Ford Connect a Peugeot 307 SW: jak srovnat nesrovnatelné (minitest)

Myslíte, že je možné dojít k podobnému výsledku ze dvou opačných stran? V tomto případě k autu s velkou užitnou hodnotou jednak modifikací úspěšného osobního auta a na druhé straně jakousi přestavbou dodávky na vůz osobní? Asi ano. Výsledkem jsou vozy, které až rozdílné, mají hodně společného.
Ford Connect a Peugeot 307 SW: jak srovnat nesrovnatelné (minitest)
Seznam kapitol
  1. Tvary, rozměry, užitné vlastnosti
  2. Motory, jízdní vlastnosti, parametry, srovnání

Auta lze charakterizovat asi takto: Peugeot 307 SW – špičkový vůz své kategorie, evropské auto roku, kombi se skleněnou střechou. Prostorné auto s možností dodat další dvě sedačky a doplnit tak jejich počet na sedm nebo jen vyjmout ty existující z úchytů a dát je kam libo. Ford Connect – jakési menší vydání veleúspěšného Transitu s velkou ložnou plochou vzadu, evropská dodávka roku 2003. V něčem připomíná dodávku, interiér ale tíhne spíš k příjemnému prostředí osobního vozu.

Rozdílné tvary, podobné rozměry

Vnější rozměry jsou si velmi podobné. Ford Connect má dvě verze – my jsme měli k dispozici delší dlouhou čtyři a půl metru, kratší by měřila o 25 cm méně. A přesně mezi ně se vejde celkovou délkou tři sta sedmička. Téměř shodnou naměříme šířku – Ford Connect je jen o 4 cm širší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ford Connect zaplnil mezeru mezi osobními vozy a Transitem

Peugeot 307 zahájil novou řadu vozidel stojících někde na rozhraní běžného osobního automobilu a kompaktních MPV. Když pak přišla kombi, užitné vlastnosti auta se ještě výrazně zvýšily. Do jisté míry zůstalo osobní auto se skvělými jízdními vlastnostmi, pohodlím, vybavením a komfortem, ale možností využití se už blíží užitkovému autu. 

Tu stránku užitnou ještě v tomto případě podporuje pevná přepážka v kufru, takže firmy si zatím ještě mohou při nákupu odečítat DPH. Pro náklad je tu po hranu zadních opěradel prostor s objemem necelých 700 dm3. Když bychom sedadla vyndali a zaplnili všechno, pak dostaneme víc než dva kubíky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot je spíš osobní vůz --- Zadní část kombi verze SW

V peugeotu najdeme i v takovéto verzi veškeré vybavení. Elektronicky řízenou klimatizaci, dokonce i klimatizovanou schránku, měnič na 5 CD, výrazně komfortní sedadla a ve dvou rovinách nastavovatelný volant i palubní počítač s mnoha údaji. 

Výborně se sedí i ve fordu, je  trochu odlišně – výš a v jiné poloze. Klimatizace je samozřejmostí i tady, rádio tu schází jen proto, že jde o zbrusu nový vůz a ještě ho sem nestačili zamontovat.  Řidič i spolujezdci najdou kolem sebe celou řadu menších i větších odkládacích příležitostí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přepážka řadí vůz do kategorie s odpočtem DPH --- Zavazadlový prostor Connectu je skutečně velký

Connect se v tomto zaskleném provedení jmenuje Tourneo a má celou řadu variant uspořádání sedaček. Nákladní prostor tak osciluje od necelých dvou kubíků až po víc než dvojnásobek. Proti peugeotu je tedy větší. 

Marketingoví odborníci dlouho váhali, jestli se má vůz jmenovat Transit Connect, anebo jen Connect. Vyhrála druhá varianta, protože auto je skutečně blíž osobnímu vozu než ryze účelové dodávce. I jízdními vlastnostmi se přiklání právě na stranu osobního auta, k těžkopádnému užitkovému autu má daleko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní dveře fordu se otvírají do stran --- Posuvné dveře mají něco do sebe

V peugeotu je víc místa pro cestující vzadu, ale méně prostoru pro náklad. Ve fordu by mohlo být místa před zadními sedadly víc, ale za to nabízí skutečně velkorysou možnost naložit velký objem zavazadel a nákladu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tvary, rozměry, užitné vlastnosti
  2. Motory, jízdní vlastnosti, parametry, srovnání
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků