Ford B-Max: je toto „ten“ slibovaný průlom?

Automobilka Ford na svém ženevském stánku vystavuje svůj nový koncept B-Max postavený na základě kompaktní Fiesty.

Možná si vzpomenete, že již na počátku února slibovalo tiskové oddělení FMC do Ženevy přivézt „průlomový nový model“, a při té příležitosti jsme shrnuli všechny plány evropského Fordu pro nejbližší budoucnost. Nyní se zdá, že tou nejvýznamnější novinkou je právě studie Ford B-Max, který míří do sféry kompaktních MPV a stojí na podvozku stávající Fiesty. Jeho poslání je jasné: nahradit letitý, nicméně stále velmi dobře se prodávající model Fusion a zaútočit především proti novému Opelu Meriva. Také u něj proto můžeme čekat kouzla se zadními dveřmi. Zatímco však Meriva otevírá zadní pár dveří na jednoduchých závěsech proti směru jízdy, B-Max disponuje komplikovanějšími posuvnými dveřmi ve stylu většího modelu Ford Grand C-Max. To však nic nemění na tom, že nastupování na zadní sedadla i v tomto případě usnadňuje absence sloupků B.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„S tímto jedinečným dveřním systémem a dynamickým designem posílá B-Max naléhavou zprávu zákazníkům žádajícím kompaktní, stylový a univerzální vůz, že již brzy dostanou, co chtějí,“ tvrdí Stehen Odell, nejvyšší muž Ford Europe. Za povšimnutí také stojí, že studie B-Max postrádá dveřní kliky, které nahradilo dálkové ovládání. Ford B-Max svojí délkou jen nepatrně překračuje hranici čtyř metrů a v porovnání s pětidvéřovou verzí Fiesty je o 110 mm delší a vyšší. Na palubě by měl být dostatek místa pro pětičlennou dospělou posádku. Zavazadlový prostor má plochou podlahu a po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40 a sedadla spolujezdce vznikne místo pro odložení předmětů dlouhých až 2 350 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon konceptu Ford B-Max se stará „litrový“ tříválec využívající kompletní techniky EcoBoost a řízeného zhášení start/stop. Vyznačuje se tedy přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a dvojicí variabilních vačkových hřídelí. Právě tento motor by měl s ohledem na tlak vedoucí k dalšímu snižování emisí CO2 záhy nahradit stávající, atmosféricky plněné čtyřválce Ford, zatím se však nachází ve stádiu vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků