Ford a rumunská vláda podepsaly důležitou dohodu

Společnost Ford Motor Company uzavřela s  rumunskou vládou smlouvu o koupi automobilové továrny Craiova na jihozápadě Rumunska.

Prezident a generální ředitel společnosti Ford of Europe John Fleming a ministerský předseda Rumunska Calin Popescu-Tariceanu se minulý týden zúčastnili podpisu dokumentů, které znamenají faktický začátek převodu továrny do vlastnictví Fordu.

Dokumenty podepsali hlavní vyjednavači obou stran – Lyle Waters, ředitel obchodní strategie ve Ford of Europe, a Sebastian Vladescu, prezident Komise pro privatizaci automobilového výrobního závodu Craiova a ministr hospodářství Rumunska.

Za podíl ve výši 72,4 % zaplatí Ford rumunské vládě 57 milionů eur (asi 1,56 mld. Kč). Zároveň se zavázal investovat dalších 675 milionů eur (18,5 mld. Kč) do modernizace závodu. Počínaje rokem 2012 bude Ford v souvislosti se svými aktivitami v Craiově investovat v Rumunsku přibližně jednu miliardu eur (27,5 mld. Kč) ročně. Počet zaměstnanců se téměř zdvojnásobí ze současných 3900 na 7000.  

Rumunská vláda posvětí prodej továrny Craiova zvláštním zákonem, který v průběhu nadcházejících týdnů bude muset schválit parlament. Ford se stane novým vlastníkem po uzavření všech formalit, což by mělo být ještě před koncem letošního roku.

„Pro nejbližší budoucnost zůstává v Craiově vše při starém. Během přechodného období budeme mít hodně co diskutovat se zaměstnanci podniku. Doufám, že zpráva o koupi továrny jim udělá stejnou radost jako mně a mému týmu,“ informoval Fleming. „Ačkoli v tomto stadiu nechci být příliš konkrétní ohledně vozu, který budeme v Craiově vyrábět, mohu potvrdit, že začneme malým automobilem. Bude vznikat výhradně zde a předpokládáme, že až 90 % produkce půjde na export,“ dodal.

V dokumentaci předané na začátku jednání rumunské Agentuře pro konsolidaci národního majetku učinil Ford mimo jiné tato prohlášení:


  • Craiova se stane jedním ze základních pilířů výrobní základny Ford of Europe a klíčovým prvkem našeho plánu, který počítá se zvýšením prodejů v Evropě na dva miliony vozů ročně.

  • Craiova bude zahrnuta do globální organizační struktury Fordu, bude usilovat o budování pevných a vyvážených svazků s místními, regionálními i celosvětovými hospodářskými subjekty.

  • Zavedením uznávané výrobní strategie Ford Production System (FPS) dosáhneme nejvyšších standardů automobilové výroby.

  • Součástí investic do modernizace závodu bude mimo jiné nákup nové automatizované lisovací linky a dále automatizace několika stávajících výrobních provozů v lisovně; instalace nové karosárny; modernizace a rozšíření lakovny; nové vybavení montážních provozů. Naším cílem je spolupracovat při realizaci těchto cílů v nejvyšší možné míře s místními dodavateli.

  • Ochrana zdraví našich zaměstnanců a zajištění jejich bezpečnosti jsou pro nás vrcholně důležité. Neustále snižujeme riziko pracovních úrazů a systematicky seznamujeme zaměstnance s pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

  • Realizace našich záměrů v Craiově si vyžádá značné navýšení počtu zaměstnanců.

  • Při náboru nových pracovních sil bude klíčovým principem rovnost příležitostí.

  • Navážeme partnerství s místními odborovými organizacemi, které zastupují naše zaměstnance, a ve spolupráci s nimi nastavíme pravidla, která nám zaručí konkurenceschopnost. Díky nim se Craiova stane flexibilním výrobním závodem světové úrovně, schopným pružně reagovat na požadavky rychle se měnícího globálního průmyslu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků