Ford Bronco se vrací. Dorazí i díky Donaldu Trumpovi

Ford bude znovu vyrábět model Bronco. Za brzké odhalení může slovní přestřelka Fordu s americkým kandidátem na prezidenta Donaldem Trumpem, který si stěžoval, že modrý ovál z USA odchází a stěhuje svou výrobu do Mexika. Reagoval tak na oznámení o přesunu výroby modelů Focus a C-Max do továrny v mexickém Chihuahua.

Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

Bill Ford, výkonný ředitel Fordu, však oznámil, že firma je po krizi znovu připravena najímat nové zaměstnance v USA. Další Bill, tentokrát Johnson, šéf Mezinárodní unie pracovníků pro automobilový, letecký a zemědělský průmysl, na to odpověděl: „Nevidíme rádi, že se výroba aut přesouvá do Mexika, ale Ranger a Bronco zabezpečí budoucnost všech zaměstnanců v závodu v Michiganu.“ Tím v podstatě potvrdil výrobu nové generace modelu Bronco.

O technice i designu vozu můžeme zatím jen spekulovat. V minulosti ale Bronco plnil u Fordu roli SUV střední velikosti. Ovšem v americkém měřítku. Jelikož bude vyráběn po boku nového Rangeru, lze očekávat, že s ním bude leccos sdílet. Velikost novinky si tudíž může odhadnout každý sám. Vždyť Ranger je v nabídce i u nás.

Nový Ford Ranger: odolnější, výkonnější, elegantnější a úspornější!

Nový Ford Ranger: odolnější, výkonnější, elegantnější a úspornější!

Slavné americké SUV se vyrábělo pět generací, od roku 1966 do 1996. Při jeho uvedení v šedesátých letech byl hlavním soupeřem pro Jeep CJ. V roce 1978 se Bronco posunul do vyšší třídy použitím zkrácené platformy modelů F-series. Všechny generace byly vyráběny v Michiganu, kam se nyní výroba Bronca vrací. Uvedení šesté generace do výroby se dá v michiganské továrně očekávat v letech 2018 až 2019. Koncept nového Bronco automobilka uvedla již v roce 2004 a vy se na něj můžete podívat v galerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků