Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Přestože nám Ford již ukázal Focus v odolnější variantě Active, teď se podrobněji zmiňuje také o kombíku ve stejné specifikaci.

Kombi varianta Focusu Active zůstávala v pozadí, ačkoliv ji už Ford začal společně s hatchbackem nabízet také u nás. O cenách jsme se rozepsali tady. Automobilka však nakonec doplňuje informace o modelu a dodává nám i kompletní fotogalerii.

Takzvaně „oplastovaná“ varianta se pyšní nejen odolnějšími plastovými nárazníky, blatníky a prahy, ale rovněž vyšší světlou výškou o 30 mm a nově nastaveným podvozkem, který má na přední nápravě i odlišně řešené těhlice oproti klasickým verzím Focusu. Standardně má verze také střešní ližiny a nový design 17palcových kol.

Ford Focus Active přijíždí na český trh. Na kolik terénní verze vyjde?

Ford Focus Active přijíždí na český trh. Na kolik terénní verze vyjde?

V Active nechybí sportovní sedačky s vyššími bočnicemi, které jsou polstrovány stejně jako další části interiéru odolnějším materiálem proti zašpinění, promočení či působení slunečních paprsků. Volant a řadička převodovky jsou potaženy kůží. A samozřejmě nechybí pár nápisů Active, abyste věděli, že nesedíte ve standardním Focusu.

Kombík se pyšní zavazadlovým prostorem o standardním objemu 608 litrů, který lze sklopením sedaček zvětšit na maximálních 1653 litrů. Na délku pak „aktivní“ kombi měří 4693 mm, na šířku 1979 mm, je vysoké 1532 mm (vč. antény) a rozvor čítá 2700 mm.

Chystá Ford celou rodinu modelů Bronco? Uniklé fotky tomu nasvědčují

Chystá Ford celou rodinu modelů Bronco? Uniklé fotky tomu nasvědčují

Kromě vyšší světlé výšky, jinak naladěného podvozku a odolnějšího exteriéru je nakonec doplněn i výběr jízdních režimů Focusu. K režimům Normal, Sport a Eco se tak přidávají módy Slippery a Trail, které mají zajistit více trakce na nezpevněném či kluzkém povrchu vozovky.

U nás je kombi Active stejně jako hatchback nabízeno ve dvou motorizacích. Benzinovou jednotku zastává přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 koní). Naftovou zase dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o identickém výkonu 110 kW (150 koní).

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Oba motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, přičemž je za příplatek k mání i osmistupňový automat. Pohon všech kol ani u kombi nečekejte, verze Active jsou stále předokolky jako všechny ostatní varianty Focusu.

Ford Focus Active Kombi – nabízené motory a výbavy
Motor 1.5 EcoBoost 2.0 EcoBlue
Převodovka 6M(8A) 6M(8A)
Zdvihový objem [cm3] 1497 1996
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6000 110/3500
Točivý moment [N.m/min] 240/1600 370/2000-2500
Max. rychlost [km/h] 204(202) 204(203)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,3(9,9) 9,3(9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6-5,5(6,0-5,9) 4,6-4,5(4,6-4,4)
Cena Active [Kč] 599.990
(652.990)
671.990
(724.990)
Zvýhodněná cena Active [Kč]
(zaváděcí nabídka do 30. 11.)
549.990
(602.990)
586.990
(634.990)
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků