„Ford B-MAX nabízí prémiový pocit,“ říká Daniel Schweren

„Ford B-MAX nabízí prémiový pocit,“ říká Daniel Schweren

V Mnichově se konala mezinárodní prezentace novinky Fordu. Malý B-MAX představil novinářům z Česka Daniel Schweren z Ford of Europe. Z jeho vystoupení vybíráme:  

  • Ten vůz se začal rodit zhruba před pěti lety. Na jeho vývoji pracovalo téměř tisíc lidí. Samozřejmě jsme od počátku přemýšleli o našem zákazníkovi. Je jasné, že dnes od vozu vyžadují flexibilitu. A není to jen otázka přepravy osob, ale i zavazadel, nákladu.
  • Největší výzvou samozřejmě pro nás bylo vypořádat se s jeho velkostí. S tím, aby oslovil i lidí, kteří dříve usedali do větších vozů. Očekáváme totiž, že si ho budou ze čtyřiceti procent kupovat lidé, kteří dříve vlastnili větší auto, s tímto modelem přejdou na menší. A z dvaceti procent pak ti, kdo vlastnili podobné malé auto.
  • Největšími zájemci podle nás budou mladí lidé s malými dětmi a lidé kolem šedesátky.
  • Hlavní přednost Fordu B-MAX? Bezesporu jeho stylové a originální dveře, které umožňují nejsnazší nastupování v dané třídě. Nabízejí při nastupování bezkonkurenčně největší prostor. U normálního auta je to tak 70-80 centimetrů, u tohoto vozu 150 centimetrů.
  • Řešení dveří nazvané Ford Easy Access spočívá v kombinaci běžných, vpředu zavěšených dveří s posuvnými dveřmi zadními. Středové sloupky karoserie jsou integrované přímo do samotných dveří. 
  • Ale tohle řešení nijak neubralo na odolnosti vozu. Je bezpečný. Absolvovali jsme s ním 5000 virtuálních a 50 reálných crash testů.
  • Má i další přednosti. Třeba je to první auto ve svém segmentu, které má systém Active City Stop, který pomáhá předcházet kolizím se stojícími nebo pomaleji jedoucími vozidly zejména v městském provozu. Řadí se k technicky nejvyspělejším malým vozům v Evropě; má také komunikační systém SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání
  • Lze v něm převážet opravdu dlouhé předměty (až 2,3 metru), nabízí v interiéru větší prostor než běžné vozy.
  • Jedním z motorů v nabídce je i litrový zážehový tříválec, Ford EcoBoost (88 kW). Má o 15 procent nižší spotřebu než nejbližší konkurent. Ne náhodou letos dostal prestižní cenu International Engine of the Year. 
  • Chtěli jsme také, aby zákazníci měli z vozu prémiový pocit. Podívejte se třeba na prošívání sedadel. Na použité materiály v interiéru….
Více o prvních dojmech z vozu zítra.
 
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků