Ford C-Max Energi a Hybrid: americká spása

Ušetřit vaši peněženku zbytečných výdajů i planetu zbytečných emisí, to jsou cíle verzí Energi a Hybrid pro kompakt C-Max.

Stánek Fordu na probíhajícím detroitském autosalonu pořadně „zezelenal“. Kromě dlouho očekávaného modelu Ford Focus Electric zde září také C-Max ve verzích Energi a Hybrid. První z nich je osazena vůbec první soustavou „plug-in“ hybrid, druhý pak představuje konvenčnější hybridní řešení s možností přímého záběru spalovacího motoru na přední kola. Oba vozy vycházejí ze základního, pětimístného provedení C-Max z evropské produkce, s provedením Grand C-Max s posuvnými zadními dveřmi se v tomto ohledu nepočítá.

„C-Max Energi a C-Max Hybrid budou ideální volbou pro rodiny s chutí zakusit specifika provozu hybridních automobilů,“ tvrdí Nancy Gioia, vedoucí oddělení koncernu FMC pro „globální elektrifikaci“, a dodává: „Díky flexibilnímu interiéru se tato vozidla zaměří na ekologicky smýšlející motoristy, kteří zároveň vyžadují prostor pro svůj růst.“

Technicky zajímavější C-Max Energi je označován jako AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero Emissions Vehicle) a o jeho pohon se starají elektromotor a vysokonapěťové li-ionové akumulátory dobíjené kompaktním zážehovým motorem pracujícím v Atkinsonově cyklu. C-Max Energi by se měl vyznačovat celkovým dojezdem až 800 km, což je více než u konkurence včetně Chevroletu Volt. Mezi jeho přednosti mají patřit nižší provozní náklady a sníženou závislost na energetických zdrojích, dobití akumulátorů na plnou úroveň prý proběhne snadno během noci i ze sítě s napětím 120 V.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model C-Max hybrid je konvenčním hybridem umožňujícím krátkodobý plně elektrický provoz rychlostí do 76 km/h. Jeho průměrná spotřeba benzínu má být ještě nižší než u stávajícího Fusionu Hybrid, který vykazuje 5,7 l/100 km. Při nižších rychlostech a částečném zatížení se o pohon stará elektromotor blíže neupřesněných vlastností, spalovací motor přichází ke slovu během vyšších rychlostí a akceleraci. Oba výše zmíněné vozy disponují novými bateriemi Li-ion vyvinutými údajně přímo v koncernu FMC, jež jsou oproti konvenčním akumulátorům NiMH menší, lehčí a výkonnější. Je to zvláštní, ale Li-ionové baterie pro Focus Electric prý vznikly ve spolupráci s LG...

Podobně jako Focus Electric, také oba hybridy postavené na základě Fordu C-Max budou osazeny novými informačními soustavami vyvinutými Microsoftem, které řidiči usnadní hospodaření s energií i plánování jeho cest z pohledu provozních nákladů. Obě nové, „zelené“ verze modelu C-Max se začnou v USA prodávat během příštího roku, v evropských showroomech se objeví se zhruba ročním zpožděním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max Energi
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max Hybrid
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků