Ford C-Max Solar Energi: se solárními panely za 2,35 l/100 km

Audi (samozřejmě) nebude jedinou automobilkou, která se představí na nadcházejícím veletrhu CES. Další novinku má na svědomí Ford a s trochou nadsázky se dá říci, že půjde o vůz s lupou na střeše. Přesně řečeno se bavíme o upravené plug-in hybridu nesoucím jméno C-Max Energi.

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Možná si vzpomenete, že jsme s tímto modelem už jezdili. Vůz používá dvoulitrový benzinový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedním elektromotorem (120 koní, 240 Nm). Na rozdíl od klasického hybridního C-Maxu tento nemusíte dobíjet pouze ze zásuvky, protože auto dostalo na střechu solární panely. Ty kryje speciální sklo údajně fungující podobně jako lupa.

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Ford uvádí, že jde o vůbec první vůz své kategorie využívající k pohonu sluneční energii. V praxi by solární panely měly být schopny snížit dobu potřebnou pro dobíjení ze zásuvky. Po prezentaci na CES odstartují praktické testy a na jejich konci by mohla začít sériová výroba.

Nechme se překvapit, na co během testů Ford přijde. Realita je ale taková, že podle údajů z tiskové zprávy se dojezd na čistě elektrický režim v porovnání s Fordem C-Max Energi prakticky neliší. V obou případech jde o 30 kilometrů. Koncept pak zvládne podle norem EPA v kombinovaném cyklu spotřebu 2,35 l/100 km, respektive téměř tisíc kilometrů s plnou nádrží a plně nabitou baterií.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků