Ford dostal emise Focusu 1.0 EcoBoost pod hranici 100 g/km

Tříválcový Focus v nové verzi bude nejúspornějším benzínovým autem nižší střední třídy na evropském trhu.
Ford dostal emise Focusu 1.0 EcoBoost pod hranici 100 g/km

Přeplňovaný zážehový tříválec o objemu pouhý jeden litr už přesvědčil o svých kvalitách i největší škarohlídy, koneckonců dva tituly Motor roku jsou pro něj vynikající vizitkou.

I proto dnes motor 1.0 EcoBoost pohání kdejaký model evropského Fordu od Fiesty po C-MAX a není tajemstvím, že se s ním počítá i pro příští generaci Mondea. Poprvé se ale objevil pod kapotou modelu Focus – a právě v něm se dočká nové, ještě úspornější reinkarnace.

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Automobilka s modrým oválem ve znaku dnes oznámila, že v roce 2014 uvede na trh Ford Focus 1.0 EcoBoost s emisemi CO2 ve výši 99 g/km. To odpovídá kombinované spotřebě 4,3 l/100 km. Podle Fordu to z litrového Focusu udělá nejúspornější „benzínové“ auto nižší střední třídy na evropském trhu.

Nová verze bude určena pro trhy, na nichž se od emisí CO2 odvíjejí sazby daní. Ford konkrétně uvádí, že Focus 1.0 EcoBoost dostane ve Velké Británii výjimku ze silniční daně a francouzští zákazníci obdrží od státu slevu v přepočtu si 6000 Kč na dani z nově registrovaných aut.

Od dosavadních variant 74 a 92 kW se nejúspornější EcoBoost bude lišit novou kalibrací řídicí jednotky, delšími převody a sériovou montáží pneumatik s mimořádně nízkým valivým odporem. K tomu se přidávají už známá technická řešení, která Ford označuje přídomkem ECOnetic: aktivní žaluzie v masce chladiče, rekuperační dobíjení nebo systém stop-start.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválec EcoBoost má velmi kompaktní stavbu; infografika Fordu ukazuje vývoj emisí CO2 napříč třemi generacemi Focusu

Navzdory svým kompaktním rozměrům (Ford tvrdí, že blok se vejde na list papíru o formátu A4) je tříválec EcoBoost technicky velmi vyspělý. Má přímé vstřikování paliva, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a samozřejmě i přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců a dělená chladicí soustava mu umožňuje rychlejší zahřátí na provozní teplotu.

Ford už nabízí „extra úspornou“ variantu vznětového Focusu. Model s označením ECOnetic má motor 1.6 TDCi a díky podobným technickým úpravám jako v případě popsané benzínové verze se chlubí kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km.  

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků