Ford chce s novou Fiestou udržet stávající zákazníky, ale také získat nové. Jak?

12 komentářů

Mirek
5. září • 21:20

Před několika dny jsem si projel novou Fiestu 1.0 EB 74 kW. Nezajímal jsem se o výbavu, ale byla to asi Titanium. Pokud odhlédnu od motoru a řazení, tak jízdně dosti slušné. Bude patřit řidičský jistě k lepším autům v kategorii malých aut. Pokud se podívám na to, co jsem vynechal, tak místo za volantem jsem našel ihned, sedělo se mi dobře, volant dobrý, dobře fungující převodovka s jistými dráhami. A teď, co se mi nelíbilo, převodovka má hodně dlouhé kvalty, je šestistupňová, ale šestý stupeň si zařadíte jen na dálnici, samozřejmě, pokud budete dodržovat předpisy. Na devadesátce se motoru vůbec nelíbilo zařadit šestku. Na trojkou jsem jezdil při rychlosti asi 40-60 km/hod. Pátý rychlostní stupeň nad 70 km/hod., pokud jsem řadil dříve, bylo ihned slyšet, jak se motor trápí. Spotřebu nejsem schopen posoudit, ale nezdala se mi zrovna nízká, odhadem jsem jel za cca 7l/100 km. Faktem však je, že auto měo najeto jen cca 1500 km.

Grey
5. září • 23:08

Nechapu posedlost vyuzit vsech rychlosti na okresce. Kdyby melo auto 10 rychlosti, tak je opravdu nevyhnutne radit 10. stupen pri devadesatce?
Nevidim smysl prerazovat co 15km/h...
Ja bych prave uvital, aby se 6. (nejvyssi) stupen radil pri 110-120km/h (a motor tocil cca 2000ot/min, samozrejme zalezi atmo/turbo...). Pri 90km/h si klidne vystacim s 5. prevodovym stupnem, kdyz to bude tocit 2-2,5tis ot/min...

Mirek
6. září • 6:06

To není posedlost, již jen jednoduchou úvahou, když nebudu jezdit po dálnici, tak je mi ten šestý stupeň víš k čemu. Ještě dodám, že pokud bych řadil podle nápovědy auta, tak budu jezdit stále s podtočeným motorem a i s tou šestkou na okresce. I prodejce mi na dotaz, jak to tedy s tou převodovkou je, odpověděl, že jednotlivé stupně se výrazně prodloužily. Automatické převodovky, kvůli plynulosti a optimální spotřebě, převodové stupně přidávají, ale tady se tímto způsobem jde obráceným směrem. Jezdil jsem s Focusem s 1.0 EB a tam jsem měl pocit, že motor má stále výkonovou rezervu, abych zrychlil bez podřazování, tady ne, tady jsem musel podřazovat i při rychlosti kolem 80 km/hod. Při zařazené pětce a právě rychlosti blížící se 90 km/hod auto zrychlovalo docela vlažně. Netuším, jak se auto bude chovat v kopcích, když jsem jezdil jen po rovině a jen ve dvou v autě. Kdo si myslí, že je to dobře, tak mu budou jistě stačit historické čyřkvalty a nechápu, proč se potom lidi tolik těšili na pětikvalty a šestikvalty v manuálu. Pokud nechceš řadit, tak si pořiď automat.

Neurotic
6. září • 15:38

Tak ten 6. stupeň nepoužívej, když ti nevyhovuje a jezdi si na 5 nebo třeba na 3, ale k čemu bude 6 točící na okresce tolik otáček, aby to pěkně jelo kopec nekopec, když pak ve 130 bude mlátit otáčkoměr do omezovače a použití jiného rychlostního stupně to nevyřeší, když už tam další není...

Mirek
6. září • 20:09

Asi evidentně nechápeš, co píšu. Také bys chtěl čtyřstupňový manuál, když tohle je podle tebe ideální na okresky? Proboha, kde na tu logiku chodíte pánové. Jestli se mi motor dusí na pětce kolem 80 km/ hod, tak to není v pořádku, to se dostáváme do dob, kdy "světu" vládla Š105 se čtyřkvaltem. Tady nejde o zážitek z řízení, ale o dokázání, že auto bude při stabilní rychlosti úsporné a motor bude mít otáčky těsně nad zadušením sebe sama. Já s Fiestou po dálnici jel a pokud jsem trochu zpomalil, ke 110 km/hod, tak jsem musel podřadit na pětku. A žádné extra zrychlovýání na šestce ve 130 km/hod se nekonalo, když jsem chtěl. Tak si představ, kde máš otáčky k omezovači, jak je k němu daleko. na šestce se nemáš šanci k nim ani zdaleka přiblížit, když maximálka je 180 km/hod. To jsi s tou logikou hodně uletěl. A pokud budeš chtít předjet, tak šup o dva kvalty níže. Nevím na kolik se to zlepší po zajeti, ale jezdit jako kloboučník, tak to tedy ne. Já si takové auto nikdy kupovat nebudu, ale takovým jako ty, bych to ordinoval na povinný příděl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
7. září • 20:26

hm to je smutne, pretoze na 4 som na mojej byvalej Felicii 1.6 musel podradit 'vonku' len vynimocne. Tu sa /pardon ze vstupujem do diskusie/, toci tema otom, ako ma byt auto sprevodovane. Ja mam osobne rad tie auta, ktore max.rychlost dosahuju na max.vykon. U mnohych aut dnes je najvyssi stupen nieco ako rychlobeh. Lenze ucel rychlobehu a auta na normalne uzivanie, to su dve rozdielne veci.

Mirek
7. září • 22:44

A takhle jsem to skoro myslel, s touto převodovkou v kombinaci s motorem 1.0 EB 74 kW to není dobré. Počítám, že s motorem 1.0 92 kW, případně 103 kW a s touto převodovkou to bude něco zcela jiného. Jenže to jsou motory pouze pro vrcholné výbavy ST-Line (92 kw 439 990 Kč, akční 417 990 Kč) a Vignale (103 kW 493 990 Kč akční 471 990 Kč) a to se mi zdá na Fiestu moc. Na maximální výkon motoru se půjde dostat jen na nižších převodových stupnich.

David
5. září • 20:25

10let už jezdím Fiestou 2 generace. Zatim to drží i když jsem toho už spoustu poztrácel během ježdění....poslední generace nás vůbec nenadchla...je to takový kapr jak poznamenal čtenář výše...tak jsme se rozhodli že si koupíme s manželkou raději Panameru...má větší kufr 😀😀😀😀😁😂😃😄

Sir CHerokee
5. září • 16:30

Mám předchozí generaci s 1,6 ecoboostem. Do nové bych nešel. Je výrazně dražší a má jen tříválce.

Verny
5. září • 15:34

S tříválcem si nekoupím žádné auto, ani Fiestu. Přitom potenciál by tady byl - 1,5 EB, to by mě zajímalo.

Antiautomat
5. září • 19:11

Ford uz ma 103kW verziu 1.0EB. Osobne som si zajazdil 92kW verziu vo Focuse a nenasiel som slabe miesto - na okreske snad nebolo bezneho auta, na ktore by nemal. Stale je to najlepsi jednoliter trojvalec, ostatni mozu len ticho zavidiet.Ale toto co sa deje teraz, je cele akesi zvlastne. Kopec penazi usetrili na zuzeni motorovej palety, su to tie iste motory len v inych vykonovych verziach (o diesli sa nebavim, v tomto aute je to volba na diagnozu). Odpada tak vela nakladov ci uz vo vyrobe, ale aj v logistike a vyvoji. Co asi nie je tazke pochopit, teda ak niekto nema IQ niekde nalavo od nuly na ciselnej osi. Po tejto uvahe si ako zakaznik mam ist vybrat k nim auto, ktore je napriek tomu vsetkemu drahsie (kvality nespochybnujem kym to neuvidim vsetko nazivo). Nic v zlom, ale mam taky neurcity pocit ze....ako by som to, ze tu 'niekto', mierne povedane...celkom slusne zaplati o kvapku viac ako by vlastne mal a ako je za ponukany tovar zdrave.V tomto smere je vyssiu cenovku vnimam skor ako signal, ze tu nieco nie je v poriadku. Nepotrva to dlho a dopyt po novych autach zazije taky pad ze tu supu o dno bude pocut az na Mesiaci. Uz teraz je to cele umelo sponovane, len aby sa to nezosypalo. A to nehovorim len o Forde. Je to zakonity vyvoj a prve priznaky tu uz mame. A nielen pri autach, ten krach bude len tym, co zacalo uz roky dozadu. Teraz len aby to nedopadlo ako kedysi davno dozadu (a to hned 2x).

Shimi
5. září • 12:07

Pro mě byla poslední hezká Fiesta 5. generace, konkrétně verze ST s atmo 2.0 110 kW. Od té doby to jde z kopce. Poslední generace dotáhla kaproidní předek a krabicoidní stavbu karoserie k naprosté "dokonalosti". Takže Fordu se podařil přesný opak, nenalákal mě jako nového, respektive staronového, zákazníka, ale přímo odradil. Paradoxem na tom všem je, že Ford je moje srdcovka.

Doporučujeme

Články odjinud