O je, další pitomy suvecko pro omezeny lidi co si to koupi aby s tim jezdili po meste...
zajímavá myšlenková konstrukce....já teda v kombinaci SUV město nevidím problém a celkem ty lidi chápuSám bych sice např. SUV 4x2 nekoupil a bral jsem 4x4 a vyšší světlou výšku kvůli chalupě na horách a komfortu dojetí/vyjetí i když zaspí traktorista s pluhem a na to to plně dostačuje.Nicméně si myslím že se s takovým menším SUV po městě jezdí lépe než s dlouhým sedanem.
S Edge, model 2012 jsem jezdil měsíc a není to vůbec zlé auto, naopak. Pak jsem měl tu čest s Kuga a překvapilo mě, že je to takový skok (dolů). Čili ano, parádní, relativně obyčejné větší auto. Říkal, ale že to bude konkurence Audi Qx je velmi, velmi odvážné. Edge není vůbec zlé, ale osloví úplně jinou sortu lidí -- maximálně s nějakým superbarevným sport+spoiler+rychlé pruhy edicí zblbne pár klučíků, ale to je tak všechno řekl bych.
Ze předu to vypadá super, uvnitř a boky a průmer, zezadu podprůměr ...no uvidíme proč ne, Kuga není všemocná, šance by tu byla
Konečně to nemá tu odpornou rákosnickou palubovku. Doufám, že to nebude v kvalitě Ford za peníze Audi. :-P
Obávám se, že auto s vrcholnou motorizací v podobě čtyřválcové nafty, navíc uložené naštorc, na jednoduchých McPhersonech, v základu předohrab a 4x4 přes spojku, těžko bude konkurovat prémii, která je technicky úplně někde jinde. Tohle může konkurovat možná tak maximálně SantaFe.
210 koní / 450 Nm Ti připadá nedostatečných? Já bych to bral. Kuga je malá, toto je větší a myslím že se to zalíbí ...
Ja by som nevahal nad tym vacsim ecoboostom. No a Kuga mala jeden jediny ale VELKY problem a tym bol DIZAJN.Ta terajsia uz je samozrejme o inom, lenze asi neskoro :)
nielen dizajn ale aj velkost interieru v ktorom sa clovek citi stiesnene aj pri vyske 180cm a o grcvypadajucej palube ani nehovorim.. naopkat toto sa mi paci aj vo vnutri, snad upustia aj v inych modeloch od tej kolotocariny.. jedine kde sa doteraz drzali bolo ako tak mondeo a Smax
V mainstreamu jistě dobré (třeba na konkurenci tomu SantaFe 145kW 436Nm) na konkurování prémii zcela nedostatečné, prémie jede v šestiválcích s výkony o řád jinde.
Sysel: S výkony o řád jinde? Určitě? Že by jela prémie v tisíci koních? Asi ne, že? Když něčemu nerozumím, tak to raději nepoužívám ;-)
Máš pravdu, tak jinak, o 100 a více koní jinde. :-)
Sysel: No, to už je sice lepší, ale potenciální zákazník nebude určitě tak hloupý, aby srovnával šestiválec v Q5 s čtyřválcem v Edge, co myslíš? Když budeme porovnávat porovnatelné, tak v tom nevidím problém. Samozřejmě neznáme ceny, takže si stejně musíme počkat. Každopádně jako potenciální kupec neřešící mentální pozlátko v podobě "prémiovosti" v tom nevidím problém. Já jsem v tomto naprosto pragmatický, lepší produkt vítezí. Co má na kapotě je mi naprosto u zádele.
Samozřejmě, potenciální zákazník bude porovnávat čtyřválec v Edge se čtyřválcem v SantaFe nebo nebo čtyřválcem v Cherokee, protože tato auta si budou konkurovat jak technikou, tak cenově. Stačí se podívat na US servery, kde Edge řadí do kategorie mainstreamových SUV typu Mazda CX-9, Dodge Durango, Jeep Cherokee nebo ten Santa. Tak jako potenciální zákazník porovnává Mondeo s Passatem a Insignií a ne s C-čkem nebo 3er.
Sysel: Ty mě bavíš. Já se ti snažil, jako internetovému teoretikovi, zprostředkovat pohled potenciálního kupce a ty mě neustále bombarduješ virtuálníma teoriema. Ne, takhle to v reálu nefunguje. Tedy alespoň u mě. Já jsem si to kdysi srovnal v hlavě a přestal jsem hrát tu nesmyslnou hru na "mainstream", "prémii", apod. Pochopil jsem, že je to jenom filosofická vějička na hejly. Takže si dáme repeté a ano, nemám problém hodit do jednoho pytle Mondeo s BMW 3, MB-C, atd. Chápeme?
Co ty si hodíš do jednoho pytle je tvoje věc. Většina lidí se tak prostě nechová.
Sysel: Většina? A to si viděl v křišťálové kouli?
není potřeba koukat do koule, stačí se podívat za jaké ceny prodává prémie. Jestliže je prémie proti mainstreamu výrazně dražší, tak lidé kteří ji kupují proto mají důvody. A ty důvody jsou v zásadě dva. 1) Image, prostě v řadě zemí je pro určitou společenskou vrstvu neúnosné koupit si auto v mainstreamu, tak jako je neúnosné koupit si paštiku v Lidlu, 2) Technická vyspělost prémie proti mainstreamu, kdy prémie nabízí sofistikovanější technická řešení, daleko vyšší stupeň individualizace auta, silnější motory etc. Samozřejmě u některých jedinců se důvod 1 a 2 může kombinovat.
Jo, to mi stačí, takže jsem se trefil. Ale domněnky máš kvalitní, to se musí nechat ;-)
jenže on má ten chlapec pravdu... a trubku ze sebe děláš ty
Tom: Nemá a zkusím ti to vysvětlit, abys to pochopil i ty Tome ;-) Sysel napsal, paušálně, že potenciální zákazník nebude srovnávat Edge s Q5, potažmo s prémií. Tuhle jeho teorii jsem mu vyvrátil sám na sobě, páč já jsem zrovna ten potenciální zákazník Edge. On na to reagoval tím stylem, že já jsem výjimka a že většina dalších potenciálních zákazníků se takhle prostě nechová. OK, řekl jsem si a zeptal se ho jak k té většině došel. On vyrukoval s další teorií, ve které píše o dvou zásadních důvodech. I kdybych na to přistoupil, což neudělám, páč je to samozřejmě nesmysl, těch důvodů je mnohem víc. Tak to nemění nic na tom, že na základě těchto jeho dvou teoretických důvodů nemůže tu většinu určit. To z podstaty věci nejde. Proč? No protože to je pouze teorie. Aby to mělo reálný základ, tak by se musel všech těch zákazníků zeptat, nebo je nechat vyplnit anketu. Jinak je to pouhé vaření z vody, jak by to asi mohlo podle něho v reálu být. A to jsme právě v té rovině křišťálové koule, hm? Škoda, že sem nepřispěl nějaký další potenciální zákazník, abychom se dozvěděli s čím on to bude porovnávat.
Tak hlavně, že ses něco dozvěděl. :-D
Dobře, a teď se podívej, jací lidé si taková auta reálně kupují a zamysli se nad tím, kolik z nich něco takového řeší. Trh není diskuze na netu...
Souhlas, trh není diskuze na netu, zákazníci nikdy nedají za Ford prémiovou cenu. Edge si na trhu může dovolit maximálně mainstreamovou cenu někde v úrovni SantaFe.
Prosím, už čekají na Sysla, aby jim to vysvětlil: http://www.ford.de/UeberFord/BerufKarriere...
Na to nepotřebují Sysla ;-), trh je poučí velmi rychle. Tak jako Kuga konkuruje Qashqai, Tiguanu, Sportage nebo ix35, tak Edge bude konkurovat Santa Fe, Sorentu nebo Cherokee popř. dalším mainstreamovým automobilkám, které se do třídy větších SUV chystají. Prémii Ford nikdy konkurovat nedokázal a moc se to nedaří ani jeho prémiové značce Lincolnu.
No máš sice pravdu, ale vykládat ji lidu, který nechápe rozdíl mezi prémií a standardem, je úplně zbytečné. Pro ně je jediný rozdíl v ceně, ostatní je totéž, takže buďme tolerantní, i popeláře, pingly, řidiče kamionů, zedníky a policisty společnost potřebuje.
Přesně tak lidé nakupují podle ceny, ford natrhne v prodeji Q5 zadek.
Podle tvé "logiky" by tu jezdilo 50% dacií. Podívej se, jak se prodává BMW 3er, Audi A3 a podobně.
Mýlíš se. Lidé nakupují podle zdravého rozumu, potřeb, přání, emocí, ekonomických možností a společenského postavení. Lid nakupuje podle ceny.
Nevím proč by to nemohlo dělat konkurenci Audi q5, jestli to tak bude či nikoliv ukáže až čas. Od fordu to vidím jako dobrý počin, bude to zajímavé.
V hledáčku ho asi měli, protože jako mnozí další výrobci neodolali a masku audi pajcli. Asi se jim o ní zdálo i ve spánku.
Tak mi to přijde, že to vypadá stejně jako Hyundai Santa-Fe :-O http://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx...
:))))
A co na to říká tvůj oční doktor?
No jistá podobnost tam je...
JJ má to čtyři kola!!! :-D
Dej si ty dva obrázky vedle sebe a uvidíš...
No v hledáčku dle marketingových žvástů sice Q5 mít může, ale představa, že by některý ze stávajících majitelů Q5 upgradoval na Ford mi přijde dost komická. Pokud půjde o zákazníky citlivé na cenu, pak spíš bude konkurentem CX5, Kugy, Santa Fe a možná s přimhouřenýma očima i Q3, ale Q5 rozhodně nemůže ani v nejmenším ohrozit.
Ford už taky plácá hyundaištinou. To je stejný blábol jako kdyby Tata vykřikovala, že odteď její vozík Sumo vstupuje do Evropy a zdrtí GL a Q7.
Vážné si myslíš že ty hloupé bulvární nadpisy vymýšlí u Fordu? Pokud ano tak si stejně hloupý jako novináři kteří nadpisy ala Blesk vymýšlejí.
A ty si myslíš, že dementní marketingové bláboly, kterými nás už roky zásobuje Hyundai, nevymýšlí jeho PR či HMMC placení externí kreativci, ale Blesk?
Já psal o tomto článku a Fordu. Tady v tom článku nic o Hyundaji nečtu. Ty ano?
Jó, hogy mindig megtalálja az idióta, aki mellett a szegény elme nem érzékeli a másik vonalon kapcsolat, sőt írásban.
A všichni dosavadní majitelé ix35 a Sportage, nejlepších esůvé na zemeguli (a zaostalí hlupáci s Q7, X5M/X6M, GL, SQ5 a Range Roverů, kteří ještě k hjondé-wonder nekonvertovali) zahodí své skvosty do nejbližší strže a poběží utrhat ruce prodejcům do tatashopu...... případně k strejdovi usafordovi, že?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.