Ford dostal emise Focusu 1.0 EcoBoost pod hranici 100 g/km

Tříválcový Focus v nové verzi bude nejúspornějším benzínovým autem nižší střední třídy na evropském trhu.
Ford dostal emise Focusu 1.0 EcoBoost pod hranici 100 g/km

Přeplňovaný zážehový tříválec o objemu pouhý jeden litr už přesvědčil o svých kvalitách i největší škarohlídy, koneckonců dva tituly Motor roku jsou pro něj vynikající vizitkou.

I proto dnes motor 1.0 EcoBoost pohání kdejaký model evropského Fordu od Fiesty po C-MAX a není tajemstvím, že se s ním počítá i pro příští generaci Mondea. Poprvé se ale objevil pod kapotou modelu Focus – a právě v něm se dočká nové, ještě úspornější reinkarnace.

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Automobilka s modrým oválem ve znaku dnes oznámila, že v roce 2014 uvede na trh Ford Focus 1.0 EcoBoost s emisemi CO2 ve výši 99 g/km. To odpovídá kombinované spotřebě 4,3 l/100 km. Podle Fordu to z litrového Focusu udělá nejúspornější „benzínové“ auto nižší střední třídy na evropském trhu.

Nová verze bude určena pro trhy, na nichž se od emisí CO2 odvíjejí sazby daní. Ford konkrétně uvádí, že Focus 1.0 EcoBoost dostane ve Velké Británii výjimku ze silniční daně a francouzští zákazníci obdrží od státu slevu v přepočtu si 6000 Kč na dani z nově registrovaných aut.

Od dosavadních variant 74 a 92 kW se nejúspornější EcoBoost bude lišit novou kalibrací řídicí jednotky, delšími převody a sériovou montáží pneumatik s mimořádně nízkým valivým odporem. K tomu se přidávají už známá technická řešení, která Ford označuje přídomkem ECOnetic: aktivní žaluzie v masce chladiče, rekuperační dobíjení nebo systém stop-start.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválec EcoBoost má velmi kompaktní stavbu; infografika Fordu ukazuje vývoj emisí CO2 napříč třemi generacemi Focusu

Navzdory svým kompaktním rozměrům (Ford tvrdí, že blok se vejde na list papíru o formátu A4) je tříválec EcoBoost technicky velmi vyspělý. Má přímé vstřikování paliva, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a samozřejmě i přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců a dělená chladicí soustava mu umožňuje rychlejší zahřátí na provozní teplotu.

Ford už nabízí „extra úspornou“ variantu vznětového Focusu. Model s označením ECOnetic má motor 1.6 TDCi a díky podobným technickým úpravám jako v případě popsané benzínové verze se chlubí kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km.  

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků