Ford C-MAX s tříválcem 1,0 EcoBoost u nás od října

Tříválcového „litru“ s přeplňováním se nově dočká také MPV C-MAX včetně prodlouženého provedení Grand C-MAX.

Aktuální generace motorů EcoBoost má být tím, co Fordu v globálním měřítku dlouho chybělo: moderní a technicky pokrokovou variantou pro zájemce o zážehovou pohonnou jednotku se slušným výkonem i spotřebou, a to v celosvětovém měřítku.

Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Nejnovějším přírůstkem do této rodiny je litrový tříválec 1,0 EcoBoost vyráběný v rumunské továrně Ford Craiova, který se dočkal také titulu Motor roku 2012 (International Engine of the Year).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválec Ford 1,0 EcoBoost

Poprvé se objevil na začátku tohoto roku ve vozech Ford Focus 1,0 EcoBoost a v květnu jsme vás informovali také o tom, že Ford navyšuje výrobu těchto jednotek. Nyní se podle plánu dostalo také na řady Ford C-MAX a Ford Grand C-MAX. V České republice budou k dostání od letošního října, a to v obou výkonových verzích 74 i 92 kW, jež mají z těchto vozů udělat nejhospodárnější modely ve své třídě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX

Ford C-MAX má v průměru vykazovat spotřebu 5,1 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 117 g/km, přičemž prodloužený Grand C-MAX si řekne o 5,2 l/100 km a vypustí 119 g CO2 na km jízdy. Připomeňme, že ve druhé generaci řady Ford C-MAX ve španělské Valencii vzniklo od roku 2010 v Evropě již 200 000 vozů tohoto typu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Grand C-MAX

Co se Focusů týče, zákazníci dnes objednávají přibližně každý čtvrtý vůz právě s motorem 1,0 EcoBoost. A evropská divize koncernu FMC předpokládá, že v roce 2015 bude některým z motorů EcoBoost poháněna polovina všech nových osobních vozů Ford. Ceny C-MAXů pro český trh zatím zveřejněny nebyly.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků