„Ford B-MAX nabízí prémiový pocit,“ říká Daniel Schweren

„Ford B-MAX nabízí prémiový pocit,“ říká Daniel Schweren

V Mnichově se konala mezinárodní prezentace novinky Fordu. Malý B-MAX představil novinářům z Česka Daniel Schweren z Ford of Europe. Z jeho vystoupení vybíráme:  

  • Ten vůz se začal rodit zhruba před pěti lety. Na jeho vývoji pracovalo téměř tisíc lidí. Samozřejmě jsme od počátku přemýšleli o našem zákazníkovi. Je jasné, že dnes od vozu vyžadují flexibilitu. A není to jen otázka přepravy osob, ale i zavazadel, nákladu.
  • Největší výzvou samozřejmě pro nás bylo vypořádat se s jeho velkostí. S tím, aby oslovil i lidí, kteří dříve usedali do větších vozů. Očekáváme totiž, že si ho budou ze čtyřiceti procent kupovat lidé, kteří dříve vlastnili větší auto, s tímto modelem přejdou na menší. A z dvaceti procent pak ti, kdo vlastnili podobné malé auto.
  • Největšími zájemci podle nás budou mladí lidé s malými dětmi a lidé kolem šedesátky.
  • Hlavní přednost Fordu B-MAX? Bezesporu jeho stylové a originální dveře, které umožňují nejsnazší nastupování v dané třídě. Nabízejí při nastupování bezkonkurenčně největší prostor. U normálního auta je to tak 70-80 centimetrů, u tohoto vozu 150 centimetrů.
  • Řešení dveří nazvané Ford Easy Access spočívá v kombinaci běžných, vpředu zavěšených dveří s posuvnými dveřmi zadními. Středové sloupky karoserie jsou integrované přímo do samotných dveří. 
  • Ale tohle řešení nijak neubralo na odolnosti vozu. Je bezpečný. Absolvovali jsme s ním 5000 virtuálních a 50 reálných crash testů.
  • Má i další přednosti. Třeba je to první auto ve svém segmentu, které má systém Active City Stop, který pomáhá předcházet kolizím se stojícími nebo pomaleji jedoucími vozidly zejména v městském provozu. Řadí se k technicky nejvyspělejším malým vozům v Evropě; má také komunikační systém SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání
  • Lze v něm převážet opravdu dlouhé předměty (až 2,3 metru), nabízí v interiéru větší prostor než běžné vozy.
  • Jedním z motorů v nabídce je i litrový zážehový tříválec, Ford EcoBoost (88 kW). Má o 15 procent nižší spotřebu než nejbližší konkurent. Ne náhodou letos dostal prestižní cenu International Engine of the Year. 
  • Chtěli jsme také, aby zákazníci měli z vozu prémiový pocit. Podívejte se třeba na prošívání sedadel. Na použité materiály v interiéru….
Více o prvních dojmech z vozu zítra.
 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků