Ford a Mahindra budou spolupracovat na novém SUV. Nabídnou ho i mimo Indii

Dříve oznámená spolupráce Fordu a indické Mahindry má nyní za cíl představit nový model kategorie SUV nejen pro indický trh.

Spolupráce mezi Fordem a indickou Mahindrou na sdílení techniky a vývoji nových modelů pro tamní trh byla oznámena již v roce 2017. Nyní už však obě automobilky oznamují definitivní práci na novém středně velkém SUV, které se zaměří jak na zákazníky v Indii, tak na další rozvojové trhy ve světě.

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Nový VW Amarok použije techniku Fordu. Bude stát na základě pick-upu Ranger

Velice pravděpodobně tak ze spolupráce vzejde dostupnější model splňující tamní poptávku, přičemž technickou stránku ve formě platformy a motorizací zajistí právě Mahindra. Na straně Fordu půjde o navržení designu, zaručení silného marketingu a prodejů. Velikostně bude novinka zařazena mezi současný crossover EcoSport a indickou specifikaci SUV Everest, která se v Indii prodává pod jménem Endeavour (viz galerie).

Z Mahindry pak v rámci oznámení nejnovějšího projektu zaznělo, že spolupráce obou automobilek bude pokračovat i v budoucnosti. „Pro společný vývoj jsme už stanovili řadu oblastí, ve kterých budou obě společnosti kooperovat sdílením platforem na vývoji nových produktů,“ uvedl výkonný ředitel Mahindry Dr. Pawan Goenka.

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Samozřejmě, že je Ford Mustang opět nejprodávanějším sportovním kupé světa

Na vzájemné spolupráci obě automobilky klasicky šetří finanční prostředky sdílením technologií a rozdělením vývoje nových vozů. Ford navíc během současné reorganizace modelové nabídky a snižování nákladů není v pozici vlastnoručního vývoje nového modelu pro Indii. Společně s Mahindrou má tak větší šanci vytěžit potenciál místního trhu na maximum.

Uvedením nového SUV pak Ford rozšíří současnou nabídku, která se na indickém trhu zatím skládá z šesti vozů – dostupných modelů Figo, Aspire a Freestyle, zmíněného crossoveru EcoSport a SUV Endeavour a rovněž sportovního Mustangu s osmiválcem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků