„Ford B-MAX nabízí prémiový pocit,“ říká Daniel Schweren

„Ford B-MAX nabízí prémiový pocit,“ říká Daniel Schweren

V Mnichově se konala mezinárodní prezentace novinky Fordu. Malý B-MAX představil novinářům z Česka Daniel Schweren z Ford of Europe. Z jeho vystoupení vybíráme:  

  • Ten vůz se začal rodit zhruba před pěti lety. Na jeho vývoji pracovalo téměř tisíc lidí. Samozřejmě jsme od počátku přemýšleli o našem zákazníkovi. Je jasné, že dnes od vozu vyžadují flexibilitu. A není to jen otázka přepravy osob, ale i zavazadel, nákladu.
  • Největší výzvou samozřejmě pro nás bylo vypořádat se s jeho velkostí. S tím, aby oslovil i lidí, kteří dříve usedali do větších vozů. Očekáváme totiž, že si ho budou ze čtyřiceti procent kupovat lidé, kteří dříve vlastnili větší auto, s tímto modelem přejdou na menší. A z dvaceti procent pak ti, kdo vlastnili podobné malé auto.
  • Největšími zájemci podle nás budou mladí lidé s malými dětmi a lidé kolem šedesátky.
  • Hlavní přednost Fordu B-MAX? Bezesporu jeho stylové a originální dveře, které umožňují nejsnazší nastupování v dané třídě. Nabízejí při nastupování bezkonkurenčně největší prostor. U normálního auta je to tak 70-80 centimetrů, u tohoto vozu 150 centimetrů.
  • Řešení dveří nazvané Ford Easy Access spočívá v kombinaci běžných, vpředu zavěšených dveří s posuvnými dveřmi zadními. Středové sloupky karoserie jsou integrované přímo do samotných dveří. 
  • Ale tohle řešení nijak neubralo na odolnosti vozu. Je bezpečný. Absolvovali jsme s ním 5000 virtuálních a 50 reálných crash testů.
  • Má i další přednosti. Třeba je to první auto ve svém segmentu, které má systém Active City Stop, který pomáhá předcházet kolizím se stojícími nebo pomaleji jedoucími vozidly zejména v městském provozu. Řadí se k technicky nejvyspělejším malým vozům v Evropě; má také komunikační systém SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání
  • Lze v něm převážet opravdu dlouhé předměty (až 2,3 metru), nabízí v interiéru větší prostor než běžné vozy.
  • Jedním z motorů v nabídce je i litrový zážehový tříválec, Ford EcoBoost (88 kW). Má o 15 procent nižší spotřebu než nejbližší konkurent. Ne náhodou letos dostal prestižní cenu International Engine of the Year. 
  • Chtěli jsme také, aby zákazníci měli z vozu prémiový pocit. Podívejte se třeba na prošívání sedadel. Na použité materiály v interiéru….
Více o prvních dojmech z vozu zítra.
 
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků