Ford chce představit autonomní model bez volantu už v roce 2021

Autonomní řízení jednou bezesporu vstoupí do světa osobních automobilů. Otázka je, kdy se tak stane. Některé automobilky předpokládají, že se tak stane relativně brzy, jednou z takových je i Ford, který by rád představil svůj autonomní model už v roce 2021, tedy za pouhých pět let.

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Má přitom jít o autonomní auto čtvrté kategorie, kam se řadí vozy, které se dokážou pohybovat zcela bez asistence řidiče po jakékoli silnici. Ba co víc, auto takové kategorie nemá volantem ani pedály, z řidiče se tak stane skutečně pouhý pasažér i kdyby řídit chtěl.

Ford pochopitelně spolupracuje s celou řadou společností, které mu mají pomoci ambiciózní cíl splnit. Výsledkem by mělo být auto, které by fungovalo na principu sdílení. Nebudete ho tedy vlastnit, ale přivoláte si ho jen ve chvíli, kdy ho budete potřebovat - zkrátka takový Uber, akorát bez řidiče.

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Současná flotila autonomních Fordů Fusion Hybrid čítá deset kusů, už do konce roku by jich mělo být třicet a příští rok by se měl jejich počet opět ztrojnásobit. Uvidíme, jestli se Fordu nakonec podaří splnit svůj cíl a do pěti let představit zcela autonomní model, času na to ale příliš nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků