Ford C-Max Sport není o sportování, speciální edice ale umí vypínat válec

Slibuje „sport“, ve skutečnosti jde ale pouze o novou verzi s kontrastním lakováním, větším spoilerem, originálními koly a nejnovějšími motory včetně agregátu 1.0 Ecoboost s deaktivací jednoho válce.

Minivany jsou kvůli crossoverům a SUV jednoznačně v defenzivě, o tom není nejmenšího sporu. Ví o tom rovněž Ford, který má nějaké ty MPV pořád v nabídce, jako je například i C-Max, vývoj jeho prodejů však není právě pozitivní. Za poslední rok se propadly o sedmnáct procent, takže se modrý ovál snaží zájem o něj poněkud oživit.

Test ojetiny Ford C-Max II: Spolehlivostí překvapí, opatrně však na dovoz!

Test ojetiny Ford C-Max II: Spolehlivostí překvapí, opatrně však na dovoz!

Tento úkol bere na svá bedra nová edice C-Max Sport, což je vlastně původní vůz, akorát s jistými menšími úpravami, pokud jde o zevnějšek, a nepatrně většími pod kapotou. Novinku bychom měli podle Fordu rozpoznat v davu především díky kontrastnímu lakování. Auto dostalo černou střechu, stejným odstínem jsou pokryty i kryty vnějších zpětných zrcátek.

Pozornější oko si pak může všimnout nepatrně většího spoileru prodlužujícího linii střechy a k mání jsou rovněž zbrusu nové sedmnáctky, které bude možné za příplatek vyměnit za větší osmnáctipalcová kola.

Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

V případě, že budete mít chuť hledat i nové detaily v interiéru, vězte, že konstruktéři použili výraznější polstrování na všech pěti sedadlech a tisková zpráva navíc tvrdí, že čalounění by teď mělo být ještě odolnější. K tomu dostanete kontrastní prošívání, rozšířený odkládací prostor mezi předními sedačkami, a navíc i bezklíčové startování.

Mezi předními koly C-Maxu Sport se objevily lehce revidované pohonné jednotky plnicí nejnovější emisní normy. Pro zákazníky to znamená možnost vybrat si kupříkladu přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 EcoBoost se systémem deaktivace jednoho válce (odpojení či připojení trvá jen 14 milisekund), přičemž pohonná jednotka bude dostupná s výkonem 100 nebo 125 koní a průměrnou udávanou spotřebou 5,6, respektive 5,7 litru na 100 kilometrů.

Ford B-Max končí. V září sjede z linky poslední kus

Ford B-Max končí. V září sjede z linky poslední kus

C-Max Sport bude kromě toho dostupný také se zážehovou patnáctistovkou EcoBoost naladěnou na 150 nebo 180 koní, přičemž ta silnější bude dostupná výlučně se šestistupňovým automatem, zatímco slabší bude možné párovat i se šestistupňovou manuální převodovkou.

Dieselové jednotky jsou rovněž dvě. Na výběr máte z 1.5 TDCi (95 nebo 120 koní) a vrcholného čtyřválce 2.0 TDCi, který produkuje 150 a alternativně až 170 koní.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Na českém trhu je v tuto chvíli C-Max Sport dostupný pouze s dvěma benzínovými agregáty. Silnější tříválec 1.0 EcoBoost pořídíte s manuálem za 473.990 Kč a slabší 1.5 EcoBoost rovněž s manuální převodovkou stojí 504 990 Kč. Standardní výbava zahrnuje kromě jiného dešťový a světelný senzor, mlhovky, zadní parkovací čidla, multimediální rozhraní SYNC či manuální klimatizaci. Větší Grand C-Max v tomto provedení u nás nekoupíte.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků