Ford B-Max končí. V září sjede z linky poslední kus

Ford B-Max je vozidlo, které bylo pro Ford velkým prodejním propadákem. A nejspíše i proto nyní Ford oznámil konec jeho výroby. V továrně v rumunské Craiově ho nahradí Ford EcoSport.

Když Ford začal v Rumunsku v roce 2012 vyrábět B-max, viděl v něm vůz, který bude na trhu konkurovat Opelu Meriva, Citroënu C3 Picasso nebo Kie Venga. To se bohužel nestalo a nakonec se tento model stal spíše noční můrou a prodejním propadákem. Nyní se vedení Fordu rozhodlo ukončit jeho výrobu, aby mohl uvolnit linku pro nastupující Ford EcoSport.

Tuto zprávu už oficiálně potvrdil i Ford of Romania a dodal, že produkce bude ukončena na začátku září tohoto roku. Jeho nástupce, který bude závod v Craiově vyrábět, bude určen pro evropský trh. EcoSport 2018, který bude mít premiéru v USA, má stále pod palcem továrna v Chennaii, v Indii.

[ArticleBox ORIGINÁL Triatlon Ford Challenge Prague omezí příští víkend pražskou dopravu : 37983

I přesto, že B-Max ve výrobě končí, automobilka už hledá dalších 700 pracovníků na nová místa. Podle jejich slov by mělo 500 z nich vyrábět vůz EcoSport, zatímco zbylá dvoustovka začne pracovat na motorech EcoBoost. Takže továrna bude nejspíše na konci roku 2017 domovem 1 700 pracovníků.

Valentino Rossi přišel s vlastní verzí Fordu Ranger

Valentino Rossi přišel s vlastní verzí Fordu Ranger

"Rád bych poděkoval všem zaměstnancům Ford Craiova, kteří přispěli k výrobě nejmodernějšího vozu MAV( Multi Activity Vehicle), který byl kdy postaven, Ford B-Max," pronesl John Oldham, prezident Ford Romania. "Rostoucí počet pracovníků je vyníkající zprávou pro naše výrobní aktivity v Rumunsku," dodal.

A jak by měl vypadat nástupce? Ford EcoSport, který prošel redesignem, bude uvnitř volně inspirován novou Fiestou, v nejlepší výbavě bude mít pohon všech čtyř kol a seznam motorů začíná na objemu 1.0 a pokračuje přes 1.5 litru až k dvoulitrovému čtyřválci.

V galerii se můžete podívat na oba zmiňované vozy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků