Ford B-MAX ovládl AUTOBEST 2013. Aby to ale nebyl polibek smrti…

Porota patnácti novinářů ze zemí střední a východní Evropy zvolila v anketě AUTOBEST 2013 vítězem nový Ford B-MAX. Je to první Ford, který tuto anketu vyhrál.
Ford B-MAX ovládl AUTOBEST 2013. Aby to ale nebyl polibek smrti…

Porota ocenila u Fordu B-MAX – stejně jako my - hlavně motor 1.0 EcoBoost, kvalitu zpracování vozu a důmyslné řešení systému otevírání dveří Ford Easy Access. 

„B-MAX je brilantní, inteligentní vůz,“ řekl Ilia Seliktar, prezident AUTOBEST. „Je to první auto, které má namísto klasických B-sloupků dva středové sloupky integrované přímo ve dveřích. Toto ocenění ukazuje evropským zákazníkům, že automobil může představovat výhodnou koupi a zároveň být cool.“

Porotci z Bulharska, České republiky, Chorvatska, Kypru, Maďarska, Makedonie, Polska, Rumunska, Ruska, Řecka, Srbska, Slovenska, Slovinska, Turecka a Ukrajiny hodnotili zúčastněné automobily podle třinácti různých kritérií - od prodejní ceny přes spotřebu paliva až po design.

Ford B-MAX: rozčeří v Česku vodu?

Ford B-MAX: rozčeří v Česku vodu?

Nový B-MAX získal 830 bodů a zařadil se tak před Škodu Rapid (736 bodů) i Peugeot 301 (662 bodů). Sedm porotců z patnácti označilo nový kompaktní model Fordu za celkového vítěze. Sedm členů poroty dalo na první místo Ford B-MAX, pět Fiat 500L a tři Škodu Rapid.  Ve finále byly ještě Dacia Lodgy a Fiat 500L.

Ocenění AUTOBEST 2013 není první, které nový B-MAX získal. Čtenáři německého časopisu Auto Motor und Sport mu udělili cenu Autonis - „Nejkrásnější minivan roku 2012“. Od nezávislé organizace Euro NCAP pak obdržel maximální pětihvězdičkové hodnocení za své bezpečnostní vlastnosti. V České republice je jedním z finalistů soutěže Auto roku 2013.

Umístění netradičného modelu přivítali s nadšením představitelé Fordu ČR na víkendové prezentaci v Jánských lázních, které jsme se zúčastnili. Z jejich úst zazněla ale i tato slova (míněná jistě s nadsázkou!):

„Hlavně aby to nebyl polibek smrti. Focus vyhrál anketu Auto roku 2012 v Česku a výsledek? Prodejům u nás nekraluje…“ 

 

AUTOBEST

Tato organizace vznikla v roce 2000 v Bukurešti. Mezi její zakládající členy patřili motorističtí novináři z Bulharska, Kypru, Chorvatska, Makedonie, Srbska, Černé Hory, Malty, Rumunska, Slovenska a Turecka. Dnes jsou jejími členy novináři z 15 evropských zemí včetně Česka. Každoročně vyhlašuje anketu AUTOBEST a věnuje se problematice motorismu v zemích střední a východní Evropy.

 
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků