Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Vzájemná komunikace mezi vozidly ale třeba také chodci. Ford oznamuje, že tuto bezpečnostní technologii chce již z pár let instalovat do všech svých vozidel v USA.

Technologii obecně známou jako V2X (Vehicle-to-everything) už nemá v plánu zavést do budoucí produkce nejen Toyota a Lexus, ale příchod tohoto systému propojení už nyní oznamuje také Ford. Funkci, která by zajistila komunikaci mezi vozidly, infrastrukturou a částečně i chodci a jejich mobilními zařízeními, chystá americká automobilka zavést do svých nových modelů v USA již od roku 2022.

Ve vzájemné komunikaci vozidel mezi sebou samozřejmě vidí Ford hlavně pozitivní zvýšení bezpečnosti provozu. Funkce autonomního brzdění nebo třeba hlídání mrtvého úhlu tak budou moci fungovat ještě rozsáhleji a díky propojení vozidel na silnici zvládnou vyhodnocovat možná nebezpečí mnohem přesněji.

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Propojením jednotlivých vozů pak může být řidič mnohem dříve varován o zácpě či nehodě před ním. Nabourané vozidlo by tedy o sobě jakožto překážce a nebezpečné situaci na silnici varovalo další blížící se vozy.

Díky napojení na infrastrukturu a novou generaci semaforů se mluví také o plynulejším provozu, kdy bude řidič informován, jak dlouho před ním vydrží svítit zelená/zůstane svítit červená a podle toho může upravit své tempo přibližování se k semaforu.     

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

V případě komunikace s chodci zase Ford uvádí možné propojení vozidel s chytrými telefony. Chodec jdoucí po krajnici by tedy dostal varování o blížícím se vozidle a řidič v autě zase upozornění o chodci, který třeba není ve tmě dobře vidět.  

Zatímco však Toyota a Lexus mluví o komunikačním systému na základě signálu krátkého dosahu, Ford jde na věc opačně a pro technologii plánuje využívat mobilní síť 5G. Produktový manažer této technologie u Fordu Don Butler ale dodává, že systém zvládá i přímou komunikaci mezi zařízeními, tudíž nemusí signál nejprve cestovat k vysílači mobilního signálu.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků