Ford C-Max Solar Energi: se solárními panely za 2,35 l/100 km

Audi (samozřejmě) nebude jedinou automobilkou, která se představí na nadcházejícím veletrhu CES. Další novinku má na svědomí Ford a s trochou nadsázky se dá říci, že půjde o vůz s lupou na střeše. Přesně řečeno se bavíme o upravené plug-in hybridu nesoucím jméno C-Max Energi.

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Možná si vzpomenete, že jsme s tímto modelem už jezdili. Vůz používá dvoulitrový benzinový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedním elektromotorem (120 koní, 240 Nm). Na rozdíl od klasického hybridního C-Maxu tento nemusíte dobíjet pouze ze zásuvky, protože auto dostalo na střechu solární panely. Ty kryje speciální sklo údajně fungující podobně jako lupa.

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Ford uvádí, že jde o vůbec první vůz své kategorie využívající k pohonu sluneční energii. V praxi by solární panely měly být schopny snížit dobu potřebnou pro dobíjení ze zásuvky. Po prezentaci na CES odstartují praktické testy a na jejich konci by mohla začít sériová výroba.

Nechme se překvapit, na co během testů Ford přijde. Realita je ale taková, že podle údajů z tiskové zprávy se dojezd na čistě elektrický režim v porovnání s Fordem C-Max Energi prakticky neliší. V obou případech jde o 30 kilometrů. Koncept pak zvládne podle norem EPA v kombinovaném cyklu spotřebu 2,35 l/100 km, respektive téměř tisíc kilometrů s plnou nádrží a plně nabitou baterií.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků