Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford představil v německém Düsseldorfu prototyp modelu Focus. Na první pohled na něm nic zajímavého nenajdete, nebýt zvláštní dvoubarevné kapoty. Možná tomu nebudete chtít věřit, ale jde o díl vyrobený z uhlíkových vláken. Výhody tohoto materiálu jsou velmi dobře známy a hojně používány u závodních speciálů a sportovních aut. Jenže problémem, který brání v rozšíření do běžné produkce, jsou výrobní náklady a cena.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

A právě to je problém, který řešil Ford ve spolupráci s Dow Automotive Systems, a který údajně vyřešil. Vývoj bude dále pokračovat s cílem dosáhnout průměrného snížení hmotnosti automobilu o 340 kg, a to do roku 2020. Mimochodem prezentovaná kapota Focusu je lehčí o 50 procent než běžná verze a má také velmi zajímavé vlastnosti s ohledem na ochranu chodců. Sluší se podotknout, že v kontextu této novinky možná bude v budoucno tříválcové Mondeo dávat i smysl…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků