Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford představil v německém Düsseldorfu prototyp modelu Focus. Na první pohled na něm nic zajímavého nenajdete, nebýt zvláštní dvoubarevné kapoty. Možná tomu nebudete chtít věřit, ale jde o díl vyrobený z uhlíkových vláken. Výhody tohoto materiálu jsou velmi dobře známy a hojně používány u závodních speciálů a sportovních aut. Jenže problémem, který brání v rozšíření do běžné produkce, jsou výrobní náklady a cena.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

A právě to je problém, který řešil Ford ve spolupráci s Dow Automotive Systems, a který údajně vyřešil. Vývoj bude dále pokračovat s cílem dosáhnout průměrného snížení hmotnosti automobilu o 340 kg, a to do roku 2020. Mimochodem prezentovaná kapota Focusu je lehčí o 50 procent než běžná verze a má také velmi zajímavé vlastnosti s ohledem na ochranu chodců. Sluší se podotknout, že v kontextu této novinky možná bude v budoucno tříválcové Mondeo dávat i smysl…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků