Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ford pokračuje v razantních změnách na evropském trhu. Hned tři současné modely má nahradit jeden nový globální crossover.

O rozsáhlém přerodu směřování značky Ford na trhu Evropy jsme už informovali. Kromě propouštění velkého počtu zaměstnanců se nadále mluví o ještě silnějším zaměřen na segment SUV a zásadním „překopání“ současné modelové nabídky. Po nedávném uvedení nového crossoveru Puma tyto kroky potvrzují i zdroje britského Autocaru.

Není tajemstvím, že modelům Mondeo, Galaxy a S-Max se v Evropě daří stále méně a jejich prodeje klesají na minimum. Podle Autocaru se tak Ford připravuje na hromadné nahrazení těchto modelů jediným crossoverem s proporcemi kombíku a na vyšším podvozku. Kromě Evropy by přitom automobilka nabízela model i na trhu Severní Ameriky a dalších místech.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Očekávaný příjezd nového crossoveru se počítá na rok 2021, tudíž zřejmě nebude trvat dlouho, než zamáváme Mondeu, Galaxy a S-Maxu na rozloučenou. Ostatně prodeje Mondea měly minulý rok v Evropě spadnout na pouhých 50.000 kusů, zatímco S-Max a Galaxy našlo 24.000, respektive jen 12.000 majitelů.

Což jsou pro velký Ford malá čísla s minimálním ziskem k dalšímu udržování produkce těchto modelů. Navíc, když poptávka po SUV a crossoverech je na vrcholu. Obzvláště silný propad zažil za poslední roky trh vozů MPV, kdy se již Ford rozhodl ukončit výrobu menších vozů B-Max, C-Max i Grand C-Max. 

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

U nového crossoveru se zatím mluví o flexibilní platformě C2, kterou již používá Focus a Ford ji plánuje využít i pro další nadcházející modely. Pod kapotou zatím nepojmenované novinky bychom určitě čekali po vzoru posledních vozů automobilky i určitou formu mild-hybridních ústrojí, nejspíš se základem v tříválcové patnáctistovce EcoBoost. O možnosti pohonu všech kol je zatím brzo polemizovat.

Ukončením produkce Galaxy a S-Maxu by tedy Ford nadobro opustil segment MPV, v případě Mondea zase ukončil své počínání ve střední třídě sedanů a liftbacků, respektive kombi.

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků