Ultimátní terénní dovednosti formovaly vývoj nového Bronca od prvního dne. Zdroj: Ford

Ultimátní terénní dovednosti formovaly vývoj nového Bronca od prvního dne. | Zdroj: Ford

Ford jej dodává s odnímatelnou střechou i dveřmi a nabízí k němu nepřeberné množství příslušenství. Zdroj: Ford

Ford jej dodává s odnímatelnou střechou i dveřmi a nabízí k němu nepřeberné množství příslušenství. | Zdroj: Ford

Některé pakety pak sdružuje do tematických úprav se zaměřením na specifické podmínky terénu. Motor 1

Některé pakety pak sdružuje do tematických úprav se zaměřením na specifické podmínky terénu. | Motor 1

Materiály podané na americký Úřadu pro patenty a ochranné známky ukazují, že Bronco inspirovalo inženýry mnohem více. Zdroj: Ford

Materiály podané na americký Úřadu pro patenty a ochranné známky ukazují, že Bronco inspirovalo inženýry mnohem více. | Zdroj: Ford

Základem jízdy v terénu je dokonalý přehled o prostoru kolem vozu, čemuž napomáhá panoramatický kamerový systém. Zdroj: Ford

Základem jízdy v terénu je dokonalý přehled o prostoru kolem vozu, čemuž napomáhá panoramatický kamerový systém. | Zdroj: Ford

Jenže nejlepší odhad získá člověk vlastním zrakem. Zdroj: Ford

Jenže nejlepší odhad získá člověk vlastním zrakem. | Zdroj: Ford

Proto Ford přišel se zajímavým konceptem sekundárního ovládání vozu umožňujícím řidiči na svém místě stát a vyklonit se dle potřeby.  Zdroj: americký Úřadu pro patenty a ochranné známky (United States Patent and Trademark Office)

Proto Ford přišel se zajímavým konceptem sekundárního ovládání vozu umožňujícím řidiči na svém místě stát a vyklonit se dle potřeby.  | Zdroj: americký Úřadu pro patenty a ochranné známky (United States Patent and Trademark Office)

Ford argumentu bezpečnostním hlediskem, protože během běžného vykouknutí  někdy nelze vůz spolehlivě ovládat. Zdroj: Ford

Ford argumentu bezpečnostním hlediskem, protože během běžného vykouknutí  někdy nelze vůz spolehlivě ovládat. | Zdroj: Ford

Zároveň zmiňuje, že během aktivace sekundárního řízení nejsou dostupní parkovací asistenti, ani systém hlídání jízdy v pruhu nebo popojíždění v koloně. Zdroj: Ford

Zároveň zmiňuje, že během aktivace sekundárního řízení nejsou dostupní parkovací asistenti, ani systém hlídání jízdy v pruhu nebo popojíždění v koloně. | Zdroj: Ford

Jestli řidič sedí nebo stojí pozná Bronco prostřednictvím laserového radaru, kamerového systému, nebo pozice chytrého telefonu, pokud jej má řidič v kapse a má jej aktivovaný jako digitální klíč. Zdroj: Ford

Jestli řidič sedí nebo stojí pozná Bronco prostřednictvím laserového radaru, kamerového systému, nebo pozice chytrého telefonu, pokud jej má řidič v kapse a má jej aktivovaný jako digitální klíč. | Zdroj: Ford

Vlastně je to podobný princip jako odemknutí telefonu prostřednictvím rozpoznání obličeje. Zdroj: Ford

Vlastně je to podobný princip jako odemknutí telefonu prostřednictvím rozpoznání obličeje. | Zdroj: Ford

Smyslem je nejen určit polohu řidiče, ale zároveň zajistit, aby neopustil vymezenou zónu. Zdroj: Ford

Smyslem je nejen určit polohu řidiče, ale zároveň zajistit, aby neopustil vymezenou zónu. | Zdroj: Ford

Přesně specifikovaná jsou i pravidla, kdy je alternativní řízení dostupné. Zdroj: Ford

Přesně specifikovaná jsou i pravidla, kdy je alternativní řízení dostupné. | Zdroj: Ford

V praxi hovoříme o prodírání se náročným terénem s různě prudkými náklony rychlostí ne větší než 5 km/h. Zdroj: Ford

V praxi hovoříme o prodírání se náročným terénem s různě prudkými náklony rychlostí ne větší než 5 km/h. | Zdroj: Ford

Reakce na pokyny budou velmi plynulé, aby nedošlo k cuknutí a vypadnutí řidiče. Zdroj: Ford

Reakce na pokyny budou velmi plynulé, aby nedošlo k cuknutí a vypadnutí řidiče. | Zdroj: Ford

To odpovídá jízdnímu režimu „Go Over Any Thing“. Zdroj: Ford

To odpovídá jízdnímu režimu „Go Over Any Thing“. | Zdroj: Ford

Ovládání rychlosti a případně i natáčení kol není přesně definované, ale mohlo by jít o ergonomicky snadno dostupné dotykové plochy umístěné na horní hraně čelního či bočního rámu.   Zdroj: americký Úřadu pro patenty a ochranné známky (United States Patent and Trademark Office)

Ovládání rychlosti a případně i natáčení kol není přesně definované, ale mohlo by jít o ergonomicky snadno dostupné dotykové plochy umístěné na horní hraně čelního či bočního rámu.   | Zdroj: americký Úřadu pro patenty a ochranné známky (United States Patent and Trademark Office)

O finálním uspořádání ještě nemá Ford v tuto chvíli jasno. Zdroj: Ford

O finálním uspořádání ještě nemá Ford v tuto chvíli jasno. | Zdroj: Ford

Ford jej dodává s odnímatelnou střechou i dveřmi a nabízí k němu nepřeberné množství příslušenství. Zdroj: Ford
Některé pakety pak sdružuje do tematických úprav se zaměřením na specifické podmínky terénu. Motor 1
Materiály podané na americký Úřadu pro patenty a ochranné známky ukazují, že Bronco inspirovalo inženýry mnohem více. Zdroj: Ford
Základem jízdy v terénu je dokonalý přehled o prostoru kolem vozu, čemuž napomáhá panoramatický kamerový systém. Zdroj: Ford
18
Fotogalerie

Ford Bronco zřejmě bude možné řídit i vestoje. Přinese to ohromnou výhodu

Výhled z vozu je při jízdě náročným terénem klíčový a někdy ani kamerový systém není dost dobrý. Ford přišel s nápadem alternativního řízení vozu vestoje, pro dokonalý přehled o překážkách.

Ultimátní terénní dovednosti formovaly vývoj nového Bronca od prvního dne. Ford jej dodává s odnímatelnou střechou i dveřmi a nabízí k němu nepřeberné množství příslušenství. Některé pakety pak sdružuje do tematických úprav se zaměřením na specifické podmínky terénu. Materiály podané na americký Úřadu pro patenty a ochranné známky ukazují, že Bronco inspirovalo inženýry mnohem více.

Základem jízdy v terénu je dokonalý přehled o prostoru kolem vozu, čemuž napomáhá panoramatický kamerový systém. Jenže nejlepší odhad získá člověk vlastním zrakem. Proto Ford přišel se zajímavým konceptem sekundárního ovládání vozu umožňujícím řidiči na svém místě stát a vyklonit se dle potřeby. 

Ford argumentu bezpečnostním hlediskem, protože během běžného vykouknutí  někdy nelze vůz spolehlivě ovládat. Zároveň zmiňuje, že během aktivace sekundárního řízení nejsou dostupní parkovací asistenti, ani systém hlídání jízdy v pruhu nebo popojíždění v koloně.

Jestli řidič sedí či stojí, pozná Bronco prostřednictvím laserového radaru, kamerového systému, nebo pozice chytrého telefonu, pokud jej má řidič v kapse a má jej aktivovaný jako digitální klíč. Vlastně je to podobný princip jako odemknutí telefonu prostřednictvím rozpoznání obličeje. Smyslem je nejen určit polohu řidiče, ale zároveň zajistit, aby neopustil vymezenou zónu.

Přesně specifikovaná jsou i pravidla, kdy je alternativní řízení dostupné. V praxi hovoříme o prodírání se náročným terénem s různě prudkými náklony rychlostí ne větší než 5 km/h. To odpovídá jízdnímu režimu „Go Over Any Thing“. Reakce na pokyny budou velmi plynulé, aby nedošlo k cuknutí a vypadnutí řidiče.

Ovládání rychlosti a případně i natáčení kol není přesně definované, ale mohlo by jít o ergonomicky snadno dostupné dotykové plochy umístěné na horní hraně čelního či bočního rámu.  O finálním uspořádání ještě nemá Ford v tuto chvíli jasno.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud