Ford centralizuje vývoj

Americká centrála koncernu Ford Motor Company reorganizuje své vývojové a distribuční jednotky. Budou se nové vozy koncernu podobat jako vejce vejci?
Ford centralizuje vývoj

Cílem je vytvořit konzistentní tým, jenž urychlí vývoj nových modelů a zlepší jejich kvalitu, přitom sníží náklady a omezí duplicity ve vývoji technických celků. V prohlášení automobilky mimo jiné stojí: „Změny odpovídají aplikaci filozofie Jeden Ford, jež počítá s dokonalým využitím přidružených automobilek po celém světě a jejich zkušeností.“ Nová strategie vstoupila v platnost 1. dubna tohoto roku, vedoucí manažeři a distribuční společnosti v ní deklarují odpovědnost za stanovené oblasti.

Ford také zřídil zvláštní počítačovou síť, jíž jsou propojena vývojová centra pracovišť po celém světě. „Změny umožní efektivněji podporovat regionální obchodní jednotky v severní a jižní Americe, Evropě, Asii i Africe,“ píše se rovněž v prohlášení. „V minulosti jsme úspěšně sdíleli poznatky a technologie svých jednotlivých závodů. Tyto změny nám umožní plně využít našich možností k rychlejšímu vývoji automobilů zaměřených na aktuální požadavky zákazníků.“ Díky tomu by měla klesnout doba potřebná k vývoji nového projektu o osm až čtrnáct měsíců podle jeho náročnosti. Modely by tak do konce příštího roku měly být nahrazovány svými následovníky v průměru o 35% kratším čase, než je tomu dosud.

Nové uspořádání povede k jasnějšímu rozdělení úkolů a pravomocí v rámci všech poboček. Severoamerická centrála tak dostane na starost vývoj elektronických systémů a skeletů karosérií, podobně jako větších motorů V6 a V8, automatických převodovek a hybridních pohonů. FMC Europe se postará o podvozky a ostatní pohonné jednotky včetně vznětových motorů a převodovek s manuálním řazením. Do vývoje budou začleněny také provozy v Asii a Africe, ačkoli jejich hlavní úloha bude i nadále spočívat v péči o regionálně zaměřené produkty. Restrukturalizované týmy by se měly starat o „jednotnou DNA“ společnou všem Fordům na celém světě, jež se projeví v jízdních vlastnostech či komfortu. Vyzdvihován je zde také záměr těsněji spolupracovat s dodavatelskými subjekty, jež by měly shodnými produkty zásobovat potřebné provozy bez ohledu na jejich působiště. Tato reorganizace se vyhne určitým specifickým modelům, například podvozky pick-upů série F budou i nadále vyvíjeny v USA.

Představitelé Fordu trvají na tom, že právě započatá restrukturalizace bude mít opravdu dlouhodobý charakter. Právě proto se nemusíme obávat žádných zásadních zvratů v modelových nabídkách pro regionální trhy či unáhleného přesouvání odpovědnosti. Snahou vedoucích pracovníků FMC totiž zůstává racionalizovat proces vzniku nového modelu od první skicy po jeho představení na showroomech. Na reálný dopad na vlastnosti jednotlivých modelů Fordem vlastněných značek si budeme muset ještě chvíli počkat...

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků