Ford byl v prvním kvartálu ještě ziskovější, než se čekalo, vydělal přes 2 mld. dolarů

Ford byl v prvním kvartálu ještě ziskovější, než se čekalo, vydělal přes 2 mld. dolarů

Když jsme vás včera informovali o očekávaných ekonomických výsledcích Fordu za první kvartál letošního roku, vypadalo to na velmi dobré zprávy z teritoria modrého oválu. Ve skutečnosti jsou ale ještě o hodně lepší.

Americký gigant včera zveřejnil, že mezi lednem a březnem roku 2010 dosáhl provozního zisku 2,08 miliardy dolarů, tedy více než dvojnásobku původních očekávání a o 4 miliardy dolarů více než loni ve stejném období. Celkový obrat činili 28,1 miliardy dolarů, což je ve srovnání s loňském taktéž o hodně více - o 3,7 miliardy.

Fordu výrazně rostl i tržní podíl, a to zejména ve Spojených státech. „Mezikvartálně” si pomohl o masivní 2,7 procenta, což je největší nárůst mezi kvartály od roku 1977. V Evropě si automobilka přpsala též řadu úspěchů, když překonala i dlouholetého rivala se dvěma „véčky” ve znaku (i když nakonec ne tak docela, více zde). Jenže jak už to bývá, finanční výsledky evropské divize se pohybují v jiných řádech - provozní zisk 107 milionů dolarů je ve srovnání s Amerikou o hodně menší.

Závěrem připomeňme, že celá restrukturalizace Fordu je velkým dílem současného šéfa Alana Mulallyho, který do firmy přišel v roce 2006. S ohledem na aktuální situaci je směšné, že socialistickou rétorikou současného prezidenta notně posílení Američané ještě loni hlasitě kritizovali Ford za to, že v dobách ohromných ztrát vyplácí Mulallymu okolo 20 milionů dolarů platu ročně. Jde přitom o zcela soukromou firmu, která nepřijala žádnou státní pomoc. Přitom kdyby vám někdo nabídl člověka, jež vám vyvede firmu z desítek miliard dolarů ztráty k miliardovým ziskům za cenu pár desítek milionů ročně, navíc z většiny v akciích, asi byste po něm sáhli rychlostí blesku...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků