Ford a PSA rozšiřují spolupráci na naftových motorech

Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují zvýšení výrobní kapacity špičkových dieselových motorů o obsahu 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l, které vzešly ze spolupráce obou skupin.

Díky této spolupráci zaujímají oba partneři první místo mezi světovými výrobci dieselových motorů a zároveň dosáhují významné úspory výrobních nákladů. Navíc tak obě skupiny nabízejí velmi širokou škálu dieselových motorů se systémem common rail vybavených těmi nejmodernějšími technologiemi. V období od začátku roku 2002 až do konce roku 2004 bylo v rámci výše zmíněné spolupráce vyrobeno již více než 4 miliony motorů se špičkovou technologií Common Rail.

Poptávka po nafťácích neustále roste

Úspěch této spolupráce vede k takovému zvýšení poptávky po moderních dieselových motorech, že současné kapacitní možnosti výrobních závodů budou brzy naplněny. V důsledku tohoto vývoje Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují od roku 2007 posílení výrobních kapacit pro motory 1,4 l a 1,6 l v britské továrně Fordu, Dangenham Diesel Centre, a od roku 2006 také kapacit pro motory 2,0 l ve švédské továrně Volva ve Skövde.

Rozvoj výroby vytvoří nové pracovní příležitosti u Ford Motor Company a zároveň udrží vysokou zaměstnanost ve strojírenských závodech skupiny PSA Peugeot Citroën. Současná situace jasně potvrzuje obrovský úspěch partnerství obou skupin a přináší další výhody související s rozvojem této spolupráce.

Dohoda podepsaná mezi PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company v září 1998 započala úspěšnou spolupráci při výrobě následujících čtyř skupin dieselových motorů s přímým vstřikem paliva common rail: motory o obsahu 1,4 l a 1,6 l, motory o obsahu 2,0 l, luxusní motor V6 o obsahu 2,7 l a motory pro lehké užitkové vozy. Podrobnosti o čtvrté skupině motorů pro LUV nebyly zatím zveřejněny.

Partnerství ve vývoji

Programy vývoje a výroby vycházející ze spolupráce jsou řízeny vždy jedním nebo druhým partnerem. PSA Peugeot Citroën má na starosti koncepci a výrobu motorů prvních dvou skupin (1,4 l, 1,6 l a 2,0 l), zatímco Ford je zodpovědný za koncepci a výrobu luxusního dieselového motoru V6 a skupiny motorů pro LUV.

Rozšíření výrobních kapacit prvních dvou skupin motorů má sledovat trend rostoucích prodejů vozů vybavených těmito motory. Poprvé od počátku spolupráce bude odpovědnost za výrobu těchto motorů rozdělena mezi oba partnery. Nové skupiny motorů budou představeny během roku 2005 a tento fakt jen dokládá, že spolupráce dále nese své ovoce.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků