Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Nejnovější přírůstek do rodiny zážehových jednotek EcoBoost představil osobně nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mulally.
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie

Ačkoli dosavadní motory řady EcoBoost slavily dosud premiéry vesměs za oceánem, nový tříválec se vůbec poprvé objeví již příští rok v evropských vozech Ford Focus. Co by také v USA s něčím podobným dělali, neboť i u nás máme s tříválci poměrně smutné zkušenosti. Ale uvidíme, jaký bude litrový EcoBoost v praxi. S motory EcoBoost s objemy 1,6 a 2,0 l jsme se již setkali v testech vozů Focus a Mondeo, v nichž najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford EcoBoost 1,0 l s přímým vstřikováním a přeplňováním
Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Produkční premiéru motor zažije již příští rok ve vozech Ford Focus

Nový „litr“ bude v Evropě k dostání ve dvou verzích. Ta základní nabídne výkon 100 koní (74 kW) a emise CO2 ve výši 109 g/km, ta silnější pak 125 koní (92 kW) a točivý moment až 200 Nm (při krátkodobém overboostu). Ford Focus s ním má dosahovat průměrné spotřeby 5,0 l/100 km. Tento motor by se měl objevit také v připravovaném evropském modelu Ford B-Max, teprve pak se rozjede jeho výroba i na dalších kontinentech.

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje


 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků