Ford Boss 351: robustní osmiválec pro sport za pár „babek”

Uvažujete-li o stavbě výkonného závodního vozu, máte novou volbu: osmiválec Boss 351. Ani v Evropě nejsou na okruhových, sprintových nebo jen uličních závodech různé prototypy výjimečnými zjevy. Ford nyní představil novou pohonnou jednotku, která se pro ně hodí. Nese klasický název Boss 351 a lze ji ladit na výkon přes 600 koní.

Nový osmiválec se bude dodávat v tradičních objemech vyjádřených kubickými palci v hodnotách 351, 427 nebo 460. Jednotka vychází z klasického motoru Windsor 351, disponuje však velkými, robustními ložisky klikového hřídele z jednotky Cleveland. Konstruktéři měli při jeho stavbě na na mysli především sílu, výkon a trvanlivost. Na rozdíl od řady motorů určených výhradně pro závody je Boss 351 opatřen běžným chlazením a umožňuje i provoz v čistě uličních podmínkách, tedy při nižších rychlostech. A cena za blok motoru začíná na velmi zajímavých 1 999 dolarech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová jednotka se hodí pro řadu účelů od sprintů přes okruhové závody až po zástavbu do klasických Mustangů. Její vývoj probíhal v oddělení Ford Racing a podle požadavků závodních řidičů. Očekává se opravdu velkosériová výroba, jež jeho prodejní cenu stlačí na úroveň modifikovaných běžných jednotek. Podrobnosti najdete na těchto specializovaných stránkách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 351, 1971
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků