Ford Boss 351: robustní osmiválec pro sport za pár „babek”

Uvažujete-li o stavbě výkonného závodního vozu, máte novou volbu: osmiválec Boss 351. Ani v Evropě nejsou na okruhových, sprintových nebo jen uličních závodech různé prototypy výjimečnými zjevy. Ford nyní představil novou pohonnou jednotku, která se pro ně hodí. Nese klasický název Boss 351 a lze ji ladit na výkon přes 600 koní.

Nový osmiválec se bude dodávat v tradičních objemech vyjádřených kubickými palci v hodnotách 351, 427 nebo 460. Jednotka vychází z klasického motoru Windsor 351, disponuje však velkými, robustními ložisky klikového hřídele z jednotky Cleveland. Konstruktéři měli při jeho stavbě na na mysli především sílu, výkon a trvanlivost. Na rozdíl od řady motorů určených výhradně pro závody je Boss 351 opatřen běžným chlazením a umožňuje i provoz v čistě uličních podmínkách, tedy při nižších rychlostech. A cena za blok motoru začíná na velmi zajímavých 1 999 dolarech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová jednotka se hodí pro řadu účelů od sprintů přes okruhové závody až po zástavbu do klasických Mustangů. Její vývoj probíhal v oddělení Ford Racing a podle požadavků závodních řidičů. Očekává se opravdu velkosériová výroba, jež jeho prodejní cenu stlačí na úroveň modifikovaných běžných jednotek. Podrobnosti najdete na těchto specializovaných stránkách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 351, 1971
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků