Ford B-MAX: designérka Tsubakiová představila unikátní dveře

Snadný přístup do interiéru automobilu - to je zapeklitý úkol, s kterým se perou designéři světových automobilek již mnoho let.

Zdá se, že ti od Fordu přišli na to pravé řešení. Systém se jmenuje „Easy Access Door“ (dveře se snadným přístupem) a byl zkonstruovaný pro nový model B-MAX. Jeho hlavním znakem je, že integruje středové sloupky karoserie přímo do dveří automobilu. Na každé straně karoserie tak vzniká nástupní otvor o šířce 1,5 m.

Pro srovnání - u vozů s konvenčními dveřmi bývá tato hodnota sotva poloviční. Například Opel Meriva se vzadu zavěšenými zadními dveřmi má nástupní otvor široký méně než 0,7 m.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designérka Erika Tsubakiová v akci. V Londýně představila systém „Easy Access Door“, originální řešení dveří pro připravovaný nový model B-MAX.

„Lidé ve velkých městech bojují s nedostatkem prostoru a my jsme pro ně chtěli najít nové řešení,“ popsal zrod nového řešení Stefan Lamm, ředitel exteriérového designu ve Ford of Europe.

Řekl, že tým konstruktérů a designérů strávil několik dní pozorováním řidičů v každodenních situacích, jako jsou cesty na nákup nebo vyzvedávání dětí ze školy. Pak se pustili do navrhování vozu.

Výsledkem bylo, že přemístili vysokopevnostní strukturální prvky karoserie ze středových sloupků přímo do dveří. (Zde kromě jiného zajišťují vynikající ochranu posádky, zejména v případě bočního nárazu.)

V klíčových místech karoserie použili speciální druhy oceli, jež jsou až pětkrát pevnější než běžná ocel. Výsledkem je extrémně tuhá nosná struktura bez nežádoucího nárůstu hmotnosti.

Během tří let provedl vývojový tým více než tisíc detailních počítačových simulací „k optimalizaci bočního nárazu“. Každá simulace přitom trvala 24 hodin a vyžadovala výpočetní výkon odpovídající osmi výkonným PC. Tyto simulace byly následně ověřeny v sérii padesáti skutečných bariérových testů.

Klepněte pro větší obrázek
B-MAX využívá důmyslného řešení se středovými sloupky karoserie integrovanými do konvenčních předních a posuvných zadních dveří.

„Navrhli jsme karoserii tak, abychom využili všech předností nové koncepce dveří a přitom vytvořili pevnou, tuhou a lehkou konstrukci,“ řekl Darren Palmer, ředitel kvality produktového vývoje ve Ford of Europe. „Tuhá, stabilní karoserie je skvělá pro jízdní vlastnosti. B-MAX je zrovna tak pevný jako aktuální Fiesta a bude se zrovna tak dobře řídit.“

Interiér B-MAXu využívá v plné míře možností nového uspořádání dveří. Zadní sedadla a přední sedadlo spolujezdce lze sklopit a vytvořit tak velkou ložnou plochu, na kterou se vejde jízdní kolo nebo třeba naplocho balený nábytek.

Ford B-MAX: prohlédněte si jej v nové animaci

Ford B-MAX: prohlédněte si jej v nové animaci

„Díky této koncepci můžete nakládat bočními dveřmi opravdu velké předměty, dlouhé až 2,3 m,“ doplnil Ernst Reim, šéfdesignér interiérů ve Ford of Europe. „Představa cesty do obchodu s nábytkem nebo výletu na pláž se surfovacím prknem je najednou mnohem příjemnější.“

Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford B-MAX se systémem "Easy Access Door" bude představen příští měsíc na autosalonu v Ženevě. 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků