Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Jednou z technických novinek modelu Ford Edge, jehož nová generace zamíří příští rok k evropským zákazníkům, má být adaptivní řízení s proměnným převodem. Pozor – neplést s proměnným posilovacím účinkem, který je v éře elektrických posilovačů už zcela běžnou věcí. Zde se v závislosti na rychlosti jízdy mění úhel natočení předních kol.

Klepněte pro větší obrázek
Celý mechanismus adaptivního řízení se vejde do volantu

V nižších rychlostech odpovídá natočení volantu o daný úhel většímu natočení předních kol, což by podle Fordu mělo usnadnit manévrování a parkování. Naproti tomu ve vyšším tempu reaguje řízení na otočení volantem rozvážněji, což přispívá ke vnímané stabilitě třeba na dálnici.

Ford dokázal celý mechanismus ukrýt přímo do volantu. Sestává v podstatě z převodu a elektromotorku spolu s řídicí jednotkou. Ta si „přebere“ každý pokyn řidiče a podle okolností otočí volantem buď o něco více, nebo naopak o něco méně, než by odpovídalo lineárnímu převodu. Jsme zvědavi, jak přesvědčivě bude systém fungovat v reálném provozu, zejména pokud jde o přirozenost odezvy a čistotu zpětné vazby.

Celá sestava váží jen asi půl kilogramu a ponechává ve volantu dostatek místa pro čelní airbag řidiče.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků