Ford C-MAX s tříválcem 1,0 EcoBoost u nás od října

Tříválcového „litru“ s přeplňováním se nově dočká také MPV C-MAX včetně prodlouženého provedení Grand C-MAX.

Aktuální generace motorů EcoBoost má být tím, co Fordu v globálním měřítku dlouho chybělo: moderní a technicky pokrokovou variantou pro zájemce o zážehovou pohonnou jednotku se slušným výkonem i spotřebou, a to v celosvětovém měřítku.

Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Nejnovějším přírůstkem do této rodiny je litrový tříválec 1,0 EcoBoost vyráběný v rumunské továrně Ford Craiova, který se dočkal také titulu Motor roku 2012 (International Engine of the Year).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválec Ford 1,0 EcoBoost

Poprvé se objevil na začátku tohoto roku ve vozech Ford Focus 1,0 EcoBoost a v květnu jsme vás informovali také o tom, že Ford navyšuje výrobu těchto jednotek. Nyní se podle plánu dostalo také na řady Ford C-MAX a Ford Grand C-MAX. V České republice budou k dostání od letošního října, a to v obou výkonových verzích 74 i 92 kW, jež mají z těchto vozů udělat nejhospodárnější modely ve své třídě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX

Ford C-MAX má v průměru vykazovat spotřebu 5,1 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 117 g/km, přičemž prodloužený Grand C-MAX si řekne o 5,2 l/100 km a vypustí 119 g CO2 na km jízdy. Připomeňme, že ve druhé generaci řady Ford C-MAX ve španělské Valencii vzniklo od roku 2010 v Evropě již 200 000 vozů tohoto typu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Grand C-MAX

Co se Focusů týče, zákazníci dnes objednávají přibližně každý čtvrtý vůz právě s motorem 1,0 EcoBoost. A evropská divize koncernu FMC předpokládá, že v roce 2015 bude některým z motorů EcoBoost poháněna polovina všech nových osobních vozů Ford. Ceny C-MAXů pro český trh zatím zveřejněny nebyly.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků