Ford a VW zvažují úzkou spolupráci. Spojí se při vývoji užitkových aut?

Dvě velké automobilky zvažují po dlouhých letech opět užší spolupráci na vývoji a výrobě určitých modelů.

Kooperace při vývoji a výrobě především okrajových, malosériových, ale z druhé strany také velkoobjemových a spotřebních modelů typu dodávek je běžnou praxí. Například Volkswagen se s novým Crafterem odpoutal od Mercedesu. Veletoče jsou na poli menších užitkových vozů, kde se Fiat odpojil od PSA a Talento je stavěné na Renaultu Traffic a Opelu Vivaro. Což se vzhledem k akvizi Opelu právě skupinou PSA Francouzům úplně nehodí...

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Osm SUV prošlo jedním z nejdrsnějších crash testů. Dařilo se Kie a VW

Nyní se nová spolupráce rýsuje na úrovni Fordu a Volkswagenu. Tedy lépe řečeno staronová, jelikož tyto dva automobiloví giganti již spolupracovali například na velkých MPV Sharan, Alhambra a Galaxy minulé generace. Nová zvažovaná kooperace má podle představitelů automobilek "posílit konkurenceschopnost obou výrobců a lépe obsloužit globální trh".

Obě automobilky už podepsaly smlouvu o porozumění, která je opravňuje k věcnému jednání. Potenciální aliance by neměla zasahovat do majetkových struktur a podílů automobilek. Jen zavázat obě strany ke společnému vývoji a zmenšení nákladů u globálních modelů.

Místo odchodu facelift. Mondeo ještě letos v Evropě přijde s novou tváří

Místo odchodu facelift. Mondeo ještě letos v Evropě přijde s novou tváří

Zmiňován je ze Spojených států i Německa segment "komerčních vozidel", tedy užitkových aut. Vzhledem k tomu, že bližší informace k těmto jednáním zatím nemáme, můžeme jen spekulovat, do čeho se může modrý ovál s VW pustit. Zajímavá je ale představa, že tak ostří konkurenti, jako je Caddy a Transit Connect nebo Transporter a Transit Custom, by v příštích generacích stáli na stejných základech.

Šéf globálního prodeje Fordu, Jim Farley, ale naznačil, že u užitkových aut to skončit nemusí: "Těším se, až budeme v příštích dnech jednat s lidmi z Volkswagenu ohledně efektivnějšího vývoje užitkových aut - a nejen těch," řekl Farley.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků