Ford C-Max Energi a Hybrid: americká spása

Ušetřit vaši peněženku zbytečných výdajů i planetu zbytečných emisí, to jsou cíle verzí Energi a Hybrid pro kompakt C-Max.

Stánek Fordu na probíhajícím detroitském autosalonu pořadně „zezelenal“. Kromě dlouho očekávaného modelu Ford Focus Electric zde září také C-Max ve verzích Energi a Hybrid. První z nich je osazena vůbec první soustavou „plug-in“ hybrid, druhý pak představuje konvenčnější hybridní řešení s možností přímého záběru spalovacího motoru na přední kola. Oba vozy vycházejí ze základního, pětimístného provedení C-Max z evropské produkce, s provedením Grand C-Max s posuvnými zadními dveřmi se v tomto ohledu nepočítá.

„C-Max Energi a C-Max Hybrid budou ideální volbou pro rodiny s chutí zakusit specifika provozu hybridních automobilů,“ tvrdí Nancy Gioia, vedoucí oddělení koncernu FMC pro „globální elektrifikaci“, a dodává: „Díky flexibilnímu interiéru se tato vozidla zaměří na ekologicky smýšlející motoristy, kteří zároveň vyžadují prostor pro svůj růst.“

Technicky zajímavější C-Max Energi je označován jako AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero Emissions Vehicle) a o jeho pohon se starají elektromotor a vysokonapěťové li-ionové akumulátory dobíjené kompaktním zážehovým motorem pracujícím v Atkinsonově cyklu. C-Max Energi by se měl vyznačovat celkovým dojezdem až 800 km, což je více než u konkurence včetně Chevroletu Volt. Mezi jeho přednosti mají patřit nižší provozní náklady a sníženou závislost na energetických zdrojích, dobití akumulátorů na plnou úroveň prý proběhne snadno během noci i ze sítě s napětím 120 V.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model C-Max hybrid je konvenčním hybridem umožňujícím krátkodobý plně elektrický provoz rychlostí do 76 km/h. Jeho průměrná spotřeba benzínu má být ještě nižší než u stávajícího Fusionu Hybrid, který vykazuje 5,7 l/100 km. Při nižších rychlostech a částečném zatížení se o pohon stará elektromotor blíže neupřesněných vlastností, spalovací motor přichází ke slovu během vyšších rychlostí a akceleraci. Oba výše zmíněné vozy disponují novými bateriemi Li-ion vyvinutými údajně přímo v koncernu FMC, jež jsou oproti konvenčním akumulátorům NiMH menší, lehčí a výkonnější. Je to zvláštní, ale Li-ionové baterie pro Focus Electric prý vznikly ve spolupráci s LG...

Podobně jako Focus Electric, také oba hybridy postavené na základě Fordu C-Max budou osazeny novými informačními soustavami vyvinutými Microsoftem, které řidiči usnadní hospodaření s energií i plánování jeho cest z pohledu provozních nákladů. Obě nové, „zelené“ verze modelu C-Max se začnou v USA prodávat během příštího roku, v evropských showroomech se objeví se zhruba ročním zpožděním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max Energi
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max Hybrid

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků