Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford představil v německém Düsseldorfu prototyp modelu Focus. Na první pohled na něm nic zajímavého nenajdete, nebýt zvláštní dvoubarevné kapoty. Možná tomu nebudete chtít věřit, ale jde o díl vyrobený z uhlíkových vláken. Výhody tohoto materiálu jsou velmi dobře známy a hojně používány u závodních speciálů a sportovních aut. Jenže problémem, který brání v rozšíření do běžné produkce, jsou výrobní náklady a cena.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

A právě to je problém, který řešil Ford ve spolupráci s Dow Automotive Systems, a který údajně vyřešil. Vývoj bude dále pokračovat s cílem dosáhnout průměrného snížení hmotnosti automobilu o 340 kg, a to do roku 2020. Mimochodem prezentovaná kapota Focusu je lehčí o 50 procent než běžná verze a má také velmi zajímavé vlastnosti s ohledem na ochranu chodců. Sluší se podotknout, že v kontextu této novinky možná bude v budoucno tříválcové Mondeo dávat i smysl…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků