Ford EcoSport: výkony do 125 koní a SYNC

V detailech se v Ženevě představilo evropské provedení kompaktního crossoveru Ford EcoSport.

V Evropě jsme měli možnost seznámit se s touto novinkou již na loňském podzimním autosalonu v Paříži, teď ale můžeme být konkrétnější. Vůbec poprvé jsme studii Ford EcoSport zaregistrovali na loňském autosalonu v indickém Dillí. Za připomenutí stojí, že model EcoSport se stává vůbec prvním „globálním“ automobilem koncernu Ford, jenž vznikl ve značkovém konstrukčním středisku v Jižní Americe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce pohonných jednotek nic převratného nečekejte. Základem bude atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l a výkonem 110 koní (81 kW), „vrcholem“ nabídky se pak stane pověstný tříválec EcoBoost vyhlášený Motorem roku 2012, jenž z objemu 1,0 l dosahuje výkonu 125 koní (92 kW). Zastánci nafty budou mít možnost v podobě vznětového čtyřválce 1,5 TDCi s výkonem 90 koní (66 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford sází u nového modelu EcoSport na rozsáhlou sadu komfortních elektronických soustav včetně systémů z řady Ford SYNC, jež zajišťují například hlasové ovládání, všestrannou konektivitu nebo pomoc v nouzi. V Evropě má lehký crossover EcoSport svojí velikostí i celkovým pojetím zacílit především na konkurenční modely Nissan Juke nebo Chevrolet Trax.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků