Ford C-Max Solar Energi: se solárními panely za 2,35 l/100 km

Audi (samozřejmě) nebude jedinou automobilkou, která se představí na nadcházejícím veletrhu CES. Další novinku má na svědomí Ford a s trochou nadsázky se dá říci, že půjde o vůz s lupou na střeše. Přesně řečeno se bavíme o upravené plug-in hybridu nesoucím jméno C-Max Energi.

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Možná si vzpomenete, že jsme s tímto modelem už jezdili. Vůz používá dvoulitrový benzinový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedním elektromotorem (120 koní, 240 Nm). Na rozdíl od klasického hybridního C-Maxu tento nemusíte dobíjet pouze ze zásuvky, protože auto dostalo na střechu solární panely. Ty kryje speciální sklo údajně fungující podobně jako lupa.

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Ford uvádí, že jde o vůbec první vůz své kategorie využívající k pohonu sluneční energii. V praxi by solární panely měly být schopny snížit dobu potřebnou pro dobíjení ze zásuvky. Po prezentaci na CES odstartují praktické testy a na jejich konci by mohla začít sériová výroba.

Nechme se překvapit, na co během testů Ford přijde. Realita je ale taková, že podle údajů z tiskové zprávy se dojezd na čistě elektrický režim v porovnání s Fordem C-Max Energi prakticky neliší. V obou případech jde o 30 kilometrů. Koncept pak zvládne podle norem EPA v kombinovaném cyklu spotřebu 2,35 l/100 km, respektive téměř tisíc kilometrů s plnou nádrží a plně nabitou baterií.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků