Ford EcoSport: výkony do 125 koní a SYNC

V detailech se v Ženevě představilo evropské provedení kompaktního crossoveru Ford EcoSport.

V Evropě jsme měli možnost seznámit se s touto novinkou již na loňském podzimním autosalonu v Paříži, teď ale můžeme být konkrétnější. Vůbec poprvé jsme studii Ford EcoSport zaregistrovali na loňském autosalonu v indickém Dillí. Za připomenutí stojí, že model EcoSport se stává vůbec prvním „globálním“ automobilem koncernu Ford, jenž vznikl ve značkovém konstrukčním středisku v Jižní Americe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce pohonných jednotek nic převratného nečekejte. Základem bude atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l a výkonem 110 koní (81 kW), „vrcholem“ nabídky se pak stane pověstný tříválec EcoBoost vyhlášený Motorem roku 2012, jenž z objemu 1,0 l dosahuje výkonu 125 koní (92 kW). Zastánci nafty budou mít možnost v podobě vznětového čtyřválce 1,5 TDCi s výkonem 90 koní (66 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford sází u nového modelu EcoSport na rozsáhlou sadu komfortních elektronických soustav včetně systémů z řady Ford SYNC, jež zajišťují například hlasové ovládání, všestrannou konektivitu nebo pomoc v nouzi. V Evropě má lehký crossover EcoSport svojí velikostí i celkovým pojetím zacílit především na konkurenční modely Nissan Juke nebo Chevrolet Trax.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků