Vzájemná komunikace mezi vozidly ale třeba také chodci. Ford oznamuje, že tuto bezpečnostní technologii chce již z pár let instalovat do všech svých vozidel v USA.
Technologii obecně známou jako V2X (Vehicle-to-everything) už nemá v plánu zavést do budoucí produkce nejen Toyota a Lexus, ale příchod tohoto systému propojení už nyní oznamuje také Ford. Funkci, která by zajistila komunikaci mezi vozidly, infrastrukturou a částečně i chodci a jejich mobilními zařízeními, chystá americká automobilka zavést do svých nových modelů v USA již od roku 2022.
Ve vzájemné komunikaci vozidel mezi sebou samozřejmě vidí Ford hlavně pozitivní zvýšení bezpečnosti provozu. Funkce autonomního brzdění nebo třeba hlídání mrtvého úhlu tak budou moci fungovat ještě rozsáhleji a díky propojení vozidel na silnici zvládnou vyhodnocovat možná nebezpečí mnohem přesněji.
Propojením jednotlivých vozů pak může být řidič mnohem dříve varován o zácpě či nehodě před ním. Nabourané vozidlo by tedy o sobě jakožto překážce a nebezpečné situaci na silnici varovalo další blížící se vozy.
Díky napojení na infrastrukturu a novou generaci semaforů se mluví také o plynulejším provozu, kdy bude řidič informován, jak dlouho před ním vydrží svítit zelená/zůstane svítit červená a podle toho může upravit své tempo přibližování se k semaforu.
V případě komunikace s chodci zase Ford uvádí možné propojení vozidel s chytrými telefony. Chodec jdoucí po krajnici by tedy dostal varování o blížícím se vozidle a řidič v autě zase upozornění o chodci, který třeba není ve tmě dobře vidět.
Zatímco však Toyota a Lexus mluví o komunikačním systému na základě signálu krátkého dosahu, Ford jde na věc opačně a pro technologii plánuje využívat mobilní síť 5G. Produktový manažer této technologie u Fordu Don Butler ale dodává, že systém zvládá i přímou komunikaci mezi zařízeními, tudíž nemusí signál nejprve cestovat k vysílači mobilního signálu.