Ford C-Max Solar Energi: se solárními panely za 2,35 l/100 km

Audi (samozřejmě) nebude jedinou automobilkou, která se představí na nadcházejícím veletrhu CES. Další novinku má na svědomí Ford a s trochou nadsázky se dá říci, že půjde o vůz s lupou na střeše. Přesně řečeno se bavíme o upravené plug-in hybridu nesoucím jméno C-Max Energi.

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Možná si vzpomenete, že jsme s tímto modelem už jezdili. Vůz používá dvoulitrový benzinový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedním elektromotorem (120 koní, 240 Nm). Na rozdíl od klasického hybridního C-Maxu tento nemusíte dobíjet pouze ze zásuvky, protože auto dostalo na střechu solární panely. Ty kryje speciální sklo údajně fungující podobně jako lupa.

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Ford uvádí, že jde o vůbec první vůz své kategorie využívající k pohonu sluneční energii. V praxi by solární panely měly být schopny snížit dobu potřebnou pro dobíjení ze zásuvky. Po prezentaci na CES odstartují praktické testy a na jejich konci by mohla začít sériová výroba.

Nechme se překvapit, na co během testů Ford přijde. Realita je ale taková, že podle údajů z tiskové zprávy se dojezd na čistě elektrický režim v porovnání s Fordem C-Max Energi prakticky neliší. V obou případech jde o 30 kilometrů. Koncept pak zvládne podle norem EPA v kombinovaném cyklu spotřebu 2,35 l/100 km, respektive téměř tisíc kilometrů s plnou nádrží a plně nabitou baterií.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků