Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Vzájemná komunikace mezi vozidly ale třeba také chodci. Ford oznamuje, že tuto bezpečnostní technologii chce již z pár let instalovat do všech svých vozidel v USA.

Technologii obecně známou jako V2X (Vehicle-to-everything) už nemá v plánu zavést do budoucí produkce nejen Toyota a Lexus, ale příchod tohoto systému propojení už nyní oznamuje také Ford. Funkci, která by zajistila komunikaci mezi vozidly, infrastrukturou a částečně i chodci a jejich mobilními zařízeními, chystá americká automobilka zavést do svých nových modelů v USA již od roku 2022.

Ve vzájemné komunikaci vozidel mezi sebou samozřejmě vidí Ford hlavně pozitivní zvýšení bezpečnosti provozu. Funkce autonomního brzdění nebo třeba hlídání mrtvého úhlu tak budou moci fungovat ještě rozsáhleji a díky propojení vozidel na silnici zvládnou vyhodnocovat možná nebezpečí mnohem přesněji.

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Propojením jednotlivých vozů pak může být řidič mnohem dříve varován o zácpě či nehodě před ním. Nabourané vozidlo by tedy o sobě jakožto překážce a nebezpečné situaci na silnici varovalo další blížící se vozy.

Díky napojení na infrastrukturu a novou generaci semaforů se mluví také o plynulejším provozu, kdy bude řidič informován, jak dlouho před ním vydrží svítit zelená/zůstane svítit červená a podle toho může upravit své tempo přibližování se k semaforu.     

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

V případě komunikace s chodci zase Ford uvádí možné propojení vozidel s chytrými telefony. Chodec jdoucí po krajnici by tedy dostal varování o blížícím se vozidle a řidič v autě zase upozornění o chodci, který třeba není ve tmě dobře vidět.  

Zatímco však Toyota a Lexus mluví o komunikačním systému na základě signálu krátkého dosahu, Ford jde na věc opačně a pro technologii plánuje využívat mobilní síť 5G. Produktový manažer této technologie u Fordu Don Butler ale dodává, že systém zvládá i přímou komunikaci mezi zařízeními, tudíž nemusí signál nejprve cestovat k vysílači mobilního signálu.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky