Ford a Mazda budou stavět novou továrnu v Číně

Ford Motor Company, Mazda Motor Corporation a Changan Automotive Group získali souhlas vlády pro nový výrobní závod v Nanjing.

Praha, 14.1. 2005 – Ford, Mazda a Changan Automotive Group oznámily 7.1., že čínská centrální vláda dala souhlas k vybudování nového joint venture výrobního závodu v zóně ekonomického a technologického rozvoje Jiangning (NJDZ), v blízkosti Nanjing, v provincii Jiangsu. Toto vládní schválení je dalším důležitým krokem v rostoucí spolupráci Fordu, Mazdy a Changan Automotive v Číně.

Zcela nový výrobní závod bude v Číně prvním závodem pro tyto tři společnosti pracující společně. 190 000 m2 výrobního závodu bude mít na začátku roční výrobní kapacitu 160 000 vozů a mohla by být rozšířena až na 200 000 kusů ročně.

Nový výrobní závod, velice flexibilní a přizpůsobivý ve výrobě řady různých modelů vozů Ford a Mazda, bude plně integrovaný, aby tak podpořil lisovnu, karosárnu, lakovnu, výrobu čalounění a finální montáž. S využitím výrobního procesu značky Mazda jako detailního programu, bude společně vyvinutý výrobní závod využívat nejnovějším prvků bezpečnosti a ekologických standardů, aby byl přátelský jak k lidem, tak i okolnímu ekosystému.

Nový závod je částí miliardové investice, kterou oznámil při své říjnové návštěvě v Číně předseda Ford Motor a výkonný ředitel, Bill Ford. Očekává se, že Mazda se bude na tomto projektu podílet formou akciového podílu v Changan Ford.

„Toto je další důležitý krok k expanzi v Číně,“ řekl Mark Schulz, výkonný               Vice-President Ford Motor Company. „Pokrok, kterého můžeme díky podpoře centrální i provinční vlády v Číně dosáhnout, je potěšitelný.“ Schulz dále dodal: „S účastí Mazdy na tomto projektu rozšíříme naši vzájemnou spolupráci při společné výrobě vozů na čtyřech kontinentech. Z využití spojení výrobních zkušeností Mazdy s důkladnými znalostmi lokálního trhu společnosti Changan, budeme profitovat všichni.“

President Mazda Motor Corporation, Hisakazu Imaki řekl: „Výrobní závod v Nanjing je klíčovou součástí celkové obchodní strategie značky Mazda v Číně. Na základě spolupráce s Changan Group a Fordem a s využitím silných stránek značky Mazda ve výrobních kapacitách, vybudujeme závod, který bude schopen dodávat vozy světové kvality. Jsme si jisti, že nový závod bude vyrábět vozy, jak kvalitní, tak i výkonné; vozy, které je vzrušující řídit a které přinesou tu úroveň kvality, kterou si čínští zákazníci zaslouží.“

„Nanjing je ideálním místem,“ řekl Yin Jiaxu, president Changan Automotive Group. „Naše spolupráce s Fordem v Chongqing se rozšiřuje a výroba probíhá dobře. Toto nové místo a účast Mazdy nám umožní, abychom rostli rychleji a abychom ještě lépe posloužili východním provinciím Číny.“

Všechny tři strany budou spolupracovat na vývoji a řízení nového závodu. Ying Zhan Wang, bývalý Vice-President Changan Ford Technology, byl jmenován generálním ředitelem nového závodu, kde využije své předchozí pracovní zkušenosti. Masahiro Araki, dřívější vedoucí výrobní divize Mazda Motor Corporation je zvolen Vice-Presidentem výrobních operací. Albert Li, dřívější CEO Ford Motor (China) je Vice-Presidentem obchodních operací. Závod bude vyrábět vozy pro obě značky, Ford a Mazdu. Přesné podrobnosti k výrobě budou oznámeny ve správném okamžiku.

„Čína je zcela jasně třetím největším automobilovým trhem na světě,“ uvedl Schulz. „S tímto novým výrobním závodem bude pro čínské zákazníky uvádět mnohem více vozů Ford a Mazda. Ale stejně tak důležitý je fakt, že na tomto trhu ukážeme, jakým způsobem děláme obchody my a jak se staráme o společnosti, ve kterých žijeme a pracujeme.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků