Letošní sezóna WRC startuje již 20. května ikonickou Rallye Monte Carlo.
Letošní ročník WRC bude zajímavý především premiérou zbrusu nové kategorie Rally1, hybridních monster na rámech s motory o objemu 1,6 litru, kterým bude sekundovat elektromotor o výkonu 100 kW od Kreisel Electric. Energie se bude sbírat do baterie o kapacitě 3,9 kWh. Vozy jsou od podlahy nově postavené, váží o 70 kg méně než předchozí speciály WRC a dosahují výkonu 500 koní.
Jako první debutoval stroj od Hyundaie, nyní se k němu oficiálně připojují i Ford a Toyota. Ford vyměnil model Fiesta za crossover Puma. Toyota nahrazuje Yaris dalším Yarisem. Samotný spalovací motor o výkonu okolo 380 koní je jednou z mála věcí, které zůstávají stále stejné. Motory však mají spalovat udržitelné palivo. Nová pravidla pak nařizují třeba návrat k mechanickému řazení (už žádná pádla pod volantem) či absenci aktivního středového diferenciálu.
Ford, respektive tým M-Sport Ford WRT, nasazuje letos tyto jezdce: Adrien Formaux, Sébastien Loeb, Craig Been a Gus Greensmith. Pokud Ford vyhraje, bude to poprvé od roku 2018, kdy se stal mistrem světa Sébastien Ogier za volantem Fordu Fiesta WRC. Od roku 2019 ovládá se stejným jezdcem první příčky Toyota.
Ta letos za volanty nasazuje tato esa: Sébastien Ogier, Esapekka Lappi, Elfyn Evans a Kalle Rovanperä. Letošní ročník startuje ikonickou Rallye Monte Carlo již 20. ledna. Kategorie Rally1 přináší kompromis mezi ekologií a atraktivitou pro diváky. Zároveň je lákadlem pro navrácení některých značek. Hybridy by mohly nalákat zpět třeba Volkswagen, Citroën nebo Peugeot.