Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Jednou z technických novinek modelu Ford Edge, jehož nová generace zamíří příští rok k evropským zákazníkům, má být adaptivní řízení s proměnným převodem. Pozor – neplést s proměnným posilovacím účinkem, který je v éře elektrických posilovačů už zcela běžnou věcí. Zde se v závislosti na rychlosti jízdy mění úhel natočení předních kol.

Klepněte pro větší obrázek
Celý mechanismus adaptivního řízení se vejde do volantu

V nižších rychlostech odpovídá natočení volantu o daný úhel většímu natočení předních kol, což by podle Fordu mělo usnadnit manévrování a parkování. Naproti tomu ve vyšším tempu reaguje řízení na otočení volantem rozvážněji, což přispívá ke vnímané stabilitě třeba na dálnici.

Ford dokázal celý mechanismus ukrýt přímo do volantu. Sestává v podstatě z převodu a elektromotorku spolu s řídicí jednotkou. Ta si „přebere“ každý pokyn řidiče a podle okolností otočí volantem buď o něco více, nebo naopak o něco méně, než by odpovídalo lineárnímu převodu. Jsme zvědavi, jak přesvědčivě bude systém fungovat v reálném provozu, zejména pokud jde o přirozenost odezvy a čistotu zpětné vazby.

Celá sestava váží jen asi půl kilogramu a ponechává ve volantu dostatek místa pro čelní airbag řidiče.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků