Ford D-Max, Volkswagen Gol pro nenáročné trhy

Ford testuje nové velké MPV pod názvem D-Max, které nahradí dosluhují Galaxy, Porsche připravuje nové 911 Turbo, Volkswagen chystá svůj jihoamerický model Gol i pro další trhy a BMW 3 příští rok uvede trojkovou řadu ve verzi kupé a kabrio.
Ford D-Max, Volkswagen Gol pro nenáročné trhy

Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, BMW řady 3 C+C, Fiat Punto, Mercedes-Benz třídy G, Mitsubishi Lancer Evo 9, Porsche 911 Carrera Turbo, Porsche Cayman, Range Rover Sport a Toyota TXS. Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Ford D-Max alias Galaxy

Příští rok nás oblaží nová generace Fordu Galaxy, sedmimístného MPV, které je v současné době vyráběno v blízké spolupráci s koncernem Volkswagen. Nová generace, která pravděpodobně ponese jméno D-Max, již bude výsledkem vlastního vývoje Fordu. Design bude vycházet z detroitského konceptu SAV. Finální podoba se pravděpodobně představí už na frankfurtském autosalonu.

Základem bude nová platforma, kterou bude D-Max sdílet s novým Mondeem (2007) a dalšími vozy jako Volvo S60, Volvo S80, Land Rover Freelander či Jaguar X-Type. Nová platforma je flexibilní, její výhodou bude snadná změna rozvoru či libovolná volba pohonu, ať už to bude pohon předních, zadních nebo všech kol. Není proto divu, že D-Max nabídne jako třešničku na dortu i pohon všech kol. Spekuluje se i o devítimístné verzi.

Motory bude vesměs klasické, předpokládáme, že se objeví tytéž agregáty, jako používají nyní dceřinky Fordu jako Volvo nebo Mazda vč. Fordu samotného: čtyřválec 2.3 l (Mazda), pětiválec 2.4 l (Volvo), oba vč. přeplňovaných verzí, dále 2.0 l z Focusu, nafťáky 2.0 TDCi a 2.7 V6 TDCi.

Tip: Další špionážní fotografie D-Maxu, představení konceptu SAV

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie SAV

Porsche 911 Turbo

Aktuální Porsche 911 Turbo bude nahrazeno novou generací s kulatými předními světlomety v příštím roce, a to vč. verze kabrio. Výkon u verze Turbo S naroste zhruba o 10 procent, a sice z 450 k na 490 k (360 kW), díky čemuž se výkon dostane na úroveň nového Ferrari F430. Maximálka se u Eska dostane na přes 300 km/h, na stovku zrychlí vůz za cca čtyři sekundy.

Jak verze Turbo, tak Turbo S, bude mít ve standardu pohon všech kol, keramické brzdy, PASM (aktivní elektronický systém proměnné tuhosti odpružení), 19" kola či aerodynamický kryt podvozku. Na přání bude k dispozici i dvouspojková převodovka. Cena se bude dle verze pohybovat od 125 do 155 tisíc eur (3,75 až 4,65 milionu korun).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Volkswagen Gol

Ne, skutečně jsem se neuklepl ve jménu. Volkswagen Gol se prodává na jihoamerickém trhu vedle Golfu a Pola, přičemž současná generace kombinuje vzhled kombinuje design obou modelů. Gol je stejně velký jako Polo, pod kapotou má dva motory, 1.6L a 1.9 SDI, první s výkonem 68 kW, druhý s 47 kW; benzínová šestnáctistovka může spalovat i alkohol. Vůz se nabízí i jako kombi pod názvem Country. Podle všeho by Volkswagen mohl začít prodávat novou generaci Golu i na dalších méně náročných trzích, jako je východní Evropa či Asie (zde především Čína).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jihoamerický VW Gol

BMW 3 kabrio, kupé a M-paket

Tentokrát si pro vás špionážní fotografové připravili řadu fotografií všech nových karosářských variant nové trojkové řady, s nimiž se setkáme v nejbližší době. Máme tu kupátko, kabriolet a rovněž sportovní paket pro sedan, který BMW označuje písmenem M.

Tip: Test modelu 325iA, představení vrze Touring

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kabrio

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Kupé

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek M-paket --- Foto © Automedia

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků