Ford chce zvýšit prodeje vozů 4x4 na dvojnásobek a SUV na trojnásobek

Ford chce zvýšit prodeje vozů 4x4 na dvojnásobek a SUV na trojnásobek

Společnost Ford Motor Company očekává, že v roce 2016 prodá na evropském trhu celkem 139 000 automobilů s pohonem všech kol. Ve srovnání s rokem 2014 by tento výsledek představoval nárůst o 120 procent.

Ford zároveň plánuje, že příští rok prodá v Evropě 200 000 vozů kategorie SUV. To je o 200 procent více než v roce 2013. Podle analytické společnosti IHS by měl podíl kategorie SUV na celém evropském trhu osobních automobilů vzrůst z 20 procent v roce 2014 na 27 procent v roce 2020.

Vozy Ford s pohonem všech kol

Pohon všech kol zvyšuje jistotu ovládání, zlepšuje stabilitu na kluzkém povrchu a u vozů určených rovněž pro jízdu mimo zpevněné komunikace přispívá k lepší průchodnosti terénem. V roce 2016 bude Ford nabízet nějakou formu pohonu všech kol u bezmála 50 procent modelů prodávaných na evropském trhu.

Nový sportovní model Ford Focus RS se pyšní systémem Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Díky tomu nabízí dosud nepoznanou úroveň ovladatelnosti a potěšení ze sportovní jízdy.

Modely Ford Edge, Galaxy, Kuga, Mondeo a S-MAX mohou být vybaveny Inteligentním pohonem všech kol, který nepřetržitě vyhodnocuje záběr jednotlivých kol a podle potřeby samočinně rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu až do poměru 50:50. Reaguje za méně než 20 milisekund – to je dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí oka.

Speciální verze inteligentního pohonu všech kol je určena pro Ford Transit. Tomu umožňuje v extrémních podmínkách zapnout trvalý přenos hnací síly na obě nápravy.

Pick-up Ford Ranger má řidičem ovládaný pohon čtyř kol (4WD). Toto řešení umožňuje pomocí tlačítka přepínat mezi pohonem zadních a čtyř kol i za jízdy, a to až do rychlosti 120 km/h. V náročném terénu nebo při sjíždění prudkých svahů se uplatní pohon všech kol s redukovaným převodem. Elektronicky ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu dále pomáhá zlepšit trakci v náročných podmínkách. Vůz může být vybaven i manuální uzávěrkou zadního diferenciálu.

Nový luxusní Ford Edge

Stylové a špičkově zpracované velké SUV Ford Edge se bude v Evropě nabízet se vznětovým motorem 2.0 TDCi (132 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou nebo vznětovým motorem bi-turbo 2.0 TDCi (154 kW) a šestistupňovou automatickou převodovkou PowerShift. Hodnoty kombinované spotřeby a emisí CO2 začínají na
5,8 l/100 km, respektive 149 g/km.*

Nový Ford Edge dále nabídne moderní technologie Fordu, jako je adaptivní řízení, širokoúhlá přední kamera nebo předkolizní asistent s detekcí chodců. Všechny verze modelu Edge také dostanou systém aktivního potlačování hluku.

Vylepšený EcoSport

Kompaktní SUV Ford EcoSport bude od příštího roku možné objednávat s výkonnější verzí oceňovaného motoru 1.0 EcoBoost, která dosahuje nejvyššího výkonu 103 kW (140 k). Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 zůstávají stejné jako v případě 92kW verze, 5,4 l/100 km a 125 g/km.*

Nový stupeň výbavy EcoSport Titanium S obsahuje černá 17palcová kola z lehké slitiny, černě lakovanou střechu a kryty vnějších zpětných zrcátek, zatmavená boční okna od B-sloupků dozadu, speciálně naladěný podvozek nebo audiosystém Sony DAB se systémem Ford SYNC a barevnou 4“ obrazovkou. Pokud se zákazník rozhodne pro provedení bez náhradního kola na zádi, dostane také zadní kameru. Novinkou bude i výrazný barevný odstín Golden Bronze.

Nová výbava i pro Kugu

Ford Kuga nově nabízí pokročilý systém Ford SYNC 2, který umožňuje ovládat telefon, zábavní systém, klimatizaci a navigaci pomocí jednoduchých hlasových pokynů.

Panoramatická střecha prošla úpravami, které zajišťují lepší ventilaci prostoru pro cestující. Další novinkou je nahrazení barev karoserie Ginger Ale a černá Panther novými barvami, zelenou Instinct a černou Shadow.

V nabídce motorů nechybí vznětový agregát 2.0 TDCi ve verzích 88 kW, 110 kW nebo 132 kW. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 této motorizace začínají již na 4,6 l/100 km, respektive 120 g/km. Zážehový motor Ford 1.5 EcoBoost ve verzích 110 kW a 134 kW má kombinovanou spotřebu od 6,2 l/100 km a emise CO2 od 143 g/km.*

Z osobních vozů Ford vybavených pohonem všech kol si v současné době zákazníci mohou objednávat modely Ford Focus RS, Kuga, Mondeo, S-MAX a Galaxy.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků