Ford dosáhl v roce 2015 rekordního zisku a v Evropě se vrátil do černých čísel

Ford dosáhl v roce 2015 rekordního zisku a v Evropě se vrátil do černých čísel

Společnost Ford Motor Company dosáhla v roce 2015 rekordního hospodářského výsledku. Celkový zisk před zdaněním činil
10,8 miliardy USD (v přepočtu přibližně 267 miliard Kč). V meziročním srovnání došlo k navýšení o 3,5 mld. USD.

„Slíbili jsme, že rok 2015 přinese průlom, a tento slib jsme splnili,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „V roce 2016 budeme nadále stavět na našich silných stránkách a ještě zrychlíme tempo růstu.“

Čistý zisk společnosti dosáhl výše 7,4 mld. USD (asi 183 mld. Kč), tedy 1,84 USD na akcii. V roce 2015 rozdělila společnost mezi akcionáře celkem 2,5 miliardy USD (62 mld. Kč).

V Evropě se Ford vrátil do černých čísel, jeho zisk před zdaněním zde činil
259 milionů USD (6,4 mld. Kč). V meziročním srovnání se tak hospodářský výsledek Ford of Europe zlepšil o 857 milionů USD. Ford prodal v Evropě celkem 1,53 milionu vozů a dosáhl tržeb ve výši 28,2 mld. USD (697 mld. Kč). Provozní marže dosáhla výše 0,9 %.

Ford byl v roce 2015 nejprodávanější značkou automobilů ve Spojených státech, v Evropě získal postavení jedničky v segmentu užitkových vozů.

Celosvětově prodal Ford 6,635 milionu vozů (o 312 tisíc více než v roce 2014) a dosáhl tržeb v celkové výši 149,6 miliardy USD (nárůst o 5,5 mld. USD). Počet prodaných vozů byl nejvyšší za posledních 10 let, tržby dokonce vzrostly nejvíce za posledních 12 let. Tržní podíl Fordu se zvýšil o dvě desetiny procentního bodu, na
7,3 %.

Společnost očekává, že zisk před zdaněním v roce 2016 bude na stejné nebo vyšší úrovni než v roce 2015.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků