Ford byl v prvním kvartálu ještě ziskovější, než se čekalo, vydělal přes 2 mld. dolarů

Když jsme vás včera informovali o očekávaných ekonomických výsledcích Fordu za první kvartál letošního roku, vypadalo to na velmi dobré zprávy z teritoria modrého oválu. Ve skutečnosti jsou ale ještě o hodně lepší.

Americký gigant včera zveřejnil, že mezi lednem a březnem roku 2010 dosáhl provozního zisku 2,08 miliardy dolarů, tedy více než dvojnásobku původních očekávání a o 4 miliardy dolarů více než loni ve stejném období. Celkový obrat činili 28,1 miliardy dolarů, což je ve srovnání s loňském taktéž o hodně více - o 3,7 miliardy.

Fordu výrazně rostl i tržní podíl, a to zejména ve Spojených státech. „Mezikvartálně” si pomohl o masivní 2,7 procenta, což je největší nárůst mezi kvartály od roku 1977. V Evropě si automobilka přpsala též řadu úspěchů, když překonala i dlouholetého rivala se dvěma „véčky” ve znaku (i když nakonec ne tak docela, více zde). Jenže jak už to bývá, finanční výsledky evropské divize se pohybují v jiných řádech - provozní zisk 107 milionů dolarů je ve srovnání s Amerikou o hodně menší.

Závěrem připomeňme, že celá restrukturalizace Fordu je velkým dílem současného šéfa Alana Mulallyho, který do firmy přišel v roce 2006. S ohledem na aktuální situaci je směšné, že socialistickou rétorikou současného prezidenta notně posílení Američané ještě loni hlasitě kritizovali Ford za to, že v dobách ohromných ztrát vyplácí Mulallymu okolo 20 milionů dolarů platu ročně. Jde přitom o zcela soukromou firmu, která nepřijala žádnou státní pomoc. Přitom kdyby vám někdo nabídl člověka, jež vám vyvede firmu z desítek miliard dolarů ztráty k miliardovým ziskům za cenu pár desítek milionů ročně, navíc z většiny v akciích, asi byste po něm sáhli rychlostí blesku...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků