Ford detailněji ukazuje Focus Active ve verzi kombi. Novinka je už v prodeji

Přestože nám Ford již ukázal Focus v odolnější variantě Active, teď se podrobněji zmiňuje také o kombíku ve stejné specifikaci.

Kombi varianta Focusu Active zůstávala v pozadí, ačkoliv ji už Ford začal společně s hatchbackem nabízet také u nás. O cenách jsme se rozepsali tady. Automobilka však nakonec doplňuje informace o modelu a dodává nám i kompletní fotogalerii.

Takzvaně „oplastovaná“ varianta se pyšní nejen odolnějšími plastovými nárazníky, blatníky a prahy, ale rovněž vyšší světlou výškou o 30 mm a nově nastaveným podvozkem, který má na přední nápravě i odlišně řešené těhlice oproti klasickým verzím Focusu. Standardně má verze také střešní ližiny a nový design 17palcových kol.

Ford Focus Active přijíždí na český trh. Na kolik terénní verze vyjde?

Ford Focus Active přijíždí na český trh. Na kolik terénní verze vyjde?

V Active nechybí sportovní sedačky s vyššími bočnicemi, které jsou polstrovány stejně jako další části interiéru odolnějším materiálem proti zašpinění, promočení či působení slunečních paprsků. Volant a řadička převodovky jsou potaženy kůží. A samozřejmě nechybí pár nápisů Active, abyste věděli, že nesedíte ve standardním Focusu.

Kombík se pyšní zavazadlovým prostorem o standardním objemu 608 litrů, který lze sklopením sedaček zvětšit na maximálních 1653 litrů. Na délku pak „aktivní“ kombi měří 4693 mm, na šířku 1979 mm, je vysoké 1532 mm (vč. antény) a rozvor čítá 2700 mm.

Chystá Ford celou rodinu modelů Bronco? Uniklé fotky tomu nasvědčují

Chystá Ford celou rodinu modelů Bronco? Uniklé fotky tomu nasvědčují

Kromě vyšší světlé výšky, jinak naladěného podvozku a odolnějšího exteriéru je nakonec doplněn i výběr jízdních režimů Focusu. K režimům Normal, Sport a Eco se tak přidávají módy Slippery a Trail, které mají zajistit více trakce na nezpevněném či kluzkém povrchu vozovky.

U nás je kombi Active stejně jako hatchback nabízeno ve dvou motorizacích. Benzinovou jednotku zastává přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 koní). Naftovou zase dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o identickém výkonu 110 kW (150 koní).

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Oba motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, přičemž je za příplatek k mání i osmistupňový automat. Pohon všech kol ani u kombi nečekejte, verze Active jsou stále předokolky jako všechny ostatní varianty Focusu.

Ford Focus Active Kombi – nabízené motory a výbavy
Motor 1.5 EcoBoost 2.0 EcoBlue
Převodovka 6M(8A) 6M(8A)
Zdvihový objem [cm3] 1497 1996
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6000 110/3500
Točivý moment [N.m/min] 240/1600 370/2000-2500
Max. rychlost [km/h] 204(202) 204(203)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,3(9,9) 9,3(9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6-5,5(6,0-5,9) 4,6-4,5(4,6-4,4)
Cena Active [Kč] 599.990
(652.990)
671.990
(724.990)
Zvýhodněná cena Active [Kč]
(zaváděcí nabídka do 30. 11.)
549.990
(602.990)
586.990
(634.990)
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků