Ford byl v prvním kvartálu ještě ziskovější, než se čekalo, vydělal přes 2 mld. dolarů

Když jsme vás včera informovali o očekávaných ekonomických výsledcích Fordu za první kvartál letošního roku, vypadalo to na velmi dobré zprávy z teritoria modrého oválu. Ve skutečnosti jsou ale ještě o hodně lepší.

Americký gigant včera zveřejnil, že mezi lednem a březnem roku 2010 dosáhl provozního zisku 2,08 miliardy dolarů, tedy více než dvojnásobku původních očekávání a o 4 miliardy dolarů více než loni ve stejném období. Celkový obrat činili 28,1 miliardy dolarů, což je ve srovnání s loňském taktéž o hodně více - o 3,7 miliardy.

Fordu výrazně rostl i tržní podíl, a to zejména ve Spojených státech. „Mezikvartálně” si pomohl o masivní 2,7 procenta, což je největší nárůst mezi kvartály od roku 1977. V Evropě si automobilka přpsala též řadu úspěchů, když překonala i dlouholetého rivala se dvěma „véčky” ve znaku (i když nakonec ne tak docela, více zde). Jenže jak už to bývá, finanční výsledky evropské divize se pohybují v jiných řádech - provozní zisk 107 milionů dolarů je ve srovnání s Amerikou o hodně menší.

Závěrem připomeňme, že celá restrukturalizace Fordu je velkým dílem současného šéfa Alana Mulallyho, který do firmy přišel v roce 2006. S ohledem na aktuální situaci je směšné, že socialistickou rétorikou současného prezidenta notně posílení Američané ještě loni hlasitě kritizovali Ford za to, že v dobách ohromných ztrát vyplácí Mulallymu okolo 20 milionů dolarů platu ročně. Jde přitom o zcela soukromou firmu, která nepřijala žádnou státní pomoc. Přitom kdyby vám někdo nabídl člověka, jež vám vyvede firmu z desítek miliard dolarů ztráty k miliardovým ziskům za cenu pár desítek milionů ročně, navíc z většiny v akciích, asi byste po něm sáhli rychlostí blesku...

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků