Ford EcoSport: výkony do 125 koní a SYNC

V detailech se v Ženevě představilo evropské provedení kompaktního crossoveru Ford EcoSport.

V Evropě jsme měli možnost seznámit se s touto novinkou již na loňském podzimním autosalonu v Paříži, teď ale můžeme být konkrétnější. Vůbec poprvé jsme studii Ford EcoSport zaregistrovali na loňském autosalonu v indickém Dillí. Za připomenutí stojí, že model EcoSport se stává vůbec prvním „globálním“ automobilem koncernu Ford, jenž vznikl ve značkovém konstrukčním středisku v Jižní Americe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce pohonných jednotek nic převratného nečekejte. Základem bude atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l a výkonem 110 koní (81 kW), „vrcholem“ nabídky se pak stane pověstný tříválec EcoBoost vyhlášený Motorem roku 2012, jenž z objemu 1,0 l dosahuje výkonu 125 koní (92 kW). Zastánci nafty budou mít možnost v podobě vznětového čtyřválce 1,5 TDCi s výkonem 90 koní (66 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford sází u nového modelu EcoSport na rozsáhlou sadu komfortních elektronických soustav včetně systémů z řady Ford SYNC, jež zajišťují například hlasové ovládání, všestrannou konektivitu nebo pomoc v nouzi. V Evropě má lehký crossover EcoSport svojí velikostí i celkovým pojetím zacílit především na konkurenční modely Nissan Juke nebo Chevrolet Trax.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků