Na nové Bronco čekat nemusíte. Klasiku s V8 z Mustangu vám postaví Icon

Modrý ovál má v plánu oživit jednu ze svých legend. Ford Bronco dorazí v nové generace v roce 2020, pokud ale toužíte spíše po klasice a zároveň spolehlivé technice, řešení existuje už nyní.

Úplně první generace Fordu Bronco ze šedesátých let tak trochu předběhla svou dobu. Byl to sice offroad s tuhými nápravami, zároveň se ale tento vůz snažil nabídnout i jistou dávku luxusu, takže ve své podstatě šlo o předchůdce dnešních SUV, který se mohl poměřovat s automobily jako byl International Harvester Scout či Range Rover.

Ford se zaměří na SUV. Do jejich vývoje vrazí balík, přijede i Bronco

Ford se zaměří na SUV. Do jejich vývoje vrazí balík, přijede i Bronco

Když se objevil, brzy získal značnou popularitu, proto asi není příliš překvapivé, že se Ford rozhodl tohle jméno opět oživit. Nový model dorazí v roce 2020, jeho design se má vzhlédnout v minulosti a už nyní je značnou fanouškovskou základnou netrpělivě očekáván.

Pokud dáváte přednost spíše původnímu modelu, akorát se vám ani trochu nezamlouvá představa, že byste měli pečovat o starou techniku, vězte, že ani to není nepřekonatelný problém. Řešení nabízí americká společnost Icon, která se až dosud věnovala především další offroadové klasice – Toyotě FJ Land Cruiser –  nově má však v nabídce i stroj pojmenovaný zkratkou BR.

Ford Bronco oficiálně potvrzen. Off-road bude nově globálním modelem

Ford Bronco oficiálně potvrzen. Off-road bude nově globálním modelem

Ve své podstatě jde o veterána, který prošel mimořádně pečlivou renovací, tím ale práce Iconu nekončí. Tato společnost osazuje staré automobily moderním brzdovým systémem, navýsost aktuálními podvozkovými komponenty (což se mnoha konzervativním příznivcům zřejmě líbit nebude), hlavně ale zcela novými pohonnými jednotkami.

Pod přední kapotou tohoto konkrétního kousku na fotografiích tluče osmiválcové srdce z Fordu Mustang. Jde o pětilitrový motor z modelu GT s maximálním výkonem 432 koní, jehož akustiku vylepšuje nerezový výfukový systém. Pokud jde o převodovku, zájemci si mohou vybrat buď pětistupňový manuál Aisin AX15, nebo čtyřstupňový automat Ford 4R75W.

Ford Bronco se vrací. Dorazí i díky Donaldu Trumpovi

Ford Bronco se vrací. Dorazí i díky Donaldu Trumpovi

Samozřejmostí je zachování pohonu všech kol díky rozvodovce Advance Atlas II a majitelé mají k dispozici hned šest finálních převodových poměrů podle toho, jestli budou jezdit i v terénu, nebo hlavně na běžných silnicích. Informace o cenách Icon zveřejňuje jen zřídkakdy a ani v případě modelu BR výjimku neudělal, žádnou láci ale nečekejte. Navíc na stavbu budete muset čekat minimálně půl roku.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků