Ford B-MAX: designérka Tsubakiová představila unikátní dveře

Snadný přístup do interiéru automobilu - to je zapeklitý úkol, s kterým se perou designéři světových automobilek již mnoho let.

Zdá se, že ti od Fordu přišli na to pravé řešení. Systém se jmenuje „Easy Access Door“ (dveře se snadným přístupem) a byl zkonstruovaný pro nový model B-MAX. Jeho hlavním znakem je, že integruje středové sloupky karoserie přímo do dveří automobilu. Na každé straně karoserie tak vzniká nástupní otvor o šířce 1,5 m.

Pro srovnání - u vozů s konvenčními dveřmi bývá tato hodnota sotva poloviční. Například Opel Meriva se vzadu zavěšenými zadními dveřmi má nástupní otvor široký méně než 0,7 m.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designérka Erika Tsubakiová v akci. V Londýně představila systém „Easy Access Door“, originální řešení dveří pro připravovaný nový model B-MAX.

„Lidé ve velkých městech bojují s nedostatkem prostoru a my jsme pro ně chtěli najít nové řešení,“ popsal zrod nového řešení Stefan Lamm, ředitel exteriérového designu ve Ford of Europe.

Řekl, že tým konstruktérů a designérů strávil několik dní pozorováním řidičů v každodenních situacích, jako jsou cesty na nákup nebo vyzvedávání dětí ze školy. Pak se pustili do navrhování vozu.

Výsledkem bylo, že přemístili vysokopevnostní strukturální prvky karoserie ze středových sloupků přímo do dveří. (Zde kromě jiného zajišťují vynikající ochranu posádky, zejména v případě bočního nárazu.)

V klíčových místech karoserie použili speciální druhy oceli, jež jsou až pětkrát pevnější než běžná ocel. Výsledkem je extrémně tuhá nosná struktura bez nežádoucího nárůstu hmotnosti.

Během tří let provedl vývojový tým více než tisíc detailních počítačových simulací „k optimalizaci bočního nárazu“. Každá simulace přitom trvala 24 hodin a vyžadovala výpočetní výkon odpovídající osmi výkonným PC. Tyto simulace byly následně ověřeny v sérii padesáti skutečných bariérových testů.

Klepněte pro větší obrázek
B-MAX využívá důmyslného řešení se středovými sloupky karoserie integrovanými do konvenčních předních a posuvných zadních dveří.

„Navrhli jsme karoserii tak, abychom využili všech předností nové koncepce dveří a přitom vytvořili pevnou, tuhou a lehkou konstrukci,“ řekl Darren Palmer, ředitel kvality produktového vývoje ve Ford of Europe. „Tuhá, stabilní karoserie je skvělá pro jízdní vlastnosti. B-MAX je zrovna tak pevný jako aktuální Fiesta a bude se zrovna tak dobře řídit.“

Interiér B-MAXu využívá v plné míře možností nového uspořádání dveří. Zadní sedadla a přední sedadlo spolujezdce lze sklopit a vytvořit tak velkou ložnou plochu, na kterou se vejde jízdní kolo nebo třeba naplocho balený nábytek.

Ford B-MAX: prohlédněte si jej v nové animaci

Ford B-MAX: prohlédněte si jej v nové animaci

„Díky této koncepci můžete nakládat bočními dveřmi opravdu velké předměty, dlouhé až 2,3 m,“ doplnil Ernst Reim, šéfdesignér interiérů ve Ford of Europe. „Představa cesty do obchodu s nábytkem nebo výletu na pláž se surfovacím prknem je najednou mnohem příjemnější.“

Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford B-MAX se systémem "Easy Access Door" bude představen příští měsíc na autosalonu v Ženevě. 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků