Ford chce nahradit Mondeo crossoverem. Zaniknou i Galaxy a S-Max

Ford pokračuje v razantních změnách na evropském trhu. Hned tři současné modely má nahradit jeden nový globální crossover.

O rozsáhlém přerodu směřování značky Ford na trhu Evropy jsme už informovali. Kromě propouštění velkého počtu zaměstnanců se nadále mluví o ještě silnějším zaměřen na segment SUV a zásadním „překopání“ současné modelové nabídky. Po nedávném uvedení nového crossoveru Puma tyto kroky potvrzují i zdroje britského Autocaru.

Není tajemstvím, že modelům Mondeo, Galaxy a S-Max se v Evropě daří stále méně a jejich prodeje klesají na minimum. Podle Autocaru se tak Ford připravuje na hromadné nahrazení těchto modelů jediným crossoverem s proporcemi kombíku a na vyšším podvozku. Kromě Evropy by přitom automobilka nabízela model i na trhu Severní Ameriky a dalších místech.

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Plány Fordu v Evropě: Práci ztratí asi 12.000 lidí, nabídku rozšíří další SUV

Očekávaný příjezd nového crossoveru se počítá na rok 2021, tudíž zřejmě nebude trvat dlouho, než zamáváme Mondeu, Galaxy a S-Maxu na rozloučenou. Ostatně prodeje Mondea měly minulý rok v Evropě spadnout na pouhých 50.000 kusů, zatímco S-Max a Galaxy našlo 24.000, respektive jen 12.000 majitelů.

Což jsou pro velký Ford malá čísla s minimálním ziskem k dalšímu udržování produkce těchto modelů. Navíc, když poptávka po SUV a crossoverech je na vrcholu. Obzvláště silný propad zažil za poslední roky trh vozů MPV, kdy se již Ford rozhodl ukončit výrobu menších vozů B-Max, C-Max i Grand C-Max. 

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

U nového crossoveru se zatím mluví o flexibilní platformě C2, kterou již používá Focus a Ford ji plánuje využít i pro další nadcházející modely. Pod kapotou zatím nepojmenované novinky bychom určitě čekali po vzoru posledních vozů automobilky i určitou formu mild-hybridních ústrojí, nejspíš se základem v tříválcové patnáctistovce EcoBoost. O možnosti pohonu všech kol je zatím brzo polemizovat.

Ukončením produkce Galaxy a S-Maxu by tedy Ford nadobro opustil segment MPV, v případě Mondea zase ukončil své počínání ve střední třídě sedanů a liftbacků, respektive kombi.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků