Ford byl v prvním kvartálu ještě ziskovější, než se čekalo, vydělal přes 2 mld. dolarů

Když jsme vás včera informovali o očekávaných ekonomických výsledcích Fordu za první kvartál letošního roku, vypadalo to na velmi dobré zprávy z teritoria modrého oválu. Ve skutečnosti jsou ale ještě o hodně lepší.

Americký gigant včera zveřejnil, že mezi lednem a březnem roku 2010 dosáhl provozního zisku 2,08 miliardy dolarů, tedy více než dvojnásobku původních očekávání a o 4 miliardy dolarů více než loni ve stejném období. Celkový obrat činili 28,1 miliardy dolarů, což je ve srovnání s loňském taktéž o hodně více - o 3,7 miliardy.

Fordu výrazně rostl i tržní podíl, a to zejména ve Spojených státech. „Mezikvartálně” si pomohl o masivní 2,7 procenta, což je největší nárůst mezi kvartály od roku 1977. V Evropě si automobilka přpsala též řadu úspěchů, když překonala i dlouholetého rivala se dvěma „véčky” ve znaku (i když nakonec ne tak docela, více zde). Jenže jak už to bývá, finanční výsledky evropské divize se pohybují v jiných řádech - provozní zisk 107 milionů dolarů je ve srovnání s Amerikou o hodně menší.

Závěrem připomeňme, že celá restrukturalizace Fordu je velkým dílem současného šéfa Alana Mulallyho, který do firmy přišel v roce 2006. S ohledem na aktuální situaci je směšné, že socialistickou rétorikou současného prezidenta notně posílení Američané ještě loni hlasitě kritizovali Ford za to, že v dobách ohromných ztrát vyplácí Mulallymu okolo 20 milionů dolarů platu ročně. Jde přitom o zcela soukromou firmu, která nepřijala žádnou státní pomoc. Přitom kdyby vám někdo nabídl člověka, jež vám vyvede firmu z desítek miliard dolarů ztráty k miliardovým ziskům za cenu pár desítek milionů ročně, navíc z většiny v akciích, asi byste po něm sáhli rychlostí blesku...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků