Ford centralizuje vývoj

Americká centrála koncernu Ford Motor Company reorganizuje své vývojové a distribuční jednotky. Budou se nové vozy koncernu podobat jako vejce vejci?
Ford centralizuje vývoj

Cílem je vytvořit konzistentní tým, jenž urychlí vývoj nových modelů a zlepší jejich kvalitu, přitom sníží náklady a omezí duplicity ve vývoji technických celků. V prohlášení automobilky mimo jiné stojí: „Změny odpovídají aplikaci filozofie Jeden Ford, jež počítá s dokonalým využitím přidružených automobilek po celém světě a jejich zkušeností.“ Nová strategie vstoupila v platnost 1. dubna tohoto roku, vedoucí manažeři a distribuční společnosti v ní deklarují odpovědnost za stanovené oblasti.

Ford také zřídil zvláštní počítačovou síť, jíž jsou propojena vývojová centra pracovišť po celém světě. „Změny umožní efektivněji podporovat regionální obchodní jednotky v severní a jižní Americe, Evropě, Asii i Africe,“ píše se rovněž v prohlášení. „V minulosti jsme úspěšně sdíleli poznatky a technologie svých jednotlivých závodů. Tyto změny nám umožní plně využít našich možností k rychlejšímu vývoji automobilů zaměřených na aktuální požadavky zákazníků.“ Díky tomu by měla klesnout doba potřebná k vývoji nového projektu o osm až čtrnáct měsíců podle jeho náročnosti. Modely by tak do konce příštího roku měly být nahrazovány svými následovníky v průměru o 35% kratším čase, než je tomu dosud.

Nové uspořádání povede k jasnějšímu rozdělení úkolů a pravomocí v rámci všech poboček. Severoamerická centrála tak dostane na starost vývoj elektronických systémů a skeletů karosérií, podobně jako větších motorů V6 a V8, automatických převodovek a hybridních pohonů. FMC Europe se postará o podvozky a ostatní pohonné jednotky včetně vznětových motorů a převodovek s manuálním řazením. Do vývoje budou začleněny také provozy v Asii a Africe, ačkoli jejich hlavní úloha bude i nadále spočívat v péči o regionálně zaměřené produkty. Restrukturalizované týmy by se měly starat o „jednotnou DNA“ společnou všem Fordům na celém světě, jež se projeví v jízdních vlastnostech či komfortu. Vyzdvihován je zde také záměr těsněji spolupracovat s dodavatelskými subjekty, jež by měly shodnými produkty zásobovat potřebné provozy bez ohledu na jejich působiště. Tato reorganizace se vyhne určitým specifickým modelům, například podvozky pick-upů série F budou i nadále vyvíjeny v USA.

Představitelé Fordu trvají na tom, že právě započatá restrukturalizace bude mít opravdu dlouhodobý charakter. Právě proto se nemusíme obávat žádných zásadních zvratů v modelových nabídkách pro regionální trhy či unáhleného přesouvání odpovědnosti. Snahou vedoucích pracovníků FMC totiž zůstává racionalizovat proces vzniku nového modelu od první skicy po jeho představení na showroomech. Na reálný dopad na vlastnosti jednotlivých modelů Fordem vlastněných značek si budeme muset ještě chvíli počkat...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků