Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Nejnovější přírůstek do rodiny zážehových jednotek EcoBoost představil osobně nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mulally.
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie

Ačkoli dosavadní motory řady EcoBoost slavily dosud premiéry vesměs za oceánem, nový tříválec se vůbec poprvé objeví již příští rok v evropských vozech Ford Focus. Co by také v USA s něčím podobným dělali, neboť i u nás máme s tříválci poměrně smutné zkušenosti. Ale uvidíme, jaký bude litrový EcoBoost v praxi. S motory EcoBoost s objemy 1,6 a 2,0 l jsme se již setkali v testech vozů Focus a Mondeo, v nichž najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford EcoBoost 1,0 l s přímým vstřikováním a přeplňováním
Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Produkční premiéru motor zažije již příští rok ve vozech Ford Focus

Nový „litr“ bude v Evropě k dostání ve dvou verzích. Ta základní nabídne výkon 100 koní (74 kW) a emise CO2 ve výši 109 g/km, ta silnější pak 125 koní (92 kW) a točivý moment až 200 Nm (při krátkodobém overboostu). Ford Focus s ním má dosahovat průměrné spotřeby 5,0 l/100 km. Tento motor by se měl objevit také v připravovaném evropském modelu Ford B-Max, teprve pak se rozjede jeho výroba i na dalších kontinentech.

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje


 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků