Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

E15  |  21. 11. 2018 14:29

Prý se tyhle verze vyrábějí v Číně, to teda nic moc... Tříválec taky nic moc... Na druhou stranu tyhle zvýšené kombíky jsou užitečné, ale tady to trochu zabíjí takřka suvéčková cenovka.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  21. 11. 2018 15:01

Je to takovej žabák, ale jízda je parádní! Podvozek drží a drží je pohodlný a opravdu dobře odhlučněný..ale ty tříválce teda nee..jede to, ale co to asi vydrží?

Odpovědět  |   | 
R  |  21. 11. 2018 15:09

Mít to slušný čtyřválec a 4x4 proč ne 😎

Odpovědět  |   | 
Vašek  |  21. 11. 2018 16:19

Muzete mi prosim nekdo vysvetlit, proc s trivalcem to nic nevydrzi ? Neni to rejpani abych dostal plno minusu, jen by me to opravdu zajimalo. Tohle vsude slysim, ale kdyz se zeptam tak mi to nikdo nevysvetli (fakta).
Objem je porad 1,5, cili ten valec (pist) je vetsi nez u 4valce. Turbo je tam stejne jako u 4 valce.... tak v cem je takovej problem ? Opravdu se jenom ptam.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 11. 2018 17:18
Krabat  |  21. 11. 2018 17:19

Tak za prvé, tříválec není z principu konstrukce vyvážený. Vyvažovací hřídel vibrace jen utlumí, ale neodstraní. Jako příklad příšerného tříválce uvedu 0,9 TCe v Renaultu Captur. Kdo nezkusí neuvěří, že něco takového automobilka pustila na silnice.

Za druhé průběh výkonu tříválců je vždy kompromis maskovaný turbem. Víceválcové motory mají daleko vyrovnanější průběh výkonu, mají častější zážeh nebo vznět. Nové motory 1.0 TSI už tím tolik netrpí, to je pravda, ale ideální nastavení nemají.

Za třetí, nevyvážený průběh výkonu znamená divný zvuk a horší životnost. PR marketing sice mohutně tvrdí že motory vydrží to co dřívější čtyřválce, ale technicky to nemůže být pravda. Prvního majitele to samozřejmě trápit nebude, ovšem druhý nebo třetí majitel, těm už nezávidím.

Tříválce vznikly jen kvůli dosažení papírově nízké spotřeby. Ano, v laboratoři se to podařilo. A zřejmě se projevuje konstrukčně modernější 1.0 TSI, se kterým se dá jezdit celkem úsporně. Jenže slabší výkon motoru nutí řidiče dupat na plyn, zejména při jízdě v kopcovitém terénu nebo s naloženým autem. V takových případech jde spotřeba prudce nahoru. Moje zkušenost právě s Capturem byla na trase 400km, jen ve dvou a převážně po dálnici - na konci jsme měli spotřebu 7,5/100! Motor 0,9 žral víc jak dvou a půl litrová atmosféra! Ke všemu vůbec nejel, v každém kopci jsem musel řadit trojku a z toho hučení jsem měl hlavu jako glóbus. Příšernější auto jsem snad ještě neřídil. Byl jsem rád, že se nerozpadlo a vrátil jej rychle do půjčovny.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  21. 11. 2018 17:29

Lépe bych to nenapsal

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  21. 11. 2018 18:25

Ach jo, ono to neni zase az tak uplne jednoduche vysvetlit bez grafu a obrazku. On-line je k dispozici pomerne nazorna bakalrska prace: https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor... ...

Nerovnomernym prubehem vykonu se mysli pilovity prubeh krouticiho momentu na klikove hrideli motoru v prubehu jejiho otaceni. Idealni by samozrejme byl konstatni vykon, tedy zcela bez zubu. Predpokladam, ze idealu se snad mohou blizit vicepolove elektromotry, lec spalovaci motory z duvodu fyzikalniho principu jejich funkce tam vzdy budou mit vetsi, ci mensi zuby. Cim mene valcu - tim mene, ale to to vyraznejsich, zubu prubeh krouticiho momentu ma. V minulosti tento nerovnomerny prubeh krouticiho momentu zpusoboval torzni kmitani celeho hnaciho ustroji napojeneho na klikovou hridel, coz je velmi nezadouci. Dnes se pro otupeni tohoto piloviteho prubehu pouzivaji dvouhmotove setrvacniky (ponekud zavadejici nazev), coz jsou ve sve podstate tlumice torznich kmitu. Bohuzel je jejich tlumici schopnost zavisla na otackach a zatizeni a tudiz se maximalni ucinek tlumeni ladi na konkretni otacky a zatizeni. Ve zbytku spektra vykonu a otacek je tlumeni podstatne nizsi az k okrajum spektra temer mizi. Bohuzel, torzni kmitani modernich benzinovych trivalcu s turbem je natolik intenzivni, ze uz ani dvouhmotove setrvacniky je nezvladaji ucinne potlacovat a tak se zacinaji pouzivat trihmotove setrvacniky (podstatne drazsi), ktere ovsem pro zmenu maji velice uzke spektrum jejich tlumeni.

Dale, trivalce jsou podstatne hure dynamicky vyvazene nez n-valce (kde n>3). Tedy pri svem pohybu vyvolavaji silne cyklicky se opakujici reakcni sily v ulozenich motoru. Tyto reakci sily, by se bez pouziti silent bloku (opet forma tlumeni), prenasely do karoserie ve forme vibraci/razu. Je snad jasne, ze kdyz sily jsou vetsi, museji byt i silent bloky lepsi (drazsi). I silent bloky maji jen omezene spektrum frekvenci a amplitud, ve kterem tlumi nejlepe. Mimo tento rozsah do karoserie stejne vibrace/razy od motoru pronikaji ve vetsi. ci mensi mire.

Sofistikovanejsi zpusoby tlumeni jsou samozrejme podstatne zdrazsi a v pripade aut, do nichz se montuji trivalce, to ekonomicky nema smysl.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 08:24

Viem ze dostanem kopec minusov ale cesta na vikend a naspat (cojaviem 200km+ tam a spat) s Focusom 1.0 EB absolutne v pohode. Prvych par km som si zvykal ale inak po uzivatelskej stranke nemam tomu motoru vobec co vytknut, siel naozaj dobre.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  22. 11. 2018 09:55

Minusy? Za co? Vas zazitek a z ni plynouci zkusenost nerozporuji.

Osobne mi ovsem vadi, ze nemam - treba prave u tohoto konkretniho Fordu Focus - na vyber jiny benzin, nez trivalec. Na vyber mam leda tak jine auto.

Odpovědět  |   | 
Radon  |  22. 11. 2018 10:02

asi tak, pro majitele šestiválců byl přechod na čtyřválce katastrofa, pro majitele čtyřválců totéž přechod na tříválce. Ano je to o něco horší. Kupující by s tím ale měl pracovat. Jeden extrém je mamča co vozí ráno děti do školky v městské periférii, pro tu nebude tříválec nijak omezující. Na druhé straně je fanda dovolených ve vlastním přívěsu a ten si asi koupí diesel. Nejhorší kategorie jsou ovšem maniaci do aut, jediný rozumný motor je u nich 200kW šestiválec a mechanická ručka. Podle prodejů je jich ale minimum ...

Odpovědět  |   | 
Krymsky pobyt  |  22. 11. 2018 17:23

Ano, clovek si zrejme skutecne zvykne na ledacos. To nehodlam nijak rozporovat. Ostatne je to kazdeho soukroma vec.

Nicmene tvrzeni, ze trivalce vlastne nejsou v nicem horsi nez ctyrvalce, je naprosto zcela jiny pribeh. Existuji mraky serioznich zdroju, ktere jasne ukazuji, ze trivalce jsou ve vetsine dulezitych parametru horsi. Tvrdit opak, ci jakkoliv tento fakt relativizovat, je naprosta lez.

Tyto dve veci by se nemely michat dohromady.

Odpovědět  |   | 
Krabat  |  22. 11. 2018 10:20

Člověk si po čase zvykne na všechno. A pak jednoho dne po delší době sedne do 12 let starého 325i a chce se mu zaplakat nad tím, jaké motory se dnes vyrábí.

Odpovědět  |   | 
dr. 120l  |  22. 11. 2018 02:23

žádná dvaapůlitrová atmosféra nepojede za 7,5 ....žádná ...

Odpovědět  |   | 
Karel  |  22. 11. 2018 11:28

V roce 1996 jsem vlastnil BMW 525e - E28 (obsah 2,7l, R6, benzín, atmosféra) a moje spotřeba byla 8l při běžném provozu z práce do práce cca 25km po okresce. Bylo mi 23 a nejezdil jsem zrovna s lehkou nohou

Odpovědět  |   | 
praptak  |  21. 11. 2018 18:08

Zdejšich "odborniku" je zbytečne se ptat. Jak vidět jeden hodi odkaz na bulvarni AF a druhy hovoři o nějakych svych domněnkach na zakladě 0,9TCE což je konstrukčně jiny motor. Navic nic co by se spolehlivosti tykalo na což těžko někdo muže odpovědět. Pouze bude blabolit o tom jak to nemuže byt spolehlive, ale fakta žadna.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  21. 11. 2018 18:34

Jako ze 0.9TCE je boxer, nebo snad spalovaci turbina?

Podle meho o spolehlivosti a vyspelosti dost vypovida skladba aut na parkovisti pred automobilkami. Kolik procent jejich zamestnancu jezdi trivalcem?

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  22. 11. 2018 09:08

Za to váš zbytečný příspěvek všechny výše uvedené domněnky dokonale argumentačně vyvrátil

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 11. 2018 19:13

Vezmu to jinak, než ostatní. Předně, nikdo z běžných lidí asi ještě s 1.5 EB (tříválcem) nejel, leda by měl Fiestu ST. Nejlépe je vlastní zkušenost. Zajdi si do nějakého autosalónu Ford, požádej je, jestli nemají nějaký čtyřválec 1.5 EB, nebo 1.6 EB v bazaru a projeď se s ním. Potom požádej o auto s tříválcovým motorem. Myslím, že hromada slov je zbytečná, sám poznáš, jak se auto "kultivovaně" chová.
Mám 1.6 EB, jezdil jsem se starším 1.0 EB i se současným, novým, Focusem s 1.0 EB. Ta nekultivovanost tam je, a to jak vibrace, tak zvuková. Životnost si netroufám odhadnout. Osobně bych nechtěl tento motor poslouchat.

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  22. 11. 2018 10:44

Vážně? Já teda žádné EB nejel, ale jel jsem 1,0 TSI a ten motor je tišší než většina čtyřválců, bez vibrací. A to jsem to tam hledal...

Mělo to pěknej a zajímavej zvuk proti čtyřválcům. Ono to tedy není těžké, čtyřválce jsou extrémně nezajímavé motory s unylým zvukem. A vyvážený čtyřválec? Leda tak boxer, v řadě těžko... Vyvážený je v řadě jen šestiválec.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 11. 2018 12:47

Pochybovat o něčem, v čem jsi ani neseděl, je typická vlastnost rádoby odborníků.
S 1.0 TSI jsem nejel a nemůžu to hodnotit, ale napsat pitomost, že je tišší, než většina čtyřválců, tak to chce hodně velkou dávku sebezapření, nebo porovnávání s něčím starším, netlumeným. Je třeba si uvědomit, že kvůli těmto motorům se muselo o dost více zapracovat na utlumení motorového prostoru, aby rykot tříválců nebyl tak slyšet v kabině. Tím jen chci říci, že starší auta se čtyřválci nepotřebovala tolik tlumicích materiálů, aby se chovala kultivovaně. A rozhodně je tříválec výrazně nevyváženější, než čtyřválec.
Tříválcový projev se nedá úplně utlumit a u 1.0 EB je velice patrný při každém rozjezdu a případně snaze o dynamičtější jízdu, kdy je motor ve vyšších otáčkách. je docela možné, že si u Fordu také nedali tak záležet na tlumení tohoto motoru.
http://www.auto.cz/test-ford-focus-1-0-ecobo... ...

Odpovědět  |   | 
Radon  |  23. 11. 2018 09:40

je ten čtyřválec skutečně tišší nebo je to jen pocitem z více jednolitého a tedy příjemnějšího zvuku? Protože když si vezmu buben a začnu do něj tlouct paličkou třikrát za sekundu a pak čtyřikrát za sekundu ... víte co tím myslím?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 11. 2018 16:14

Myslím jen to, že tak debilní příspěvek jsem již dlouho nečetl.
Podle této logiky musí každý motor s vyšším počtem válců být o počet těchto válců hlučnější. To už je na hlavu, tam žádná palička neklepe a písty už vůbec ne.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  21. 11. 2018 15:29

To je ošklivý auto.

Odpovědět  |   | 
.c.  |  21. 11. 2018 15:43

Oplastovaná masírka, bez 4x4 je to k ničemu. A s tříválci dvakrát k ničemu.

Odpovědět  |   | 
kari  |  21. 11. 2018 15:48

Vyšší kombi a ideálně s pohonem 4x4 vnímám určitě lépe, než módu SUV. Takže další oživení je super. Jen škoda, že ač povedený benzinový 1,5 je jen tříhrnek a že není možnost 4x4. Tím lehce ztrácí na možnosti konkurence. Ale jinak dávám palec nahoru

Odpovědět  |   | 
Jan Kostiha  |  21. 11. 2018 16:02

Tento vuz je kopii Fabie Scout. Proc to nebylo zmineno v nadpise?

Odpovědět  |   | 
Was  |  21. 11. 2018 16:25

A vy jste kopie deb*la...🤔

Odpovědět  |   | 
kari  |  21. 11. 2018 16:50

on je originál

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  22. 11. 2018 10:46

No, také to nemá 4x4, takže ty pasty jsou jen póza. Jistým pohledem má pravdu a je to podobnější fabii scout než oktávii scout.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  21. 11. 2018 18:21

Není.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  21. 11. 2018 17:30

Je to pěkné, ale s blbým motorem. Už aby bylo plnokrevné ST se slušným 4 válcovým motorem!

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  21. 11. 2018 18:23

Osobně se mi tedy nová generace Focusu vůbec nelíbí. K tomu ty ubohé tříválce... podvozek mají asi naladěný dobře, ale to by mi jako potenciálnímu kupci nestačilo a počkal bych si na novou Mazdu 3.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  21. 11. 2018 18:28

Vidim to podobne. Auto se mi vcelku libi, lec nejsem ochoten akceptovat vlecenou zadni napravu, ani trivalec a ani diesel. Je to skutecne velika skoda, protoze s viceprvkovou zadni napravou a rozumnym ctyrvalcovym benzinem by to auto tipoval na prodejni hit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 11. 2018 19:15

Tak s 1.5 EB je víceprvková zadní náprava, ale tříválec zůstává.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  22. 11. 2018 09:11

A proto čekám na STčko.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  22. 11. 2018 09:59

To mne uspokojuje podobne, jako lizat damske prirozeni pres sklo.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 11. 2018 10:48

Musíš to udělat jako Sir_CHerokee, ale řekl bych, že lízací syndrom ti to nevyléčí, pokud v tom vidíš paralelu.

Odpovědět  |   | 
Jirka Sirka  |  22. 11. 2018 10:48

No jo, ježte ST bude taky tříválec. Až RS bude čtyřválec.

Taky jsem čekal ST jako R4, ale boužel, u fordu to myslí s tříválci vážně... :/

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  22. 11. 2018 08:12

Mne sa lubi a velmi kvitujem tu uplne jednoduchu prehladnu 'budikovsku' palubku. Zakladna motorizacia by mi stacila.

Odpovědět  |   | 
MildaS  |  22. 11. 2018 17:24

Dnešní osobní auta jsou o ničem. Nikde se nedozvím, jak je vysoko sedačka nad vozovkou. Všichni auta snižují a brzo do nich polezeme po čtyřech. Mám si k autu koupit i chiropraktika, který mě do něj složí a pak zase rozloží???

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 5 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A
Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raděj…

Asistence jízdy v pruhu patří k pomocným systémům, které řidiči velice často vypínají. Průzkum IIHS z USA nyní ukázal, že nelibost vůči technologií proudí z jednoduchého důvodu a lze ji přitom lehce vyřešit.

2.  1.  2019 | | 148 N/A