Ford chce představit autonomní model bez volantu už v roce 2021

Autonomní řízení jednou bezesporu vstoupí do světa osobních automobilů. Otázka je, kdy se tak stane. Některé automobilky předpokládají, že se tak stane relativně brzy, jednou z takových je i Ford, který by rád představil svůj autonomní model už v roce 2021, tedy za pouhých pět let.

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Má přitom jít o autonomní auto čtvrté kategorie, kam se řadí vozy, které se dokážou pohybovat zcela bez asistence řidiče po jakékoli silnici. Ba co víc, auto takové kategorie nemá volantem ani pedály, z řidiče se tak stane skutečně pouhý pasažér i kdyby řídit chtěl.

Ford pochopitelně spolupracuje s celou řadou společností, které mu mají pomoci ambiciózní cíl splnit. Výsledkem by mělo být auto, které by fungovalo na principu sdílení. Nebudete ho tedy vlastnit, ale přivoláte si ho jen ve chvíli, kdy ho budete potřebovat - zkrátka takový Uber, akorát bez řidiče.

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Současná flotila autonomních Fordů Fusion Hybrid čítá deset kusů, už do konce roku by jich mělo být třicet a příští rok by se měl jejich počet opět ztrojnásobit. Uvidíme, jestli se Fordu nakonec podaří splnit svůj cíl a do pěti let představit zcela autonomní model, času na to ale příliš nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků