Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Jednou z technických novinek modelu Ford Edge, jehož nová generace zamíří příští rok k evropským zákazníkům, má být adaptivní řízení s proměnným převodem. Pozor – neplést s proměnným posilovacím účinkem, který je v éře elektrických posilovačů už zcela běžnou věcí. Zde se v závislosti na rychlosti jízdy mění úhel natočení předních kol.

Klepněte pro větší obrázek
Celý mechanismus adaptivního řízení se vejde do volantu

V nižších rychlostech odpovídá natočení volantu o daný úhel většímu natočení předních kol, což by podle Fordu mělo usnadnit manévrování a parkování. Naproti tomu ve vyšším tempu reaguje řízení na otočení volantem rozvážněji, což přispívá ke vnímané stabilitě třeba na dálnici.

Ford dokázal celý mechanismus ukrýt přímo do volantu. Sestává v podstatě z převodu a elektromotorku spolu s řídicí jednotkou. Ta si „přebere“ každý pokyn řidiče a podle okolností otočí volantem buď o něco více, nebo naopak o něco méně, než by odpovídalo lineárnímu převodu. Jsme zvědavi, jak přesvědčivě bude systém fungovat v reálném provozu, zejména pokud jde o přirozenost odezvy a čistotu zpětné vazby.

Celá sestava váží jen asi půl kilogramu a ponechává ve volantu dostatek místa pro čelní airbag řidiče.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků