Ford Bronco se vrací. Dorazí i díky Donaldu Trumpovi

Ford bude znovu vyrábět model Bronco. Za brzké odhalení může slovní přestřelka Fordu s americkým kandidátem na prezidenta Donaldem Trumpem, který si stěžoval, že modrý ovál z USA odchází a stěhuje svou výrobu do Mexika. Reagoval tak na oznámení o přesunu výroby modelů Focus a C-Max do továrny v mexickém Chihuahua.

Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

Bill Ford, výkonný ředitel Fordu, však oznámil, že firma je po krizi znovu připravena najímat nové zaměstnance v USA. Další Bill, tentokrát Johnson, šéf Mezinárodní unie pracovníků pro automobilový, letecký a zemědělský průmysl, na to odpověděl: „Nevidíme rádi, že se výroba aut přesouvá do Mexika, ale Ranger a Bronco zabezpečí budoucnost všech zaměstnanců v závodu v Michiganu.“ Tím v podstatě potvrdil výrobu nové generace modelu Bronco.

O technice i designu vozu můžeme zatím jen spekulovat. V minulosti ale Bronco plnil u Fordu roli SUV střední velikosti. Ovšem v americkém měřítku. Jelikož bude vyráběn po boku nového Rangeru, lze očekávat, že s ním bude leccos sdílet. Velikost novinky si tudíž může odhadnout každý sám. Vždyť Ranger je v nabídce i u nás.

Nový Ford Ranger: odolnější, výkonnější, elegantnější a úspornější!

Nový Ford Ranger: odolnější, výkonnější, elegantnější a úspornější!

Slavné americké SUV se vyrábělo pět generací, od roku 1966 do 1996. Při jeho uvedení v šedesátých letech byl hlavním soupeřem pro Jeep CJ. V roce 1978 se Bronco posunul do vyšší třídy použitím zkrácené platformy modelů F-series. Všechny generace byly vyráběny v Michiganu, kam se nyní výroba Bronca vrací. Uvedení šesté generace do výroby se dá v michiganské továrně očekávat v letech 2018 až 2019. Koncept nového Bronco automobilka uvedla již v roce 2004 a vy se na něj můžete podívat v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků