Ford B-Max: je toto „ten“ slibovaný průlom?

Automobilka Ford na svém ženevském stánku vystavuje svůj nový koncept B-Max postavený na základě kompaktní Fiesty.

Možná si vzpomenete, že již na počátku února slibovalo tiskové oddělení FMC do Ženevy přivézt „průlomový nový model“, a při té příležitosti jsme shrnuli všechny plány evropského Fordu pro nejbližší budoucnost. Nyní se zdá, že tou nejvýznamnější novinkou je právě studie Ford B-Max, který míří do sféry kompaktních MPV a stojí na podvozku stávající Fiesty. Jeho poslání je jasné: nahradit letitý, nicméně stále velmi dobře se prodávající model Fusion a zaútočit především proti novému Opelu Meriva. Také u něj proto můžeme čekat kouzla se zadními dveřmi. Zatímco však Meriva otevírá zadní pár dveří na jednoduchých závěsech proti směru jízdy, B-Max disponuje komplikovanějšími posuvnými dveřmi ve stylu většího modelu Ford Grand C-Max. To však nic nemění na tom, že nastupování na zadní sedadla i v tomto případě usnadňuje absence sloupků B.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„S tímto jedinečným dveřním systémem a dynamickým designem posílá B-Max naléhavou zprávu zákazníkům žádajícím kompaktní, stylový a univerzální vůz, že již brzy dostanou, co chtějí,“ tvrdí Stehen Odell, nejvyšší muž Ford Europe. Za povšimnutí také stojí, že studie B-Max postrádá dveřní kliky, které nahradilo dálkové ovládání. Ford B-Max svojí délkou jen nepatrně překračuje hranici čtyř metrů a v porovnání s pětidvéřovou verzí Fiesty je o 110 mm delší a vyšší. Na palubě by měl být dostatek místa pro pětičlennou dospělou posádku. Zavazadlový prostor má plochou podlahu a po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40 a sedadla spolujezdce vznikne místo pro odložení předmětů dlouhých až 2 350 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon konceptu Ford B-Max se stará „litrový“ tříválec využívající kompletní techniky EcoBoost a řízeného zhášení start/stop. Vyznačuje se tedy přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a dvojicí variabilních vačkových hřídelí. Právě tento motor by měl s ohledem na tlak vedoucí k dalšímu snižování emisí CO2 záhy nahradit stávající, atmosféricky plněné čtyřválce Ford, zatím se však nachází ve stádiu vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků