Ford Connect a Peugeot 307 SW: jak srovnat nesrovnatelné (minitest)

Myslíte, že je možné dojít k podobnému výsledku ze dvou opačných stran? V tomto případě k autu s velkou užitnou hodnotou jednak modifikací úspěšného osobního auta a na druhé straně jakousi přestavbou dodávky na vůz osobní? Asi ano. Výsledkem jsou vozy, které až rozdílné, mají hodně společného.
Ford Connect a Peugeot 307 SW: jak srovnat nesrovnatelné (minitest)
Seznam kapitol
  1. Tvary, rozměry, užitné vlastnosti
  2. Motory, jízdní vlastnosti, parametry, srovnání

Auta lze charakterizovat asi takto: Peugeot 307 SW – špičkový vůz své kategorie, evropské auto roku, kombi se skleněnou střechou. Prostorné auto s možností dodat další dvě sedačky a doplnit tak jejich počet na sedm nebo jen vyjmout ty existující z úchytů a dát je kam libo. Ford Connect – jakési menší vydání veleúspěšného Transitu s velkou ložnou plochou vzadu, evropská dodávka roku 2003. V něčem připomíná dodávku, interiér ale tíhne spíš k příjemnému prostředí osobního vozu.

Rozdílné tvary, podobné rozměry

Vnější rozměry jsou si velmi podobné. Ford Connect má dvě verze – my jsme měli k dispozici delší dlouhou čtyři a půl metru, kratší by měřila o 25 cm méně. A přesně mezi ně se vejde celkovou délkou tři sta sedmička. Téměř shodnou naměříme šířku – Ford Connect je jen o 4 cm širší.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ford Connect zaplnil mezeru mezi osobními vozy a Transitem

Peugeot 307 zahájil novou řadu vozidel stojících někde na rozhraní běžného osobního automobilu a kompaktních MPV. Když pak přišla kombi, užitné vlastnosti auta se ještě výrazně zvýšily. Do jisté míry zůstalo osobní auto se skvělými jízdními vlastnostmi, pohodlím, vybavením a komfortem, ale možností využití se už blíží užitkovému autu. 

Tu stránku užitnou ještě v tomto případě podporuje pevná přepážka v kufru, takže firmy si zatím ještě mohou při nákupu odečítat DPH. Pro náklad je tu po hranu zadních opěradel prostor s objemem necelých 700 dm3. Když bychom sedadla vyndali a zaplnili všechno, pak dostaneme víc než dva kubíky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot je spíš osobní vůz --- Zadní část kombi verze SW

V peugeotu najdeme i v takovéto verzi veškeré vybavení. Elektronicky řízenou klimatizaci, dokonce i klimatizovanou schránku, měnič na 5 CD, výrazně komfortní sedadla a ve dvou rovinách nastavovatelný volant i palubní počítač s mnoha údaji. 

Výborně se sedí i ve fordu, je  trochu odlišně – výš a v jiné poloze. Klimatizace je samozřejmostí i tady, rádio tu schází jen proto, že jde o zbrusu nový vůz a ještě ho sem nestačili zamontovat.  Řidič i spolujezdci najdou kolem sebe celou řadu menších i větších odkládacích příležitostí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přepážka řadí vůz do kategorie s odpočtem DPH --- Zavazadlový prostor Connectu je skutečně velký

Connect se v tomto zaskleném provedení jmenuje Tourneo a má celou řadu variant uspořádání sedaček. Nákladní prostor tak osciluje od necelých dvou kubíků až po víc než dvojnásobek. Proti peugeotu je tedy větší. 

Marketingoví odborníci dlouho váhali, jestli se má vůz jmenovat Transit Connect, anebo jen Connect. Vyhrála druhá varianta, protože auto je skutečně blíž osobnímu vozu než ryze účelové dodávce. I jízdními vlastnostmi se přiklání právě na stranu osobního auta, k těžkopádnému užitkovému autu má daleko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní dveře fordu se otvírají do stran --- Posuvné dveře mají něco do sebe

V peugeotu je víc místa pro cestující vzadu, ale méně prostoru pro náklad. Ve fordu by mohlo být místa před zadními sedadly víc, ale za to nabízí skutečně velkorysou možnost naložit velký objem zavazadel a nákladu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tvary, rozměry, užitné vlastnosti
  2. Motory, jízdní vlastnosti, parametry, srovnání
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek