Ford B-Max končí. V září sjede z linky poslední kus

Ford B-Max je vozidlo, které bylo pro Ford velkým prodejním propadákem. A nejspíše i proto nyní Ford oznámil konec jeho výroby. V továrně v rumunské Craiově ho nahradí Ford EcoSport.

Když Ford začal v Rumunsku v roce 2012 vyrábět B-max, viděl v něm vůz, který bude na trhu konkurovat Opelu Meriva, Citroënu C3 Picasso nebo Kie Venga. To se bohužel nestalo a nakonec se tento model stal spíše noční můrou a prodejním propadákem. Nyní se vedení Fordu rozhodlo ukončit jeho výrobu, aby mohl uvolnit linku pro nastupující Ford EcoSport.

Tuto zprávu už oficiálně potvrdil i Ford of Romania a dodal, že produkce bude ukončena na začátku září tohoto roku. Jeho nástupce, který bude závod v Craiově vyrábět, bude určen pro evropský trh. EcoSport 2018, který bude mít premiéru v USA, má stále pod palcem továrna v Chennaii, v Indii.

[ArticleBox ORIGINÁL Triatlon Ford Challenge Prague omezí příští víkend pražskou dopravu : 37983

I přesto, že B-Max ve výrobě končí, automobilka už hledá dalších 700 pracovníků na nová místa. Podle jejich slov by mělo 500 z nich vyrábět vůz EcoSport, zatímco zbylá dvoustovka začne pracovat na motorech EcoBoost. Takže továrna bude nejspíše na konci roku 2017 domovem 1 700 pracovníků.

Valentino Rossi přišel s vlastní verzí Fordu Ranger

Valentino Rossi přišel s vlastní verzí Fordu Ranger

"Rád bych poděkoval všem zaměstnancům Ford Craiova, kteří přispěli k výrobě nejmodernějšího vozu MAV( Multi Activity Vehicle), který byl kdy postaven, Ford B-Max," pronesl John Oldham, prezident Ford Romania. "Rostoucí počet pracovníků je vyníkající zprávou pro naše výrobní aktivity v Rumunsku," dodal.

A jak by měl vypadat nástupce? Ford EcoSport, který prošel redesignem, bude uvnitř volně inspirován novou Fiestou, v nejlepší výbavě bude mít pohon všech čtyř kol a seznam motorů začíná na objemu 1.0 a pokračuje přes 1.5 litru až k dvoulitrovému čtyřválci.

V galerii se můžete podívat na oba zmiňované vozy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

včera | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 40 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků