Ford chce představit autonomní model bez volantu už v roce 2021

Autonomní řízení jednou bezesporu vstoupí do světa osobních automobilů. Otázka je, kdy se tak stane. Některé automobilky předpokládají, že se tak stane relativně brzy, jednou z takových je i Ford, který by rád představil svůj autonomní model už v roce 2021, tedy za pouhých pět let.

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Má přitom jít o autonomní auto čtvrté kategorie, kam se řadí vozy, které se dokážou pohybovat zcela bez asistence řidiče po jakékoli silnici. Ba co víc, auto takové kategorie nemá volantem ani pedály, z řidiče se tak stane skutečně pouhý pasažér i kdyby řídit chtěl.

Ford pochopitelně spolupracuje s celou řadou společností, které mu mají pomoci ambiciózní cíl splnit. Výsledkem by mělo být auto, které by fungovalo na principu sdílení. Nebudete ho tedy vlastnit, ale přivoláte si ho jen ve chvíli, kdy ho budete potřebovat - zkrátka takový Uber, akorát bez řidiče.

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Současná flotila autonomních Fordů Fusion Hybrid čítá deset kusů, už do konce roku by jich mělo být třicet a příští rok by se měl jejich počet opět ztrojnásobit. Uvidíme, jestli se Fordu nakonec podaří splnit svůj cíl a do pěti let představit zcela autonomní model, času na to ale příliš nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky