Ford chce představit autonomní model bez volantu už v roce 2021

Autonomní řízení jednou bezesporu vstoupí do světa osobních automobilů. Otázka je, kdy se tak stane. Některé automobilky předpokládají, že se tak stane relativně brzy, jednou z takových je i Ford, který by rád představil svůj autonomní model už v roce 2021, tedy za pouhých pět let.

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Má přitom jít o autonomní auto čtvrté kategorie, kam se řadí vozy, které se dokážou pohybovat zcela bez asistence řidiče po jakékoli silnici. Ba co víc, auto takové kategorie nemá volantem ani pedály, z řidiče se tak stane skutečně pouhý pasažér i kdyby řídit chtěl.

Ford pochopitelně spolupracuje s celou řadou společností, které mu mají pomoci ambiciózní cíl splnit. Výsledkem by mělo být auto, které by fungovalo na principu sdílení. Nebudete ho tedy vlastnit, ale přivoláte si ho jen ve chvíli, kdy ho budete potřebovat - zkrátka takový Uber, akorát bez řidiče.

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Současná flotila autonomních Fordů Fusion Hybrid čítá deset kusů, už do konce roku by jich mělo být třicet a příští rok by se měl jejich počet opět ztrojnásobit. Uvidíme, jestli se Fordu nakonec podaří splnit svůj cíl a do pěti let představit zcela autonomní model, času na to ale příliš nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků