Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ford pokračuje v razantních změnách na evropském trhu. Hned tři současné modely má nahradit jeden nový globální crossover.

O rozsáhlém přerodu směřování značky Ford na trhu Evropy jsme už informovali. Kromě propouštění velkého počtu zaměstnanců se nadále mluví o ještě silnějším zaměřen na segment SUV a zásadním „překopání“ současné modelové nabídky. Po nedávném uvedení nového crossoveru Puma tyto kroky potvrzují i zdroje britského Autocaru.

Není tajemstvím, že modelům Mondeo, Galaxy a S-Max se v Evropě daří stále méně a jejich prodeje klesají na minimum. Podle Autocaru se tak Ford připravuje na hromadné nahrazení těchto modelů jediným crossoverem s proporcemi kombíku a na vyšším podvozku. Kromě Evropy by přitom automobilka nabízela model i na trhu Severní Ameriky a dalších místech.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Očekávaný příjezd nového crossoveru se počítá na rok 2021, tudíž zřejmě nebude trvat dlouho, než zamáváme Mondeu, Galaxy a S-Maxu na rozloučenou. Ostatně prodeje Mondea měly minulý rok v Evropě spadnout na pouhých 50.000 kusů, zatímco S-Max a Galaxy našlo 24.000, respektive jen 12.000 majitelů.

Což jsou pro velký Ford malá čísla s minimálním ziskem k dalšímu udržování produkce těchto modelů. Navíc, když poptávka po SUV a crossoverech je na vrcholu. Obzvláště silný propad zažil za poslední roky trh vozů MPV, kdy se již Ford rozhodl ukončit výrobu menších vozů B-Max, C-Max i Grand C-Max. 

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

U nového crossoveru se zatím mluví o flexibilní platformě C2, kterou již používá Focus a Ford ji plánuje využít i pro další nadcházející modely. Pod kapotou zatím nepojmenované novinky bychom určitě čekali po vzoru posledních vozů automobilky i určitou formu mild-hybridních ústrojí, nejspíš se základem v tříválcové patnáctistovce EcoBoost. O možnosti pohonu všech kol je zatím brzo polemizovat.

Ukončením produkce Galaxy a S-Maxu by tedy Ford nadobro opustil segment MPV, v případě Mondea zase ukončil své počínání ve střední třídě sedanů a liftbacků, respektive kombi.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků