Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Vzájemná komunikace mezi vozidly ale třeba také chodci. Ford oznamuje, že tuto bezpečnostní technologii chce již z pár let instalovat do všech svých vozidel v USA.

Technologii obecně známou jako V2X (Vehicle-to-everything) už nemá v plánu zavést do budoucí produkce nejen Toyota a Lexus, ale příchod tohoto systému propojení už nyní oznamuje také Ford. Funkci, která by zajistila komunikaci mezi vozidly, infrastrukturou a částečně i chodci a jejich mobilními zařízeními, chystá americká automobilka zavést do svých nových modelů v USA již od roku 2022.

Ve vzájemné komunikaci vozidel mezi sebou samozřejmě vidí Ford hlavně pozitivní zvýšení bezpečnosti provozu. Funkce autonomního brzdění nebo třeba hlídání mrtvého úhlu tak budou moci fungovat ještě rozsáhleji a díky propojení vozidel na silnici zvládnou vyhodnocovat možná nebezpečí mnohem přesněji.

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Propojením jednotlivých vozů pak může být řidič mnohem dříve varován o zácpě či nehodě před ním. Nabourané vozidlo by tedy o sobě jakožto překážce a nebezpečné situaci na silnici varovalo další blížící se vozy.

Díky napojení na infrastrukturu a novou generaci semaforů se mluví také o plynulejším provozu, kdy bude řidič informován, jak dlouho před ním vydrží svítit zelená/zůstane svítit červená a podle toho může upravit své tempo přibližování se k semaforu.     

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

V případě komunikace s chodci zase Ford uvádí možné propojení vozidel s chytrými telefony. Chodec jdoucí po krajnici by tedy dostal varování o blížícím se vozidle a řidič v autě zase upozornění o chodci, který třeba není ve tmě dobře vidět.  

Zatímco však Toyota a Lexus mluví o komunikačním systému na základě signálu krátkého dosahu, Ford jde na věc opačně a pro technologii plánuje využívat mobilní síť 5G. Produktový manažer této technologie u Fordu Don Butler ale dodává, že systém zvládá i přímou komunikaci mezi zařízeními, tudíž nemusí signál nejprve cestovat k vysílači mobilního signálu.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků