Ford a Mahindra budou spolupracovat na novém SUV. Nabídnou ho i mimo Indii

Dříve oznámená spolupráce Fordu a indické Mahindry má nyní za cíl představit nový model kategorie SUV nejen pro indický trh.

Spolupráce mezi Fordem a indickou Mahindrou na sdílení techniky a vývoji nových modelů pro tamní trh byla oznámena již v roce 2017. Nyní už však obě automobilky oznamují definitivní práci na novém středně velkém SUV, které se zaměří jak na zákazníky v Indii, tak na další rozvojové trhy ve světě.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Velice pravděpodobně tak ze spolupráce vzejde dostupnější model splňující tamní poptávku, přičemž technickou stránku ve formě platformy a motorizací zajistí právě Mahindra. Na straně Fordu půjde o navržení designu, zaručení silného marketingu a prodejů. Velikostně bude novinka zařazena mezi současný crossover EcoSport a indickou specifikaci SUV Everest, která se v Indii prodává pod jménem Endeavour (viz galerie).

Z Mahindry pak v rámci oznámení nejnovějšího projektu zaznělo, že spolupráce obou automobilek bude pokračovat i v budoucnosti. „Pro společný vývoj jsme už stanovili řadu oblastí, ve kterých budou obě společnosti kooperovat sdílením platforem na vývoji nových produktů,“ uvedl výkonný ředitel Mahindry Dr. Pawan Goenka.

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Na vzájemné spolupráci obě automobilky klasicky šetří finanční prostředky sdílením technologií a rozdělením vývoje nových vozů. Ford navíc během současné reorganizace modelové nabídky a snižování nákladů není v pozici vlastnoručního vývoje nového modelu pro Indii. Společně s Mahindrou má tak větší šanci vytěžit potenciál místního trhu na maximum.

Uvedením nového SUV pak Ford rozšíří současnou nabídku, která se na indickém trhu zatím skládá z šesti vozů – dostupných modelů Figo, Aspire a Freestyle, zmíněného crossoveru EcoSport a SUV Endeavour a rovněž sportovního Mustangu s osmiválcem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků