Ford EcoBoost: motorová revoluce po americku

33 komentářů

bijec
14. února • 19:38

pro všechny kecálky a zabedněnce do VW přidávám odkaz B-]. Tak hezky mlčte, cucejte si palečky a učte se :-OB-].http://www.6versus8.com/showdown/video4/index.html

Roman Kratochvil
16. ledna • 10:23

Měl bych dotaz: Co je na tom tak zázračného ?
Jak jsem pochopil je to to samé co TFSI, prostě turbo a přímí vstřik, a proč by to mělo mít nízkou spotřebu ?

tomas
25. prosince • 20:57

Proboha co ty chceš dělat s 1,6 kou? Jěl jsi někdy se šestiválcem v automatu? Asi ne,jinak by jsi to nikdy nenapsal.Sedni někdy do šestiválce a budeš teprve vědět kdo tahá za ten správný konec.

Pol
19. prosince • 13:00

Ma autor clanku nejake podrobnejsi informace o tom, jak by mela technologie primeho vstrikovani potlacovat turboefekt? Ten princip mi neni moc jasny. Nebo je ta informace prevzana pouze z toho propagacniho obrazku pro americky trh?
Predem diky za odpoved.

Ondra S.
19. prosince • 11:23

Chválím američany za moderní zpracování šestiválce. Ten motor se mi hodně líbí! Je to V6, bude mít 24V (4 na válec), se střechovitým spalovacím prostorem a svíčkou uprostřed, přímý vstřik a vrstvenou směs, objem očekávám něco kolem 3L a ještě k tomu to přeplňování, no super! To musí jet fantasticky!!! Když si ale představím ty těžké americké vozy s hmotností kolem 2t, tak to zas taková sláva nebude, ale přece to pojede už velmi dobře oproti třeba evropským atmosférickým prdítkům 1,0 1,2 1,4 1,6 to bude super dynamická jízda a to se mi moc líbí! Asi bych to chtěl už teď do svého současného auta, ale jenom si přemontovat ten motor.
Pro všechny odpůrce: z vysoké spotřeby nemám strach, při rozumné a plynulé jízdě mimo město to musí brát tak 7-10/100, což by se ještě dalo, ovšem při impozantní dynamice a obrovském potenciálu výkonu a právě to mě láká!

koffr
19. prosince • 11:54

Taková spotřeba? Tenhle šestiválec musí žrát pod pět litrů ;-)

Ondra S.
19. prosince • 12:04

Dobrá, jestli bude, tak jedině mimo město a při velmi plynulé jízdě. Pokud by tomu tak bylo, tak je to supermotor! Potom ho chci o to víc! Spotřebu po městě neřeším, protože po městě jezdím autem jen velmi málo a takový motor ani do města není, což mi vlastně vyhovuje. Do města je podle mě vhodný scooter, kolo, nebo MHD.

mikes
19. prosince • 9:51

Neni tak nahodou ten novy uzasny system, co se pokouseji vymyslet, to co uz leta znaji u VW (FSI, s turbem TFSI) a Mitsubishi (GDI)?

no name
19. prosince • 10:15

Ne, jedná se o něco zcela jiného.Jinak jen pro představu. Přímé vstřikování měl Ford zhruba o 20 let dříve, než Mitsubishi a tak o 30 dříve, než VW a to v produkčních vozech. I Renault, Peugeot apod. měli přímé vstřikování dříve, než VW. To jen pro představu.

mikes
19. prosince • 10:24

Coze? Ve kterych benzinovych autech Ford, Renault a Peugeot to prime vstrikovani nabizeli?

no name
19. prosince • 10:34

Mercedes uz v padesatych letech :)
Ford tusim Crown Victoria nekdy na pocatku sedmdesatych let
Mitsubishi na pocatku 90 let s 1,8 motoru
Renault - od roku 1999 Megane a Laguna - motor 2,0 IDE
PSA Peugeot Citroen od roku 2000 Citroen C5, P406 - motor 2,0 16V EW10 D 104 kW
Toyota rok 2000 a Motor 2GR-FSE V6a az pak VW, pak Alfa Romeo
BMW - 2003
GM - 2002To jsou věci co? Ono v autech je v drtivé většině případů velký rozdíl mezi tím, kdo dokázal prosadit technologii opravdu ve velkém a kdo ji měl dříve a vcelku v rozšířeném množství. Prostě něco jako Subaru nemá první naftový boxer ;) To jen PR oddělení se snaží lidi přesvědčit, že je něco velká novinka a super věc.

Zelí
20. prosince • 19:23

Jedna věc je něco zkoušet a naprosto jiná věc je technicky to dotáhnout do spolehlivé podoby, kde se prokážou všechny výhody nového řešení a pak to nasadit masově do hromadné výroby a víceméně to prosadit na trhu jako standard.
A to udělala až VW. Ti před ním to jenom tak ozobávali. Ten nástup ze strany VW je tak masivní a výhody jsou tak zjevné, že ostatní chtě-nechtě musí následovat toto řešení jinak je pošlou zákazníci do kopru.
Opakuje se nástup VW s technologií TDI na začátku devadesátých let. Všichni ostatní chrápali (pak čuměli, ale nechtěli nést žádné riziko)a pak, když už zákazníci začali řvát, že to chcou taky, tak VW následovali. Viz ostudnou neschopnost japonců a zvláště pak subaru. Totéž bude i stechnologií přímého vstřiku benzínu. Mám pocit, že subaru se už toho ani nedožije.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WISAStar
21. prosince • 12:55

No prvni kdo vymyslel TDi byla v osmdesatych letech Audina v modelu V8. A nejsem si jistej jestli uz patrila pod VW ??

mrazik
22. prosince • 13:22

Prvni kdo seriove montoval do osobniho automobilu TDI byl Fiat s objemem 1.9 u Tempry. Dokonce mela vzadu TDI.

WISAStar
22. prosince • 16:36

co to bylo za rok? a bylo to elektronicky rizeny cerpadlo jo? nebylo to jenom TD ? Ze audi ma na to patent ne?

mrazik
23. prosince • 8:44

Presne nevim, ale nekdy na konci 80tych let a bylo to opravdu TDI a Fiat byl opravdu prvni. VW to pak dotahl k dokonalosti, protoze fiat se vydal cestou CR, ktera se ukazala jako ta spravna.

mrazik
21. prosince • 12:07

Ano vyhody nam slavny VW predvadi - potreba paliva s vyssim oktanovym cislem, nizsi spotreba jen pri ekonomicke jizde atd. Takze co maji ostatni nasledovat ?
Mimochodem, koncernu VW ujel vlak nejen v benzinu, ale i v nafte.

Zelí
21. prosince • 21:30

My se tu bavíme o autech, jestli jsi fanda na pendolino, tak zkus jiné fórum.

mikes
19. prosince • 12:27

Veci to moc nejsou, me z toho prispevku tak trochu vyplyvalo ze i Peugeot a spol. meli pred desitkami let primy vstrik, driv nez VW meli tak akorat licenci od Mitsubishi (na samem konci 90.let). Mitsu delalo ty motory az v druhe polovine 90. let, ne na zacatku pokud vim.
Ford vyrobil udajne jen nekolik desitek kusu v tech 70. letech, protoze to bylo nepouzitelne (takze to sice meli, ale de facto nemeli :-)). O Merc. jsem nevedel, priznavam, ovsem 300SL taky nebyla zadna lidovka :-), sami pak presli radeji na neprimy vstrik. PS. Kdo delal naftovy boxer (ale fungujici ;-))?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RS
19. prosince • 15:38

Jo a precti jsi http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection nez zacnes placat prvni to mel prokazatelne Mercedes a Ford!!!!

RS
19. prosince • 15:28

Asi neznas Ford Mondeo 1.8 SCi rok s2003 DOHC GDI I4 ;-)

no name
19. prosince • 13:16

Naftový boxer a fungující zde byl. Nebyl v produkci, to uznávám, ale reklmaní slogan, který muselo Subaru stáhnout byl lživý. Prostě nebyl to první naftový boxer.Jinak také netvrdím, že zmíněné automobilky vyvíjely horlivě vlastní systém, jen to, že ho použili ve vozech. Ono sdílení technologií je na trhu zcela běžnou praxí a vede ke snížení nákladů na vývoj. VW se také inspiroval u původních systémů přímého vstřikování a pouze věci upravil, optimalizoval apod.

RS
19. prosince • 2:12

Jiri bude take pro Evropu i4 GTDi? Nebo jen 1,6 ka? Nevis?

Moula
18. prosince • 15:20

A na co ten šestiválec bude? Nemyslím si, že by všichni měli přesednout do trabantů, ale už by se měli konečně přeorientovat a opustit megalomanství.
Ty šestiválce by měly předstaovat tak 5 až 10 procent produkce maximálně, ale kde mají pořádný motor do objemu 1,6 l, nevím jestli to hoši vzali za ten správný konec.
Připadá mi, že jsou nepoučitelní, pořád ještě nepochopili...

RS
19. prosince • 2:10

Mas tam zminku o 1,6 pro EU ;-)

Cancour
18. prosince • 18:55

Máš příhodný nick ;-)

WISAStar
18. prosince • 15:29

Poradnej motor ma mit osm valcu, OHV rozvod a aspon ctyri karburatory! B-]:-D:-D

Radek
18. prosince • 22:53

... a 150 koní z pětilitrového objemu.

WISAStar
18. prosince • 23:51

koukej na kroutak a ne na kone ;-)

Radek
21. prosince • 0:05

Počky ... ty si fakt myslíš, že 150 koní v pětilitru pojede rychleji jak třeba ve dvoulitru?
Krouťák ti je tak trochu naprd, pokud ho motor nemá ve vysokých otáčkách ... na jízdy stylu "pan klobouk" je to fajn, ale na sprint s moderním 16 V čtyřválcem o objemu 2.0 by se nechytal... Nekoukej na krouťák, ale na průběh krouťáku, móre ... to je podstatné...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
21. prosince • 12:05

Doporucuji se projet v klasicke V8 s takto ,,nizkym" vykonem. Sam jsem to nechapal do te doby, nez jsem se projel.

WISAStar
21. prosince • 12:22

presne tak :) projed se s tim a uvidis.. jo a americky kone se meri jinak nez evropske. vzdycky u toho mas nakou normu podle ktere to je.

Jarda
18. prosince • 9:57

Ugh, ten mluvci se fakt tak jmenuje? Nomen omen... ;-)

Doporučujeme

Články odjinud