Ford B-Max končí. V září sjede z linky poslední kus

Ford B-Max je vozidlo, které bylo pro Ford velkým prodejním propadákem. A nejspíše i proto nyní Ford oznámil konec jeho výroby. V továrně v rumunské Craiově ho nahradí Ford EcoSport.

Když Ford začal v Rumunsku v roce 2012 vyrábět B-max, viděl v něm vůz, který bude na trhu konkurovat Opelu Meriva, Citroënu C3 Picasso nebo Kie Venga. To se bohužel nestalo a nakonec se tento model stal spíše noční můrou a prodejním propadákem. Nyní se vedení Fordu rozhodlo ukončit jeho výrobu, aby mohl uvolnit linku pro nastupující Ford EcoSport.

Tuto zprávu už oficiálně potvrdil i Ford of Romania a dodal, že produkce bude ukončena na začátku září tohoto roku. Jeho nástupce, který bude závod v Craiově vyrábět, bude určen pro evropský trh. EcoSport 2018, který bude mít premiéru v USA, má stále pod palcem továrna v Chennaii, v Indii.

[ArticleBox ORIGINÁL Triatlon Ford Challenge Prague omezí příští víkend pražskou dopravu : 37983

I přesto, že B-Max ve výrobě končí, automobilka už hledá dalších 700 pracovníků na nová místa. Podle jejich slov by mělo 500 z nich vyrábět vůz EcoSport, zatímco zbylá dvoustovka začne pracovat na motorech EcoBoost. Takže továrna bude nejspíše na konci roku 2017 domovem 1 700 pracovníků.

Valentino Rossi přišel s vlastní verzí Fordu Ranger

Valentino Rossi přišel s vlastní verzí Fordu Ranger

"Rád bych poděkoval všem zaměstnancům Ford Craiova, kteří přispěli k výrobě nejmodernějšího vozu MAV( Multi Activity Vehicle), který byl kdy postaven, Ford B-Max," pronesl John Oldham, prezident Ford Romania. "Rostoucí počet pracovníků je vyníkající zprávou pro naše výrobní aktivity v Rumunsku," dodal.

A jak by měl vypadat nástupce? Ford EcoSport, který prošel redesignem, bude uvnitř volně inspirován novou Fiestou, v nejlepší výbavě bude mít pohon všech čtyř kol a seznam motorů začíná na objemu 1.0 a pokračuje přes 1.5 litru až k dvoulitrovému čtyřválci.

V galerii se můžete podívat na oba zmiňované vozy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků