Ford B-Max: je toto „ten“ slibovaný průlom?

Automobilka Ford na svém ženevském stánku vystavuje svůj nový koncept B-Max postavený na základě kompaktní Fiesty.

Možná si vzpomenete, že již na počátku února slibovalo tiskové oddělení FMC do Ženevy přivézt „průlomový nový model“, a při té příležitosti jsme shrnuli všechny plány evropského Fordu pro nejbližší budoucnost. Nyní se zdá, že tou nejvýznamnější novinkou je právě studie Ford B-Max, který míří do sféry kompaktních MPV a stojí na podvozku stávající Fiesty. Jeho poslání je jasné: nahradit letitý, nicméně stále velmi dobře se prodávající model Fusion a zaútočit především proti novému Opelu Meriva. Také u něj proto můžeme čekat kouzla se zadními dveřmi. Zatímco však Meriva otevírá zadní pár dveří na jednoduchých závěsech proti směru jízdy, B-Max disponuje komplikovanějšími posuvnými dveřmi ve stylu většího modelu Ford Grand C-Max. To však nic nemění na tom, že nastupování na zadní sedadla i v tomto případě usnadňuje absence sloupků B.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„S tímto jedinečným dveřním systémem a dynamickým designem posílá B-Max naléhavou zprávu zákazníkům žádajícím kompaktní, stylový a univerzální vůz, že již brzy dostanou, co chtějí,“ tvrdí Stehen Odell, nejvyšší muž Ford Europe. Za povšimnutí také stojí, že studie B-Max postrádá dveřní kliky, které nahradilo dálkové ovládání. Ford B-Max svojí délkou jen nepatrně překračuje hranici čtyř metrů a v porovnání s pětidvéřovou verzí Fiesty je o 110 mm delší a vyšší. Na palubě by měl být dostatek místa pro pětičlennou dospělou posádku. Zavazadlový prostor má plochou podlahu a po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40 a sedadla spolujezdce vznikne místo pro odložení předmětů dlouhých až 2 350 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon konceptu Ford B-Max se stará „litrový“ tříválec využívající kompletní techniky EcoBoost a řízeného zhášení start/stop. Vyznačuje se tedy přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a dvojicí variabilních vačkových hřídelí. Právě tento motor by měl s ohledem na tlak vedoucí k dalšímu snižování emisí CO2 záhy nahradit stávající, atmosféricky plněné čtyřválce Ford, zatím se však nachází ve stádiu vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků