Ford dostal emise Focusu 1.0 EcoBoost pod hranici 100 g/km

31 komentářů

ja
13. srpna • 13:24

Pro dumaly, k cemu je to dobre jsem se podival na cenik Ford Focus v jedne ze zemi, kde se dani podle CO2 emisi. Takze prikladFord Focus Titanium hatch + 1.0l EcoB. 92 kW = 18409 EUR bez dani, 24650 s danemi
Ford Focus Titanium hatch + 1.6l EcoB. 110 kW = 18492 EUR bez dani, 27625 s danemiTakze ackoliv vyrobce si za obe auta zada stejnou cenu (samo o sobe prekvapive), tak kupec zaplati za slabsi motorizaci diky nizsim ofic. emisim o 3000 EUR mene. A to je pritom papirove usporny EcoBoost. To se pak uz hure argumentuje - koupim si poradny motor a ne zadny trivalec. U naftovych motoru hodne usporny model uz maji - neco podobneho jako obyc. EcoBoost versus ten, co je pod 100g CO2/km - a rozdil mezi extra uspornou variantou a tou obyc uspornou (v podstate stejny motor) je zase 4000 EUR na dani.

runner42
13. srpna • 10:39

Podvod.
Nic víc, nic mín.

ja
13. srpna • 13:11

Proc podvod - jsou nejake predepsane testy pro mereni spotreby (sice neodpovidajici realnemu provozu, ale jsou uzakonene) a vyrobce se pouze snazi snizit koncovou cenu auto pro zakaznika tim, ze vygeneruje auto / motor s oficialne nizkou spotrebou a tudiz nizkym zdanenim - v zemich kde dane z auta jsou umerne CO2 emisim. Pro zakaznika je to plus bez ohledu na skutecne parametry motoru, protoze ma na vyber koupi za nizsi cenu (s nizsi dani).

Jacob
12. srpna • 14:18

Dle mého názoru, tenhle motor neni "o spotřebě" spíš o tom, že člověk zaplat míň třeba na povinném ručení atd. Vždy když je nějaký malý motůrek třeba 1,2 l, tak většinou "žere" jako 1,6 atd. tak to bylo, je a bude. Dokud nás teda nedožene ta elektrika v autech viz hybridní auta ...

Mino
12. srpna • 18:12

No, nejsem si jist, zda Ford vyvíjel 1,0 Ecoboost kvůli tomu, abychom v ČR platili nižší povinné ručení, když v mnoha jiných evropských státech se platí podle výkonu. Navíc povinné ručení je i při velmi malém nájezdu docela nepodstatná položka v nákladech na provoz (u mně by o jednu třídu nižší povinné ručení znamenalo úsporu asi 2%, a to nenajezdím ani 10tkm ročně). Spíše bych to hledat v těch pokutách 95 EUR za každý g/km CO2.

komik
12. srpna • 21:10

1) není jen ČR, v někerých státech jsou rozdíly dle objemu mnohem větší
2) u nás třeba podnikající subjekty platí i silniční daň dle objemuJinak motor je úlet, když ekologie, tak hybrid nebo elektrika. Byrokrati jsou č...i stačilo když ropa stoupla nad 100 usd a téměř všichni se začali zajímat o spotřebu aut v reálném provozu... trh by snižování spotřeby vyřešil sám a rozhodně líp než Euro-norma.

Vana666
13. srpna • 6:06

Takže doporučuješ aby benzín pořádně zdražili ?

Zelí
13. srpna • 20:08

S tím se dá souhlasit, řádně osolit daní ceny phm a dát řádný flastr za užití dálnic. Aspoň by se silnice trochu vyprázdnily. Tak socani do toho na plný plyn.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
13. srpna • 22:08

A tvé oblíbené sušenky po tomto zásahu, dle tvého doporučení, zdraží na trojnásobek. :-D

Zelí
14. srpna • 18:30

A co myslíš, že tě čeká.

Mirek
14. srpna • 22:35

Mne nic, já sušenky nejím.

Atomas
12. srpna • 16:23

Pro automobilky je zejména důležité ušetřit. Méně materiálu (např. malý blok) se značně projeví u velkých sérií. Méně dílů (integrované turbo v hlavě) také něco uspoří a v případě poruchy se rádo zaplatí více, a tak by se dalo pokračovat dále... A zejména byrokratický diktát: dnes jsem se dočetl, že Jaguár vyvíjí spořivou předokolku, aby neplatil ekologickou daň z CO2 (nebo platil méně). Takže nám vznikne produkt, který si nevyžádal trh, ale úředník. Pěkně se nám ten kapitalismus deformuje...

Jozef Kostelansky
12. srpna • 13:31

Zaujímavé, že Ford dostal hodnotu CO2 práve na 99 gramov. Trochu mi to pripomína ojazdené autá, kde každé druhé má najazdené práve 130.000 km :-D .

Zelí
12. srpna • 16:17

Ano, to je zásah do černého.

Krizo
12. srpna • 12:57

To by ma zaujímalo ako tú spotrebu merajú. Majitelia Focusov s týmto motorom pri veľmi defenzívnej jazde po okreskách jazdia tak za 5,5 l na 100 km, no výrobcovia normujú kombinovanú spotrebu na 4,3 l. To by so chcel aby mi to niekto predviedol, ako budem jazdiť v kombinovanej premávke za 4,3 l.

Jiří Červenka
12. srpna • 13:16 • šéfredaktor AutoRevue.cz

V kombinovaném provozu ale nikdy nepojedete. Pojmem „kombinovaný provoz“ se nemyslí nějaký obecný mix jízd ve městě a mimo město, ale výsledek exaktní procedury.Způsob měření spotřeby je přesně stanoven evropskými směrnicemi (715/2207) a je pro všechny výrobce stejný. Podrobně se o něm dočtete v angličtině na Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/New_European_Driving... ... Podstata problému, na který narážíte, je v tom, že v provozu ani ten největší pan Klobouk neakceleruje tak zvolna, jak předepisuje NEDC. Výrobci se ovšem této metodiky musí držet, protože a) jinou nemají b) od oficiálních hodnot spotřeby, resp. emisí CO2 se odvíjí neuvěřitelné množství legislativy – např. daňové sazby zmiňované v článku.

Zelí
12. srpna • 16:21

Aby byl výrobce z obliga, zadá to tzv. nezávislé agentuře a ta za patřičný obnos dodá certifikát. Pokud zvolíte správnou agenturu tak, to na 99g proplatíte. Pokud by byl nějaký problém, zjistí se, že agentura už nějaký čas neexistuje.
Pokud Vám to něco připomíná např. metodu tzv. bílých koní, tak jste velmi blízko.

fogel
12. srpna • 15:46

Absolutní nesmysly tyto emisní hodnoty v laboratorním provedení.Jak bylo napsáno,že papír snese všechno.Viz falšování emisí u GM.Lidi si koupí toto auto s domněním,že budou šetřit životní prostředí,ale v běžném provozu to bude jenom sugesce.

Mino
12. srpna • 14:09

Ono to záleží na motoru, bez turba se té kombinaci dá snadno přiblížit nebo ji i překonat. Mám moderní benzinovou atmosféru (2006, EU4), jezdím víceméně v tom mixu jako je ta norma (4/11 lehčí město, 7/11 mezi město) a na normovanou spotřebu jsem se ještě nedostal, neboť jezdím asi o 4 deci úsporněji. Víceméně předpisovým stylem, kterého se ale úzkostně rozhodně nedržím a motor občas tu šestku nebo sedmičku na otáčkoměru uvidí, řazení obvykle mezi 3-4 tisíci otáčkami. Hodně by mě zajímalo, za kolik bych dokázal jezdit s tím Ecoboostem.

911
12. srpna • 18:00

Já mám hodně podobnou zkušenost s 2.0 FSI ... reálně jezdím zima léto okolo 6.5 - 7.0 50/50 město/mimo město ... rozhodně nejezdím "eco" ale ani zbytečně agresivně, klimu používám běžně, eco pneumatiky nemám, brzda provozu nejsem, rychlosti udržuji obvykle okolo limitů. Též by mne zajímalo za kolik bych jezdil s tímto Ecoboostem ...

petr
12. srpna • 12:37

Papír snese všechno :-D
Na spritmonitor se s 1.0 EB dostalo pod 6 litrů jen pár vozů, minimum co jsem tam viděl bylo 5,55 litru, což je o nějakých 30% víc. Průměr silnější 92kW verze je tam 8,01 litru.

Mirek
12. srpna • 19:18

Asi 3 měsíce nazpět jsem si ze zvědavosti vyzkoušel Focus 1.0 EcoBoost. Nebyla to sice moc dlouhá jízda, ale i tak jsem bezproblémově v mírně nadlimitní jízdě (rychlost asi o 10-20km/hod výše) jel se spotřebou 5.8l/100km. Docela reálně jsem si dovedl představit, že při mírně defenzívní jízdě pojedu se spotřebou těsně nad 5l.

Mino
13. srpna • 15:04

No, to je sice pěkné, ale v papírech má i stávající verze 4,7, což je daleko k tomu, za cos jel ty. A kdes jel, byla to opravdu kombinace, okresky i město nebo jen vyloženě plynulý téměř nepřerušovaný přesun? Těch 5 litrů myslíš, že dáš na okresce v plynulém provozu? To určitě možné bude, o tom se nehádám, ale to auto má jezdit hodně pod 5, a to ještě v kombinaci. On je opravdu rozdíl, kde to člověk zkusí. Když já jedu se svým autem (2,0 atmobenzin) víceméně limitní jízdou (max. 10-15km/h plus) na plynulejších cestách, tak jsem 1,5 až 2,5 litru pod kombinací (a ne litr nad ní). Když se ale započítá všechno, i město, jsem asi čtyři deci pod kombinovanou hodnotou výrobce.

Mirek
13. srpna • 22:01

Byla to kombinace města, okresky, vesnice, okolí Opavy. Na okresce dám 5 litrů v plném provozu naprosto bezproblémově. Nejvíce motor žere ve městě, časté brzdění a rozjíždění. Okreska v plném provozu není problém. Pokud umíš jen trochu odhadovat a díváš se dopředu, tak se bezproblémově vyhneš stylu brzda plyn. Jen pro informaci, před necelými dvěma léty jsem měl na tři dny Focus 1,6 EcoBoost 134 kW a bezproblémově jsem při klidné jízdě s dodržováním rychlostních limitů jel za shodou okolností také za 5.8 l/100km. Měl by sis pořádně nastudovat údaje o spotřebě, než začneš něco psát. Kombinovaná spotřeba 1.0 EcoBoost 92 kW je 5, nebo 5.1 l/100 km podle typu auta.Srovnáváš plynulou jízdu mimo město s mou jízdou i ve městě? To jsi trochu mimo, já psal o kombinaci a jízdě s průměrnou rychlostí nad limitem a samozřejmě jsem si při tom zkusil, jak lze s tímto motorem zrychlovat a předjíždět. Nebo si myslíš, že si zkusím auto stylem ekojízda?

Mino
14. srpna • 8:39

To, že EB pojede pod 5 litrů na okresce, nijak nerozporuji. Hovořil jsem o kombinaci, viz poslední věta prvního odstavce. Pokud jde o ty spotřeby, máš pravdu, 92kW EcoBoost má 5-5,1 litru. Nějak jsem předpokládal, že šlo o 74kW verzi, která má v papírech 4,7-4,8 litru. Proč mimo? Slušně jsem se tě zeptal, jaké trasy si jezdil, abych věděl, zda jsi těch 5,5 zajel okreskově nebo kombinovaně (na okresce by těch 5,8 bylo příliš, v kombinaci by to bylo celkem OK, byť stále by to bylo o třičtvrtě litru nad udávanými údaji). Tak na mě nemusíš hned vyjíždět! Jde také o to, že 1,0 EB má třeba mimo město 4,2-4,4 litru. Myslíš, že je to reálné rozumnou jízdou (ne vyloženě ekojízdou) dosáhnout? Pro ujasnění, toto je normální otázka na tebe bez jakéhokoli negativního podtextu, jen chci vědět na základě tvých zkušeností, zda si myslíš, že je to možné. Já s 1,0 EB nejel, tak to posoudit nemohu. Co já zatím o tom motoru četl, tak "no chance". Třeba u mě to sedí, mimo město mám v papírech 6,3 a když započtu nějaké to proměřování PP, tak mimo město mívám těch 5,8-6,4, kombinaci v papírech 8,0, reál 7,5-7,6.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
14. srpna • 9:45

OK. Jak jsem psal, byl to test, takže mírně rychlejší a předjíždění s poměrem obce/okresky asi 50/50. Mámosobní zkušenost s kamarádem, který jezdí dravěji (brzda plyn) a ten v podstatě ujede o něco rychleji stejnou trasu jako já, ale o litr má větší spotřebu. Myslím si, že vše záleží na řidiči. Od něj se bude spotřeba odvíjet. Já například na křižovatky dojíždím bez plynu, on jede do poslední chvíle a brzdí. Veškeré udávané spotřeby dle druhých proto beru jen jako orientační a raději si vše vyzkouším sám. Myslím si, že dosáhnout uvedené spotřeby jde, ale nesmí se závodit a musí se využívat ce nejvíce plynulá jízda s dodržováním předpisových rychlostí na cestách. Žádná brzda provozu.
V současnosti mám nový Focus kombi 1.6EcoBoost 110 kW a tady se spotřeba jednoznačně odvíjí od toho kde jezdím. Kombinovaná spotřeba je udáváná 6 l/100km, já jezdím zatím, ještě není zajetý motor, mezi 6.5 až 7 l/100 km podle počítače. Při přepočtu podle tankování je to o nějaké 0.3 l méně. Jezdím však mírně rychleji.

Mino
12. srpna • 12:53

No, jak jsem hledal údaje já, našel jsem necelých 6,8 litru pro 74kW verzi a něco přes 6,6 litru pro 92kW.

Atomas
12. srpna • 13:16

Já zadal rok výroby od 2011 a min. nájezd 1500 km...

Mino
12. srpna • 18:04

Já zas zadal Ford Focus, napsal Ecoboost a dal výkon 74 kW a 92 kW :-)

Láda
21. září • 20:43

Přidávám svoji osobní zkušenost s verzí ecoboost 74kw. Mám najeto necelých 1000 km a spotřeba na dálku 5,3 l/100 km ve městě kolem 6l/100.

Atomas
12. srpna • 12:50

Souhlas. Pouze pro doplnění uvádím, že pro 74 kW verzi je tam prům. spotřeba 7,3 l/100 a pro 92 kW verzi je 6,82 l/100. Takže hurá do toho, přidáme do toho ještě více kurvítek, ať to dává ještě menší smysl...

Doporučujeme

Články odjinud