Na nové Bronco čekat nemusíte. Klasiku s V8 z Mustangu vám postaví Icon

Modrý ovál má v plánu oživit jednu ze svých legend. Ford Bronco dorazí v nové generace v roce 2020, pokud ale toužíte spíše po klasice a zároveň spolehlivé technice, řešení existuje už nyní.

Úplně první generace Fordu Bronco ze šedesátých let tak trochu předběhla svou dobu. Byl to sice offroad s tuhými nápravami, zároveň se ale tento vůz snažil nabídnout i jistou dávku luxusu, takže ve své podstatě šlo o předchůdce dnešních SUV, který se mohl poměřovat s automobily jako byl International Harvester Scout či Range Rover.

Ford se zaměří na SUV. Do jejich vývoje vrazí balík, přijede i Bronco

Ford se zaměří na SUV. Do jejich vývoje vrazí balík, přijede i Bronco

Když se objevil, brzy získal značnou popularitu, proto asi není příliš překvapivé, že se Ford rozhodl tohle jméno opět oživit. Nový model dorazí v roce 2020, jeho design se má vzhlédnout v minulosti a už nyní je značnou fanouškovskou základnou netrpělivě očekáván.

Pokud dáváte přednost spíše původnímu modelu, akorát se vám ani trochu nezamlouvá představa, že byste měli pečovat o starou techniku, vězte, že ani to není nepřekonatelný problém. Řešení nabízí americká společnost Icon, která se až dosud věnovala především další offroadové klasice – Toyotě FJ Land Cruiser –  nově má však v nabídce i stroj pojmenovaný zkratkou BR.

Ford Bronco oficiálně potvrzen. Off-road bude nově globálním modelem

Ford Bronco oficiálně potvrzen. Off-road bude nově globálním modelem

Ve své podstatě jde o veterána, který prošel mimořádně pečlivou renovací, tím ale práce Iconu nekončí. Tato společnost osazuje staré automobily moderním brzdovým systémem, navýsost aktuálními podvozkovými komponenty (což se mnoha konzervativním příznivcům zřejmě líbit nebude), hlavně ale zcela novými pohonnými jednotkami.

Pod přední kapotou tohoto konkrétního kousku na fotografiích tluče osmiválcové srdce z Fordu Mustang. Jde o pětilitrový motor z modelu GT s maximálním výkonem 432 koní, jehož akustiku vylepšuje nerezový výfukový systém. Pokud jde o převodovku, zájemci si mohou vybrat buď pětistupňový manuál Aisin AX15, nebo čtyřstupňový automat Ford 4R75W.

Ford Bronco se vrací. Dorazí i díky Donaldu Trumpovi

Ford Bronco se vrací. Dorazí i díky Donaldu Trumpovi

Samozřejmostí je zachování pohonu všech kol díky rozvodovce Advance Atlas II a majitelé mají k dispozici hned šest finálních převodových poměrů podle toho, jestli budou jezdit i v terénu, nebo hlavně na běžných silnicích. Informace o cenách Icon zveřejňuje jen zřídkakdy a ani v případě modelu BR výjimku neudělal, žádnou láci ale nečekejte. Navíc na stavbu budete muset čekat minimálně půl roku.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků