dosahuje velkých úspěchů v USA, bude napříště nabízen i prodáván také v Evropě, Asii a na dalších trzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept Ford Edge má sportovní proporce; zepředu se trochu podobá novému Hyundai Santa Fe, které bud v Evropě patřit k jeho hlavním soupeřům

Podobu druhé generace Fordu Edge naznačuje koncept, který automobilka vystavuje v evropské premiéře na ženevském autosalonu. Světovou premiéru měl už loni v Los Angeles. 

Vzhled konceptu navazuje na současný Ford Edge a pracuje s prvky robustního „Tonka“ designu, typického pro americké fordy z posledních let. O maskách chladiče se z nedostatku invence často říká, že dominují vzhledu přední části, ale v tomto případě to platí doslova. Obří šestiúhelníková maska s dvojicí mohutných vodorovných žeber přechází v krátkou kapotu a výrazně rozšířené blatníky.

Proporce Fordu Edge Concept jsou relativně sportovní, s krátkými převisy, nízkou střechou a silně skloněným zadním oknem. Zadní světla spojuje prolis zvýrazněný černou linkou, který opticky auto rozšiřuje a snižuje.

Nepočítáme-li podivnou photoshopovou úpravu oficiálních fotografií, také interiér má podle všeho k sériové verzi velmi blízko. Základní rozvržení i vzhled grafických prvků rozvíjejí styl, který už známe ze sedanu Fusion/Mondeo. S tím ostatně nový Edge sdílí platformu.

Ford Edge Concept je vybaven systémem autonomního parkování s dálkovým ovládáním i systémem autonomního vyhýbacího manévru. Ford opatrně naznačuje, že obě technologie, jejichž vývojové verze nedávno představil médiím, by se mohly objevit ve výbavě produkčního Edge.

Prohlédněte si koncept Ford S-Max do posledního detailu

Prohlédněte si koncept Ford S-Max do posledního detailu

Prozatím automobilka neprozradila nic moc konkrétního o motorech. Američané mohou patrně očekávat dosavadní šestiválce 3,5 a 3,7 l, stejně jako přeplňovaný čtyřválec 2.0 EcoBoost. Ten by měl tvořit základní benzínovou motorizaci pro evropský trh.

Autu jako Edge by slušel vznětový šestiválec, ale pokud Ford nemá v rukávu dobře utajené eso, raději počítejme jen se čtyřválcem 2,2 l. Jeho aktuální evoluce ve „velkých“ Fordech Mondeo, S-MAX a Galaxy dává výkon 200 koní a točivý moment 400 Nm. V Edge už ale bude muset plnit Euro 6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zábavní systém pro zadní sedadla se v této podobě patrně do výroby nedostane; kůží potažená palubní deska a 10palcová dotyková obrazovka ale šanci mají.

Ford Edge nové generace by se měl začít prodávat během následujících dvou let. V Evropě se podle našeho odhadu bude nejvíc přetahovat o zákazníky s auty jako Hyundai Santa Fe a později také velké SUV značky Škoda, kterému se zatím říká Snowman. Edge nicméně zůstane nanejvýš pětimístným vozem.

Edge není jediný americký model Fordu, jehož příští generace zamíří do Evropy. Stejný osud čeká i na nový Ford Mustang, který je v Ženevě rovněž k vidění.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, technika; video
  2. Fotogalerie

bazar

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 141 831 km
Cena: 251 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 159 121 km
Cena: 179 000 Kč
Ford Mondeo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 165 097 km
Cena: 179 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 160 222 km
Cena: 179 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2012
Stav: 149 082 km
Cena: 234 000 Kč
Ford Mondeo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 274 km
Cena: 204 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků