Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford představil v německém Düsseldorfu prototyp modelu Focus. Na první pohled na něm nic zajímavého nenajdete, nebýt zvláštní dvoubarevné kapoty. Možná tomu nebudete chtít věřit, ale jde o díl vyrobený z uhlíkových vláken. Výhody tohoto materiálu jsou velmi dobře známy a hojně používány u závodních speciálů a sportovních aut. Jenže problémem, který brání v rozšíření do běžné produkce, jsou výrobní náklady a cena.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

A právě to je problém, který řešil Ford ve spolupráci s Dow Automotive Systems, a který údajně vyřešil. Vývoj bude dále pokračovat s cílem dosáhnout průměrného snížení hmotnosti automobilu o 340 kg, a to do roku 2020. Mimochodem prezentovaná kapota Focusu je lehčí o 50 procent než běžná verze a má také velmi zajímavé vlastnosti s ohledem na ochranu chodců. Sluší se podotknout, že v kontextu této novinky možná bude v budoucno tříválcové Mondeo dávat i smysl…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků